نمایش «شایعات» افتتاح شد! : آیین افتتاح نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون و به ...


آیین افتتاح نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد روز گذشته با حضور هنرمندانی همچون هنرمندان همچون حسین کیانی، سیاوش طهمورث، محمد حیدری، رضا گوران، هدایت هاشمی، مهرداد رایانی مخصوص، نیما دهقان، بهروز بقائی، محبوبه بیات، محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ... برگزار شد. خبرگزاری فارس: آیین افتتاح نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد روز گذشته با حضور هنرمندانی همچون هنرمندان همچون حسین کیانی، سیاوش طهمورث، محمد حیدری، رضا گوران، هدایت هاشمی، مهرداد رایانی مخصوص، نیما دهقان، بهروز بقائی، محبوبه بیات، محمد مهدی طباطبایی نژاد مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ... برگزار شد.

رحمان سیفی آزاد در ابتدای این مراسم ، ضمن تشکر از همراهی‌های تماشاخانه ایرانشهر گفت: از آنجا که جامعه ما جامعه شاد و پر نشاطی است، این نمایش کمدی را برای خشنود کردن تماشاگر انتخاب کردم که امیدوارم به خوبی اجرا شود و زمینه رضایت مخاطب را فراهم کند.

حسن فتحی کارگردان تلویزیون و سینما نیز در این مراسم با بیان اینکه تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان طی چند سال اخیر به قطب مهم جذب جوانان در شهر تهران بدل شده است، گفت: سیفی آزاد با اجرای نمایش «شایعات» به خانه مادری خود بازگشته است.  وی 15 سال پیش در حوزه تئاتر فعالیت‌ می‌کرد و در طول این سال‌ها با شبکه‌های تلویزیونی و با تولید کنندگان سریال‌های تلویزیونی همکاری کرده است.

فتحی افزود: بازگشت وی به صحنه تئاتر را تبریک می گویم و امیدوارم نمایش خوبی را از این هنرمند به تماشا بنشینیم.

در ادامه مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان گفت: پس از دوره‌ای که شایعات زیادی درباره سیفی آزاد به گوش می‌رسید، وی نمایش «شایعات» را به صحنه می‌آورد. با اجرای این اثر، سیفی آزاد بعد از 15 سال بار دیگر به خانه اصلی خود یعنی هنر تئاتر باز می گردد.

مدیر عامل خانه هنرمندان به حضور سیفی آزاد طی این مدت در تلویزیون اشاره و خواستار بازنگری جدی این رسانه در خصوص توجه ویژه به هنر تئاتر شد.

سرسنگی افزود: امیدوارم مسئولان وقت صدا و سیما نسبت به تولید آثار فیلم – تئاتر همت بیشتری کنند و نمایش‌ها به جای اینکه برای مدت محدود و افراد محدودی اجرا شود، برای تمامی مخاطبان تلویزیون پخش شود. ایرانشهر از مدتی پیش حرکتی جدی در حوزه فیلم تئاتر داشته است و تا کنون 20 فیلم تئاتر تولید شده که در صورتی که تلویزیون در این راستا همکاری داشته باشد، شاهد بازخورد مناسب و اثر بخشی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امیدوارم شعارهای دولت جدید در حوزه هنر محقق شود، گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و اعلام شعارهای دولت جدید در حوزه فرهنگ و هنر، امید زیادی در دل هنرمندان جاری شد که وضعیت نه چندان مناسب هنر سامان خواهد یافت و به نقطه شکوفایی نزدیک می شود که امیدوارم این شعارها تحقق یابد.

مشاور هنری شهردار تهران بیان کرد: گله‌مندی اغلب دوستان تئاتری مربوط به بخش گسترش امکانات سخت افزاری مثل سالن‌های نمایشی است. خوشبختانه این روزها شاهدیم که مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نکته تاکید دارند اما در اینجا نباید این مساله را فراموش کرد که انجام برخی امور در قیاس با سایر اقدامات باید در اولویت قرار داشته باشد.  استفاده بهینه از امکانات باید در دستور کار قرار گیرد و در گام نخست بسیاری از سالن‌ها که در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد مثل تالار مولوی که باید ساماندهی شود.

مدیرعامل خانه هنرمندان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد کرد که بهتر است در وهله اول امکانات موجود در فضای کشور ساماندهی شود چرا که افزودن امکانات لازم برای اهالی تئاتر بدون انجام برنامه ریزی درست و مناسب راه به جایی نمی برد. درشرایط فعلی مساله ما اضافه کردن سالن نمایشی نیست بلکه تدوین برنامه جامع برای توسعه تئاتر است.


ویدیو : نمایش «شایعات» افتتاح شد!