هاآرتص: غنی‌سازی مورد توافق قرار گرفته اما اراک همچنان محل مناقشه است : هاآرتص: ...



سمیه دختر ١٩ ساله‌ مورد آزار پسردایی‌اش قرار گرفته است , پلیس سمیه دختر ١٩ ساله‌ مورد آزار پسردایی‌اش قرار گرفته است , نظر رهبری در مورد توافق هسته ای

هاآرتص: غنی‌سازی مورد توافق قرار گرفته اما اراک همچنان محل مناقشه است

خبرنگار روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشته است گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه طرفین در مورد نحوه اشاره به غنی‌سازی در توافقنامه به تفاهم رسیده‌اند، اما همچنان در مورد نیروگاه اراک اختلاف نظر دارند.است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «آنشل ففر» خبرنگار روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از توافق در مورد حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم خبر داده، اما نوشته است ایران و 1+5 هنوز در مورد وضعیت نیروگاه آب‌سنگین اراک اختلاف نظر دارند.

پیش از این پایگاه «بلومبرگ» از اختلاف بر سر نحوه اشاره به حق ایران برای غنی‌سازی در توافقنامه اولیه خبر داده بود. نشریه «اکونومیست» هم چندی قبل نوشته بود 1+5 با حق ایران برای غنی‌سازی محدود موافق است، اما قصد دارد آن را به نحوی در موافقتنامه بیاورد که دیگر کشورهای امضاکننده «ان‌پی‌تی» نیز خواستار برخورداری از آن نباشند.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 از روز چهارشنبه در شهر ژنو سوئیس آغاز شده است. این مذاکرات در حالی همچنان برای چهارمین روز ادامه دارد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه وارد ژنو شده و «جان کری» همتای آمریکایی‌اش واشنگتن را به مقصد سوئیس ترک کرده. منابع رسانه‌ای چینی هم گزارش داده‌اند که وزیر خارجه این کشور فردا ظهر به ژنو می‌رسد.

/فارس

 


ویدیو : هاآرتص: غنی‌سازی مورد توافق قرار گرفته اما اراک همچنان محل مناقشه است