نوبرانه سیب گاز زده با قیمت نجومی در ایران :  اخبار اقتصادی - نوبرانه سیب گاز ...



قیمت محصولات ایران خودرو , قیمت آیفون 7 در ایران , قیمت دلار در ایران


 اخبار اقتصادی - نوبرانه سیب گاز زده با قیمت نجومی در ایران

اپل با فروش 10 میلیون آی‌فون جدید خود تنها در عرض 6 روز رکوردی باورنکردنی را به نام خود ثبت کرد، اما در بازار ایران نیز فروش نسخه‌ 6 پلاس و 6 آی‌فون در روز نخست با قیمت بین 5 تا 10 میلیون تومان، توانست رکورد جدیدی در ثبت فروش گوشی آی‌فون با رقم نجومی به نام خود ثبت کند

«آی‌فون 6 به تهران رسید» این خبری بود که اوایل هفته گذشته منتشر شد. جدیدترین نسل از خانواده آی‌فون‌ها تقریباً دو روز بعد از عرضه عمومی این گوشی در کشورهای مختلف جهان وارد بازار کشور شد. در حالی که بسیاری از دوستداران این گوشی در کشورهایی همچون انگلستان، امریکا، استرالیا، آلمان، سنگاپور، کانادا و... از هفته‌ها قبل در صف‌های طولانی، انتظار می‌کشیدند تا نخستین کسانی باشند که دستشان به این گوشی برسد، دو روز بعد و دور‌تر از تمام این هیجانات، جدیدترین محصول شرکت اپل یعنی آی‌فون 6 و آیفون 6 پلاس، با قیمت‌های نجومی پشت ویترین پاساژ‌های تلفن همراه و رایانه کشور قرار گرفت.

به گزارش ایران، در حالی که شرکت اپل با فروش 10 میلیون آی‌فون جدید خود تنها در عرض 6 روز رکوردی باورنکردنی را به نام خود ثبت کرد، اما در بازار ایران نیز فروش نسخه‌ 6 پلاس و 6 آی‌فون در روز نخست با قیمت بین 5 تا 10 میلیون تومان، توانست رکورد جدیدی در ثبت فروش گوشی آی‌فون با رقم نجومی به نام خود ثبت کند. براساس اعلام فعالان بازار تلفن همراه نخستین محموله‌‌ای که از این گوشی به ایران آمده از مدل‌های فروخته شده در کشور سنگاپور است.

 هیجان از نوع اپل
به صف شدن مشتاقان خرید گوشی‌ آی‌فون پشت در فروشگاه‌های شرکت اپل در سرتاسر جهان به سنتی همیشگی تبدیل شده است. بسیاری از کاربران از شب قبل یا چند روز قبل از بازگشایی فروشگاه‌ها پشت در به انتظار می‌مانند تا با بازگشایی در، مورد تشویق کارمندان فروشگاه اپل قرار بگیرند و به عنوان نخستین کسانی که گوشی‌های آی‌فون را به دست گرفته‌اند نام‌شان ثبت شود. امسال نیز به سنت همیشگی بسیاری از مشتاقان محصولات اپل، با شور و هیجان خاصی و البته بیشتر از سال‌های گذشته لحظه‌ها را سپری کردند تا فروش رسمی آغاز شود و بتوانند گوشی حاصل کار گروهی تیم‌کوک مدیرعامل شرکت اپل را به دست بگیرند.

به تصویر کشیدن صف‌های طولانی کاربران پشت فروشگاه‌های اپل از سیدنی تا لندن و نیویورک تا سنگاپور و انتشار گزارش‌های مختلف در این خصوص، طی چند روز گذشته یکی از پربیننده‌ترین‌خبرها بوده است.

 

البته در این بین افرادی با کارهای خاص بیشتر از دیگران نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند برای مثال مردی برای برگرداندن همسرش حاضر شده 44ساعت در صف منتظر بماند تا با هدیه آی‌فون 6 به همسرش، راهی باشد برای برگشت او به زندگی‌اش. از این دست خبرها کم نیست. شبکه‌های اجتماعی طی چند روز گذشته پر از ویدیوهای مختلفی شد که در آن کاربران با هیجان خاص وارد فروشگاه می‌شوند و بعد از چند دقیقه با دست‌هایی روبه آسمان و با خوشحالی بی‌حد از فروشگاه خارج و مورد تشویق دیگران قرار می‌گیرند. در این بین می‌توان ویدیوهای بامزه‌ای را نیز پیدا کرد. برای مثال خریداری در سیدنی بعد از خرید گوشی جدید آی‌فون خود آنقدر هیجان‌زده می‌شود که هنگام باز کردن جعبه و نشان دادن آن به دوربین‌ فیلمبرداری، گوشی را به کف خیابان انداخت و باعث خنده حاضران در خیابان شد.

