نکته تاسف‌بار درباره زنان معتاد و متاهل ایران : مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با ...


مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده کشور گفت: 55 درصد از زنان معتاد کشور متاهل هستند. خبرگزاری ایرنا: مشاور دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در امور زنان و خانواده کشور گفت: 55 درصد از زنان معتاد کشور متاهل هستند.

ˈزهرا بنیانیانˈ روز سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: این زنان به دلیل اجبار همسران معتاد خود به مواد مخدر کشیده شده اند تا مردان به این طریق از طلاق همسر خود جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: از یک میلیون و 325 هزار معتاد شناسایی شده در کشور 9.3 درصد زن هستند که آمار بالایی است.

وی اضافه کرد: میانگین سن نخستین مصرف مواد مخدر زنان در کشور 15 تا 19 سال است که این آمار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه زنان مسئول رشد و بالندگی اعضای خانواده وگرمی کانون خانواده هستند گفت: دشمنان درصدد هستند غیرت دینی و رسالت تربیتی را از زنان ما بگیرند و با گرفتار کردن آنها در دام اعتیاد بنیان های خانواده ایرانی را سست کنند.

بنیانیان گفت: زنان در رابطه با اعتیاد نقش قربانی دارند و زن معتاد بسیاری از آسیب ها از جمله روابط نامشروع، ایدز، فرزند ناشی از خود فروشی را در سایه اعتیاد تجربه می کند.

بنیانیان افزود: 47 درصد از زندانیان کشور به صورت مستقیم و 20 درصد به صورت غیرمستقیم در رابطه با مواد مخدر دستگیر می شوند و در زندان ها به سر می برند.

وی با بیان اینکه ˈ60 درصد از بانوان زندانی کشور نیز در رابطه با مواد مخدر زندانی شده اندˈ، اضافه کرد: ما نیازمند یک مرکز برای زنان معتاد در استان هستیم تا بعد از سم زدایی در این مرکز بانوان ترک کرده نگهداری و مراقبت شوند تا از اعتیاد دوباره آنها جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: سازمان های غیردولتی، مردم و خیران بهترین رکن های مبارزه با مواد مخدر در کشور هستند که باید از این ظرفیت ها برای مقابله و پیشگیری با پدیده خانمان سوز اعتیاد استفاده شود.


ویدیو : نکته تاسف‌بار درباره زنان معتاد و متاهل ایران