نهاوندیان:افزایش نرخ سود حاصل تورم بود نه عامل آن :       رییس اتاق بازرگانی ...



 

 

6 عامل افزایش دهنده افسردگی , نیتر متصل به موتور خودرو پو عامل افزایش شتاب نا هانی , عامل افزایش افسردگی چیست

 

رییس اتاق بازرگانی ایران تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار را حاصل تورم نه عامل آن دانست و تصریح كرد: كنترل نشدن تورم و تحمیل شدن آن در سطح كلان، شورا را به این نتیجه رساند كه تناسب بین نرخ های بانكی و تورم را لحاظ كند.

محمد نهاوندیان در گفت وگو با خبرنگار بازرگانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش نرخ سود سپرده ها عنوان كرد: در واقع مصوبه شورای پول و اعتبار دو بخش دارد كه این دو بخش را باید در كنار هم دید. برای تسهیلات سقف گذاشته شده و در مورد سود سپرده ها هم قرار شده رقابتی باشند. بدین جهت بانك ها هستند كه باید در این رابطه بین منابع تامین و هزینه خود یك موازنه ای ایجاد كنند.

وی ادامه داد: همان مصوبه ای كه در مورد سود سپرده ها حكم به رقابتی كردن كرده، در مورد تسهیلات سقف گذاشته است.

نهاوندیان در مورد نگرانی های ناشی از این تصمیم در مورد افزایش تورم، اظهار كرد: در واقع این تصمیم حاصل تورم بوده است نه عامل تورم.

نهاوندیان در ادامه در پاسخ به این سوال كه آیا این تصمیم تورمی دیگر را در پی نخواهد داشت؟ افزود: این از ملاحظاتی است كه همیشه باید مدنظر قرار بگیرد كه هزینه مالی یكی از مولفه های قیمت تمام شده است، اما وقتی تورم كنترل نمی شود و در سطح كلان خودش را تحمیل می كند، برخی التهاباتی را دیدید كه در بازار داشتیم و در نتیجه این ها شورا را به این نتیجه رساند كه همان حكمی را كه در قانون برنامه است و بر ایجاد تناسب بین نرخ های بانكی و تورم تاكید دارد عملی شود.

وی در پایان در مورد این كه آیا این تصمیم منجر به تورم می شود یا نه؟ گفت: باید منتظر ماند.

وی در مورد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی نیز تصریح كرد كه هفته ی آینده تشكیل خواهد شد.... /  خبرگزارى ایسنا

 


ویدیو : نهاوندیان:افزایش نرخ سود حاصل تورم بود نه عامل آن