 نوبرانه‌های اپل با قیمت‌های نجومی
اما کیلومتر‌ها دورتر از هیجان و شور کاربران در کشور‌های مختلف برای خرید آی‌فون 6 و 6 پلاس، در ایران شور و هیجان ورود این محصول به بازار روی قیمت آنها دیده شد. در بازار تلفن همراه و رایانه کشور خبری از صف‌های طولانی کاربران نیست بلکه تنها می‌توان کاربران کنجکاوی را دید که از یک مغازه به مغازه دیگر می‌روند و با فهمیدن قیمت‌های نجومی با چهره‌ای متعجب به راه خود ادامه می‌دهند.

براساس اعلام فروشندگان بازار، از یک هفته گذشته و همزمان با پیش‌فروش آی‌فون‌های جدید در دنیا، در تهران نیز این پیش فروش آغاز شده بود.

محسن بهنامی، یکی از فروشندگان پاساژ پایتخت، در خصوص وضعیت پیش‌فروش گوشی‌های جدید شرکت اپل می‌گوید: «درست یک روز بعد از معرفی آی‌فون6 و 6پلاس، بسیاری از کاربران با ما تماس گرفته یا حضوری مراجعه می‌کردند که این گوشی چه زمانی به بازار ایران وارد می‌شود.»

 

او با اشاره به اینکه روش پیش‌فروش در تهران با آنچه در دنیا اتفاق افتاده است بسیار متفاوت است می‌افزاید: «پیش فروش ما به این شیوه بود که هر کاربری که به ما برای خرید گوشی آی‌فون مراجعه می‌کرد می‌گفتیم که اگر گوشی جدید اپل را می‌خواهد شماره‌اش را بگذارد تا با ورود به بازار به او خبر دهیم.» او همچنین به خبر‌های نه چندان درست برخی سایت‌های فروش آنلاین اشاره و اظهار می‌کند که در این بین نیز برخی سایت‌ها برای مطرح کردن خود اقدام به پیش‌فروش گوشی‌های جدید آی‌فون با قیمت‌های بسیار پایین کردند که به نظر کار چندان معقولی نبوده است.

بهنامی در خصوص قیمت‌ گوشی‌های جدید شرکت اپل در بازار داخلی می‌گوید: «در زمان ورود این گوشی‌ها به بازار یعنی روز یکشنبه (30 شهریور) قیمت آی‌فون6 و 6پلاس به ترتیب برابر 5 تا 10میلیون بود که این رقم با توجه به زمان اولیه ورود این گوشی‌ها به بازار و با توجه به شرایط بازار داخلی کشور کاملاً طبیعی است.»

به گفته وی در حال حاضر گوشی‌آی‌فون 6 در ظرفیت‌های 16، 64 و 128 گیگ به ترتیب با قیمت 3میلیون و 800 هزار تومان، 4میلیون و 250 هزار تومان و 5 میلیون و 200هزار تومان به فروش می‌رسد.


همچنین گوشی‌ آی‌فون مدل 6پلاس نیز در ظرفیت 16 با قیمت 6میلیون و 900هزار، ظرفیت 64 با قیمت 7میلیون و 500 هزار و در ظرفیت 128 نیز با قیمت 8 میلیون و 100هزار، در اختیار خریداران این گوشی قرار می‌گیرد.

اما بهنامی در خصوص میزان استقبال کاربران ایرانی برای خرید این گوشی می‌گوید: «زنگ خور ما برای اینکه این گوشی در بازار وجود دارد یا خیر یا با چه قیمتی به فروش می‌رسد تاکنون بسیار بالا بوده است. همچنین کاربران زیادی را می‌توان دید که در این پاساژ در رفت و آمد هستند اما اکثر آنها تنها برای کسب اطلاع از قیمت یا از نزدیک دیدن این گوشی به بازار مراجعه می‌کنند و خریداران واقعی بسیار کم هستند.»

