نیكزاد : جایگزین مناسبی برای هواپیما توپولف در نظر گرفته شده است :       اردبیل ...



 

 

چای ترش جایگزین مناسبی برای چای سیاه , جایگزین قطره آهن برای نوزادان , اجازه سفر برای خانم های باردار با هواپیما

 

اردبیل - سرپرست وزارت راه و ترابری گفت : هیچ مشكل و كمبودی در زمینه ظرفیت و پروازهای هوایی در كشور وجود نداشته و هموطنان می توانند كمافی السابق از این طریق به مسافرت بپردازند و جایگزین مناسبی برای هواپیماهای توپولف در نظر گرفته شده است.

علی نیكزاد شنبه شب در حاشیه بررسی مسایل راه و ترابری و مسكن استان اردبیل به خبرنگار ایرنا افزود: در زمینه خروج هواپیماهای توپولف از مسیرهای پروازی در كشور جایگزین مناسب و به اندازه انجام گرفته و از این بابت هیچ گونه كمبودی در ناوگان هوایی كشور وجود ندارد .

وی بیان كرد : هم اكنون ناوگان هوایی كشور با 21 هزار صندلی ظرفیت مشغول جایجایی مسافران در اقصی نقاط كشور و جهان است و در این زمینه ما نسبت به گذشته مشكل خاصی نداریم .

به گفته وی ، در سطح كشور 12 هزار پرواز هوایی انجام می گیرد كه 350 پرواز متعلق به پروازهای عبوری ، دو هزار پرواز خارجی و بقیه پروازها نیز در مسیرهای داخلی می باشد .

نیكزاد گفت : هم اكنون 128 فروند هواپیما با انجام پرواز های مختلف هموطنان را در سطح كشور و جهان جابجا می كنند.

سرپرست وزارت راه و ترابری به مشكلات فرودگاه اردبیل اشاره كرده و گفت : مشكلات این فرودگاه مربوط به شرایط اب و هوایی منطقه می باشد و با تجهیز این فرودگاه به دستگاه های كمك ناوبری و نیز امكانات هواشناسی سعی می كنیم كه مشكلات را تا حد امكان رفع كنیم .

وی همچنین از تجهیز و نصب ' كت 2 ' در فرودگاه اردبیل به منظور نشست ایمن و در شرایط بد آب و هوایی این فرودگاه خبر داد .

سرپرست وزارت راه و ترابری با اشاره به در دست ساخت بودن هفت هزار و 500 كیلومتر راه آهن در كشور گفت : در تلاش هستیم علاوه بر استفاده از پیمانكاران داخلی از طریق فایناس خارجی تعداد پروژه های ریلی كشور را افزایش دهیم.

نیكزاد اضافه كرد : با برخی از شركت های خارجی در زمینه اجرای پروزه های ریلی از طریق فایناس به توافق هایی دست یافته ایم و درصورت نهایی شدن این توافقات چهار هزار و 500كیلومتر راه آهن از این طریق در كشور به مورد اجرا گذاشته خواهد شد .

وی به پروژه راه آهن اردبیل - میانه و اردبیل - پارس آباد مغان اشاره كرد و گفت : در این زمینه با شركت هایی از چین و روسیه وارد مذاكره شده ایم و قصد داریم از طریق فایناس این پروژه ها را نیز اجرایی كنیم .

سرپرست وزارت راه و ترابری دیروز نیز در جریان بازدید از پروژه راه اردبیل به سرچم و پروزه راه آهن اردبیل - میانه به خبرنگار ایرنا گفت كه 50 میلیون نفر مسافر در روزهای تعطیل نوروز سال 1390 در ایران جابجا می شوند.

نیكزاد، افزود: جابجایی 42 میلیون نفر از این تعداد از طریق جاده های مواصلاتی زمینی، پنج میلیون نفر دریایی یك میلیون نفر هوایی و بقیه از طریق راه آهن خواهد بود.

وی اظهار كرد: تعداد مسافرانی كه در نوروز سال 1390 در ایران جابجا خواهند شد، در مقایسه با تعداد مسافران نوروز گذشته 15 درصد افزایش دارد.

وی گفت: امسال برای افرادی كه تا 25 اسفند ماه برای مسافرت از طریق الكترونیكی و یا حضوری بلیت تهیه كرده بودند، هیچگونه افزایشی در بهای بلیت در نظر گرفته نشد.

نیكزاد، خاطرنشان كرد: تمهیدات لازم برای جابجایی همراه با آرامش و امنیت مسافران درتعطیلات نوروز با همكاری ارگان های ذیربط انجام شده و امید است با رعایت مقررات و جوانب ایمنی و احتیاط تمام سفرها در این روزها بدون حوادث ناگوار انجام شوند.

وی افزود: 650 گروه سیار و یكصد گروه ثابت نوروزی درمحورهای مواصلاتی كشور به مسافران خدمات گوناگون ارایه می كنند.

وی گفت: وزارت راه و ترابری با تمام امكانات، تجهیزات و نیروهای خود برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی به شكل آماده باش قرار دارد.

علی نیكزاد به همراه معاونین مسكن و شهرسازی و راه و ترابری ، استاندار و نمایندگان استان اردبیل و جمعی از مسوولان ذیربط روز شنبه از طرح راه اصلی اردبیل - تهران در منطقه سرچم و راه آهن سراسری اردبیل بازدید كرد.

وی هنگام بازدید از این مسیر گفت: در 20 كیلومتر از این محور مشكلاتی وجود دارد كه سعی داریم با تسریع در عملیات آن را برطرف و تا نیمه اول سال آینده بهره برداری نماییم.

وی گفت: طرح راه آهن سراسری اردبیل نیز در هشت قطعه به پیمانكار واگذار شده كه انتظار می رود با افزایش میزان اعتبار در سال 1390 شاهد تسریع در روند اجرایی و بهره برداری از آن در موعد مناسب باشیم.... / تحلیل : ایرنا


ویدیو : نیكزاد : جایگزین مناسبی برای هواپیما توپولف در نظر گرفته شده است