نورپردازی آرامش بخش : نورپردازی در دكوراسیون یكی از راه‌های موثر برای ایجاد ...


نورپردازی در دكوراسیون یكی از راه‌های موثر برای ایجاد آرامش بیشتر و احساسی خوشایند در فضاست. در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین پیشنهادهای كارشناسان در خصوص نورپردازی را برایتان مطرح كرده‌ایم كه دانستن این نكته‌ها خالی از لطف نیست.



نورپردازی , آرامش , نورپردازی نما

نورپردازی در دكوراسیون یكی از راه‌های موثر برای ایجاد آرامش بیشتر و احساسی خوشایند در فضاست. در این مطلب تعدادی از مهم‌ترین پیشنهادهای كارشناسان در خصوص نورپردازی را برایتان مطرح كرده‌ایم كه دانستن این نكته‌ها خالی از لطف نیست.

1. نور خورشید در خانه

نور طبیعی از جمله موثرترین انواع نور در دكوراسیون خانه محسوب می‌شود؛ بنابراین از ورود آن به‌ داخل منزل‌تان ممانعت نكنید. شیدهای سبك از جنس بامبو، رابطه بسیار دوستانه‌ای با آفتاب دارند كه جایگزین مناسبی برای پرده‌های سنگین و ضخیم پوشش پنجره‌ها هستند.

2.فضای  ورودی خانه را تیره كنید

برای ورودی خانه خود نورپردازی ملایم و تا حدودی تیره را در نظر بگیرید تا آرامشی خوشایند به افراد در هنگام ورود به خانه بدهد.

3.به‌روز رسانی نورپردازی سرویس بهداشتی

یكی از بهترین ایده‌ها برای نورپردازی سرویس بهداشتی استفاده از یك جفت دیواركوب زیبا در دو طرف آینه سرویس بهداشتی است.

4.روشن بمانید

تمام نقاط دكوراسیون خانه شما باید نورپردازی شود، حتی راهروهای باریك و كنجی كه دور از دید است. برای هر فضایی به تناسب شكل و وسعت آن، چراغی را انتخاب كرده و در آن نصب كنید.

5.افزودن لوستر

حتما لازم نیست كه قطعات لوستر، كریستال و بسیار سنگین باشد. گاهی اوقات لوسترهای ظریف با قطعات ستاره شكل و كوچك بسیار باشكوه و زیبا جلوه می‌كنند. به هر حال استفاده از لوستر در نورپردازی خانه را فراموش نكنید.

6.كلیدهای كنترل كننده نور (دیمر)

بهترین و اصولی‌ترین نوع نورپردازی این است كه میزان، شدت و حالت آن را در ساعات مختلف روز و بنا به نیاز خود در حالات روحی و مناسبت‌های مختلف تنظیم كنید و در این زمینه تعداد زیادی حق انتخاب داشته باشید، نه اینكه فقط از دو حالت خاموش و روشن بتوانید انتخاب كنید! این نوع نورپردازی به‌سادگی و تنها با استفاده از دیمر یا همان كلیدهای برق چرخان ممكن و شدنی است.

7. بدانید كه چه موقع باید هزینه كنید

برای خرید تجهیزات نورپردازی، چراغ‌ها و لوستر برای فضاهای پر استفاده مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن و... نباید به صرفه‌جویی فكر كنید و در حد توان مالی خود برای خرید بهترین، زیباترین و مرغوب‌ترین گزینه هزینه كنید.

روشنایی نورپردازی , نورپردازی ساختمان , مجید آرامش

8.بدانید كه چه موقع باید صرفه‌جویی کنید

برای اتاق‌هایی كه به ندرت از آن‌ها استفاده می‌شود مانند اتاق میهمان، رختشوی‌خانه و... لازم نیست هزینه زیادی را صرف خرید لوستر و چراغ‌های خاص كنید. تا حدی كه مقداری زیبا باشد و نور لازم را برای فضا هنگام استفاده از آن فراهم كند كافیست.

9.دوست‌دار انرژی باشید

پیش از نصب تجهیزات روشنایی و لامپ‌ها در خانه در خصوص صرفه‌جویی در برق تحقیق و مطالعه كنید و از همان ابتدای كار پروژه نورپردازی را طوری پیش ببرید كه در جهت مصرف بهینه انرژی باشد. یكی از ایده‌های خوب در این زمینه استفاده از لامپ‌های كم‌مصرف در چراغ‌ها و لوسترها است.

10. با آرامش آشپزی كنید

نورپردازی بالای اجاق‌گاز را فراموش نكنید. بهترین ایده برای این‌كار استفاده از هودهای دارای چراغ است. زمانی‌كه روشن می‌شوند سطح روی اجاق‌گاز را كاملا روشن می‌كنند و علاوه بر راحت‌تر كردن كار، اجاق‌گاز و هود را به نقطه كانونی دكوراسیون آشپزخانه تبدیل می‌كنند.

11. برجسته سازی مناطق خاص

نورپردازی یكی از راه‌ها برای برجسته‌سازی قسمت‌هایی خاص در دكوراسیون است. بنابراین با نصب هالوژن و دیگر تجهیزات با نور متمركز بالای آن عناصر، حضور آنها را در دكوراسیون برجسته سازید.

12. كاربردی كردن محیط آشپزخانه

می‌دانید كه دكوراسیون آشپزخانه باید زیبا و كاملا كاربردی باشد. بهترین راهكار برای حصول چنین نتیجه‌ای، نورپردازی است. با نورپردازی بالای سطوح كار و كانترها و نیز با هالوژن‌های نصب شده بر تاج كابینت‌ها می‌توانید هم جلوه آشپزخانه را زیبا و باشكوه كنید و هم كار در آشپزخانه را راحت‌تر و لذت‌بخش سازید.

13. نورپردازی بالای كانتر اوپن

توصیه می‌كنیم این موقعیت را در دكوراسیون از دست ندهید و با نصب لوسترهای جفت یا سه‌تایی كه بلند و كشیده هستند در كنار هم، بالای كانتر اوپن، جلوه دكوراسیون نشیمن و آشپزخانه را متحول سازید.

آرامش اعصاب , آرامش درون , نورپردازی داخلی ساختمان

14. شب را روشن كنید

نورپردازی دكوراسیون خارجی خانه را فراموش نكنید. حیاط خانه و سردر ورودی حیاط را به نورپردازی كامل مجهز كنید تا هنگام شب با روشن كردن آنها جلوه روشن و زیبایی به فضای بیرونی خانه خود بدهید.


ویدیو : نورپردازی آرامش بخش