در همین زمینه علی رادمنش، فروشنده بازار تلفن همراه، با اعلام اینکه در حال حاضر موجودی بازار از آی‌فون‌های جدید بسیار پایین است می‌گوید: «موجودی بازار گوشی‌های آی‌فون زیاد نیست و اکثر فروشندگان به صورت تک تک اقدام به فروش این گوشی می‌کنند که این شرایط به صورت طبیعی باعث بالا رفتن میزان قیمت گوشی‌های جدید آی‌فون در بازار شده است.» وی تأکید می‌کند در چند روز آینده و با بالا رفتن موجودی بازار، قیمت آی‌فون‌های جدید با کاهش قابل توجهی روبه‌رو خواهد شد و اگر با دلار 3 هزار و 200 تومانی هم حساب کنیم قیمت آی‌فون 6 به حدود دومیلیون تومان می‌رسد.

وی به استقبال نکردن کاربران از گوشی آی‌فون 6 پلاس اشاره می‌کند و می‌افزاید: «در حال حاضر کمتر کاربری به سمت خرید آی‌فون 6پلاس آمده و اکثر کاربران می‌خواهند آی‌فون 6 را ببینند یا آن را بخرند.» وی همچنین تأیید می‌کند با ورود مدل‌های جدید آی‌فون به بازار مدل‌های قدیمی این گوشی بین 100 تا 200 هزار تومان کاهش قیمت داشته‌اند که این میزان کاهش به مرور زمان نیز بیشتر خواهد شد.

 گارانتی‌ای که کارایی ندارد
در حال حاضربازار فروش گوشی آی‌فون در کشور یک تفاوت بزرگ با سال‌های گذشته دارد آن هم حضور شرکتی است که با ادعای داشتن نمایندگی رسمی از شرکت اپل، شرایط فروش محصولات اپل و همچنین بازار رایانه را سخت‌تر و ملتهب‌تر از گذشته کرده است. این شرکت که تاکنون اقدام به ارائه مدارک رسمی و مورد تأیید از سوی شرکت اپل نکرده و هنوز هم به صورت رسمی مشخص نکرده که قرار است چه خدمات و سرویس‌هایی را به کاربران محصولات اپل در کشور ارائه کند، از زمان ورود گوشی‌های جدید اپل به بازار مشکلات فراوانی به وجود آورده است.

این شرکت که اعلام کرده است از 5 مهر‌ماه به صورت رسمی گوشی‌های آی‌فون جدید را وارد بازار می‌کند تمامی فروشندگان تلفن همراه را تهدید کرده که اگر گوشی بدون گارانتی این شرکت در بازار به فروش برسد افراد خاطی را تحویل تعزیرات می‌دهد. اکثر فروشندگان گوشی‌های آی‌فون نیز از ترس به‌خطر افتادن تجارت‌شان در حال حاضر مجبور به پرداخت هزینه‌ای برای دریافت برچسب گارانتی از این شرکت شده‌اند، برچسبی که به گفته مسئول فروش این شرکت «گارانتی‌کننده» محصولات اپل به صورت عمده و با قیمت بین 20 تا 30 هزار تومان برای هر گوشی در اختیار فروشندگان بازار تلفن همراه قرار می‌گیرد.

به اعتقاد رادمنش، این شیوه کاری تنها نوعی باج‌گیری است چرا که گارانتی که این شرکت ارائه می‌دهد نه تنها تفاوتی در قیمت فروش گوشی‌های آی‌فون در بازار ایجاد نمی‌کند بلکه هیچ خدمات و سرویس‌های ویژه‌ای را نیز در اختیار کاربران نمی‌گذارد. این فروشنده بازار تلفن همراه تأکید می‌کند در حال حاضر به دلیل بی‌اعتمادی کاربران نسبت به خدمات گارانتی هیچ کاربری حاضر به خرید گوشی‌ آی‌فون تحت گارانتی این شرکت نیست. با تمام این‌ها اگر قصد خرید گوشی‌های جدید آی‌فون را دارید فروشندگان بازار تلفن همراه پیشنهاد می‌کنند کمی‌ صبر کنید چرا که گذر زمان باعث می‌شود قیمت این گوشی‌ها به قیمت منطقی خود برسند.


 اخبار اقتصادی - ایران


ویدیو : نوبرانه سیب گاز زده با قیمت نجومی در ایران