نگاهی به بافت کلی شهرها تا سال ۲۰۵۰ : با رشد جمعیت و توسعه ی تکنولوژی، کیفیت ...


با رشد جمعیت و توسعه ی تکنولوژی، کیفیت زندگی ما تحت تاثیر قرار می گیرد و در سال های آتی شاهد تغییرات چشمگیری در سبک زندگی و بافت شهری خواهیم بود و نمای کلی شهرها تا سال ۲۰۱۵ تغییرات زیادی خواهد کرد. وبسایت techera.ir - زهرا دارابی: با رشد جمعیت و توسعه ی تکنولوژی، کیفیت زندگی ما تحت تاثیر قرار می گیرد و در سال های آتی شاهد تغییرات چشمگیری در سبک زندگی و بافت شهری خواهیم بود و نمای کلی شهرها تا سال ۲۰۱۵ تغییرات زیادی خواهد کرد.

گزارش های زیادی در این باره نوشته شده است که از جمله ی آنها می توان به گزارش سامسونگ اشاره کرد. این گزارش که تحت عنوان SmartThings Future of Living Report است به این موضوع پرداخته که زندگی شهری در سال های آینده چگونه تغییر خواهد کرد.

اما در این مقاله قصد داریم نگاهی اجمالی به سبک زندگی آینده از دید یان پیرسون (Ian Pearson)، یکی از اعضای مطرح آکادمی جهانی هنر و علوم، بپردازیم. در این مقاله ۶ مورد از تغییراتی که انتظار می رود در ساختار و بافت شهرها رخ دهد، بیان می شود. با تکرا همراه باشید.

وارن بافت , فاصله شهرها , بافت مو
پیرسون ادعا می کند که ساختمان ها به ارتفاعات جدید خواهند رسید واین ارتفاع می تواندبه بلندی ۱۸ مایل (حدود ۲۹ کیلومتر) باشد. به عبارتی شاهد ساختمان هایی با بیش از ۸۰۰۰ طبقه خواهیم بود.


در حال حاضر بلندترین ساختمان موجود، برج خلیفه ی دبی است که با ۱۶۳ طبقه رکورددار است.

آموزش بافت مو , مانتو بافت , مدل بافت مو
توانایی ما برای ایجاد ساختمان های بلندتر به این معنی است که پورت های فضایی عظیمی خواهیم داشت که زمان سفر به کهکشان را کاهش خواهد داد.

پورت فضایی یک ساختمان بسیار بلند است که از پرتاب موشک حمایت می کند.

پیرسون می گوید، پرتاب یک موشک از پورت فضایی، باعث می شود که مسیر سفر کوتاهتر شود و از این رو نیاز به سوخت هم کمتر می شود.

گزارش سامسونگ اینگونه استدلال می کند که از آنجایی که استفاده از آسانسور برای ساختمان هایی با این ارتفاع دشوار است، پهبادها نقش گسترده ای را ایفا خواهند کرد و برای حمل افراد به طبقات مختلف استفاده خواهند شد.

انواع بافت مو , بافت زنانه , اموزش بافت مو
هزاران نفر از مردم جهان شهر منحصر به خود را خواهند داشت.

از آنجاییکه زیرسازی این ساختمان ها هرگز مشابه قبل نیست، هریک از این ساختمان ها می توانند به خودی خود به عنوان شهرهایی کوچک و متعلق به یک فرد در نظر گرفته شوند.

آموزش بافت کلاه , بافت شال گردن , آموزش بافت دستبند
هتل های زیرآبی و جاذبه های گردشگری زیادی وجود خواهد داشت.

گزارش سامسونگ اینگونه استدلال می کند که در آینده خانه های آبی وجود خواهد داشت ولی نظر پیرسون در اینباره این است که حرف های زیادی راجع به شهرهای زیر آبی و یا شناور بر روی دریا وجود خواهد داشت، اما آنها به طرز عجیبی گران قیمت خواهند بود.

اما پیرسون می گوید این چیزها می تواند به عنوان جاذبه های گردشگری و نه به عنوان شرایط زندگی دائمی، جذاب باشند و مورد استقبال قرار گیرند.

آموزش بافت , انواع بافت , آموزش بافت پاپوش
ساختمان ها قادر خواهند بود که دستگاه های شما را با امواج رادیویی موجود شارژ کنند بنابراین هیچ نیازی به وصل کردن آنها به برق و این قبیل نخواهد بود.


به گزارش وال استریت ژورنال، چندین استارتاپ وجو دارند که برای ایجاد چنین تکنولوژی ای با یکدیگر در رقابت هستند و از جمله ی آنها می توان به Energous اشاره کرد.

وام بافت فرسوده , شینیون بافت , بافت تیغ ماهی
جاده ها و خیابان ها از خودروهای مستقل پر شده و مسافرت ها بدون نیاز به راننده صورت می گیرد.


ماشین های برقی و بدون راننده از واقعیات انکارناپذیر آینده هستند و جای تعجبی هم ندارد چرا که هم اکنون شرکت هایی مانند گوگل و تسلا در این زمینه پیشتاز و پیشگام هستند و در حال کار بر روی این خودروها می باشند.

پیرسون تصور می کند که تا سال ۲۰۵۰ جاده هایی در شهرها احداث می شوند که می توانند هنگامی که وسایل نقلیه ی الکتریکی بر روی آنها رانده می شوند، آنها را شارژ کنند و این تصور هم بی قاعده و اساس نبوده چرا که انگلستان در حال آزمایش چنین جاده هایی ست.


ویدیو : نگاهی به بافت کلی شهرها تا سال ۲۰۵۰