نیویورک تایمز : عصبانی ترین لحن روحانی علیه آمریکا در یک سال گذشته :   اخبارسیاست ...



عکس های خودروی تشریفات دکتر روحانی در نیویورک آمریکا , نیویورک تایمز , روحانی در نیویورک

 

اخبارسیاست خارجی - نیویورک تایمز : عصبانی ترین لحن روحانی علیه آمریکا در یک سال گذشته

برخی از تحلیلگران نیز معتقدند لحن عصبانی روز شنبه آقای روحانی در قبال آمریکا اقدامی پیش دستانه از سوی او برای خلع سلاح کردن مخالفان تندرو دولت و گرفتن بهانه از دست آنها برای حمله به دولت به خاطر اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه 30 شخص و شرکت ایرانی است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با ارایه تحلیلی از نشست خبری روز گذشته رییس جمهور با اصحاب رسانه ها و مطبوعات، سخنان روحانی درباره آمریکا را در این نشست سرسختانه ترین موضع او علیه آمریکا در یک سال گذشته ریاست جمهوری دانست.

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی با اشاره به سخنان روحانی درباره " بی اعتمادی مردم ایران به آمریکا" ، " عدم اراده جدی دولت آمریکا برای مقابله با تروریسم " ، "انتقاد شدید از تحریم های جدید آمریکا علیه افراد و شرکت های ایرانی و زشت خواندن این اقدام" و " نقش آمریکا در پیدایش گروه های تروریستی همچون طالبان و القاعده و داعش و.." می نویسد : این سخنان سر سختانه ترین مواضع روحانی در قبال آمریکا از زمان روی کار آمدن دولت جدید ایران بود.

نیویورک تایمز می نویسد روحانی تا کنون با چنین لحنی درباره آمریکا صحبت نکرده بود. این روز نامه آمریکایی می نویسد؛ سخنان اخیر روحانی در نشست خبری دو هدف عمده داشت: مقابله با تحریم های جدید آمریکا و مقابله با تندروهای مخالف دولت در ایران.

این روزنامه آمریکایی می نویسد : در عرصه سیاست ایران فهمیدن این نکته که حرف های دیروز روحانی آیا تغییر نظر او درباره آمریکا بوده و یا اینکه مصرف داخلی داشته و مانوری  در برابر تندروهای مخالف مذاکره و دیپلماسی با آمریکا بوده است، سخت است.

نیویورک تایمز می نویسد: شاید هم صحبت های دیروز روحانی درباره آمریکا  یک تاکتیک از سوی او درآستانه آغاز دور جدید گفت و گوهای هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در نیویورک باشد.

بنا به نوشته این روزنامه آمریکایی، برخی از تحلیلگران نیز معتقدند لحن عصبانی روز شنبه آقای روحانی در قبال آمریکا اقدامی پیش دستانه از سوی او برای خلع سلاح کردن مخالفان تندرو دولت و گرفتن بهانه از دست آنها برای حمله به دولت به خاطر اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه 30 شخص و شرکت ایرانی است.

 نیویورک تایمز به خشنودی محافظه کاران از لحن روز گذشته روحانی در قبال آمریکا اشاره می کند و به نقل از حمید رضا ترقی عضو حزب موتلفه اسلامی می نویسد: سخنان رییس جمهور امروز واقع بینانه بود. بالاخره روحانی متوجه شد که بد بینی رهبری درباره نیات دولت آمریکا در همه این سال ها تا چه میزان درست بوده است. امروز این کاملا مشخص است که از ایران تنها یک صدا بر می خیزد و آن صدای رهبری است.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران


ویدیو : نیویورک تایمز : عصبانی ترین لحن روحانی علیه آمریکا در یک سال گذشته