نماینده مجلس:ایران برای نشان دادن حسن نیت، غنی‌سازی 20 درصد را کنار گذاشته است :



آصفری: در مقابل اقدامات اعتماد‌ساز ایران، باید سریعا تحریم‌ها لغو شود

یک عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت خود، اقدامات اعتماد‌ساز انجام داده است، انتظار می‌رود که طرف‌های ما در گروه 1+5 تحریم‌ها را لغو کنند.

 

نکاتی برای سالم نشان دادن لاک , نشان دادن ایران در فیس بوگ , مشکل نشان دادن دو زیر نویس در کنار هم

 

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با شرایط و استراتژی که گروه 1+5 در دستور کار خود قرار داده است هیچ خروجی مثبت برای مذاکره آینده با گروه 1+5 وجود ندارد ولی باز هم جمهوری اسلامی برای اثبات حسن نیت خود در فعالیت‌های هسته‌یی‌اش به این مذاکرات تن می‌دهد.

وی افزود: البته گروه 1+5 در مذاکرات قبلی خود همواره اظهارات و برنامه‌هایش را مبتنی بر بسته‌هایی ارائه می‌کرد، بسته‌هایی که با دستور آمریکا و صهیونیست تهیه شده بود؛ این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که این گروه اختیاری برای تصمیم‌گیری از خود ندارد چرا که هرگاه این مذاکرات به نتیجه‌ای منتهی می‌شد و یا جمهوری اسلامی پیشنهاد جدیدی را مطرح می‌کرد آنها ادامه جلسات را به آینده موکول می‌کردند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: گروه 1+5 باید بداند که اگر قرار باشد در مذاکرات آینده نیز رویکرد افزایش تحریم‌ها را در پیش بگیرد، هیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت چرا که جمهوری اسلامی توانسته تحریم‌ها را پشت سر بگذارد و در آینده نیز چنین رویکردی را ادامه خواهد داد.

آصفری در عین حال گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی برای نشان دادن حسن نیت، غنی‌سازی 20 درصد را کنار گذاشته است انتظار می‌رود که گروه 1+5 دست از تحریم‌های خود بردارد چرا که رخ ندادن چنین امری باعث می‌شود که ایران از رویه قبلی خود برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی را در پیش بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه دنیا از نداشتن سلاح هسته‌یی در ایران آگاهی دارد،‌ گفت: کشورهای غربی می‌دانند که جمهوری اسلامی به دنبال ساخت سلاح هسته‌یی و سلاح کشتار جمعی نیست به طوری که این موارد را در مذاکرات خود در سطوح مختلف بارها مطرح کرده است، مشکل اصلی آنها با ایران، وجود انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: مشکل اصلی کشورهای غربی با ایران برنامه هسته‌یی‌اش نیست، آنها به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی هستند چرا که متاسفانه در دوران اصلاحات ایران در سایت‌های هسته‌یی‌اش را پلمپ کرد ولی باز هم کشورهای غربی قانع نشدند و بهانه دیگر را به نام حقوق بشر علم کردند، تمامی این موارد نشان می‌دهد تا زمانی که ما از انقلاب اسلامی دست برنداریم آنها تهدیدات خود را همچنان بر علیه‌مان ادامه خواهند داد.

آصفری در پایان تاکید کرد که جمهوری اسلامی هیچگاه در مقابل تهدیدات دشمنان کوتاه نخواهد آمد و در آینده نیز با سربلندی تحریم‌ها و تهدیدات را پشت سر خواهد گذاشت./ایسنا

 


ویدیو : نماینده مجلس:ایران برای نشان دادن حسن نیت، غنی‌سازی 20 درصد را کنار گذاشته است