نمازی: با آمریکا توافق قطعی نکرده‌ام : دستیار ایرانی مستعفی کارلوس کی‌روش در ...


دستیار ایرانی مستعفی کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال درباره علت کناره‌گیری‌اش از این تیم گفت: آرزوی هر مربی نشستن روی نیمکت کشورش آن هم در جام جهانی است، پس قطعا مشکل خانوادگی‌ام آنقدر جدی و مهم است که مجبور شدم این تصمیم را بگیرم. ایسنا: دستیار ایرانی مستعفی کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال درباره علت کناره‌گیری‌اش از این تیم گفت: آرزوی هر مربی نشستن روی نیمکت کشورش آن هم در جام جهانی است، پس قطعا مشکل خانوادگی‌ام آنقدر جدی و مهم است که مجبور شدم این تصمیم را بگیرم.

امید نمازی درباره دلیل جدایی‌اش از کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران اظهارکرد: بنده صبح چهارشنبه استعفایم را برای علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال فرستاده‌ام. البته یکی، دو ماه است که در فکر بازگشت پیش خانواده‌ام هستم. اتفاقاتی افتاده که من باید به خانواده‌ام برگردم. دو پسر کوچک دارم و به هر حال شرایط، وضعیت را برای زندگی خانوادگی متفاوت می‌کند و من چاره‌ای جز بازگشت به خانواده‌ام، ندارم.

وی در واکنش به اظهارات کارلوس کی‌روش که گفته بود" اگر می‌خواستم مربی بیاید و فقط گل میخ‌ها را بچیند، عباس یکی از تدارکاتچی‌های ما هم می‌تواند این کار را انجام دهد و من از فدراسیون خواسته‌ام تا کمیته حقوقی پیگیر موضوع ترک کار امید نمازی باشد" به ایسنا گفت: این که کارلوس کی‌روش چنین صحبتی کرده است اصلا مهم نیست و من نمی‌خواهم جواب او را بدهم. چون طرف قرارداد من فدراسیون فوتبال است نه کارلوس کی‌روش!

نمازی افزود: با این که من روبرویش نشستم و توضیحات لازم را دادم و گفتم که باید به خاطر خانواده‌ام برگردم اما او چنین صحبتی را انجام داده است! حرفهایی مبنی بر این که نکند رفتن نمازی ارتباطی به حضور مربیان جدید در کادر فنی تیم ملی دارد مطرح شد که باید بگویم من تنها از طریق رسانه‌ها شنیدم که قرار است مربی برزیلی به کادر فنی اضافه شود. اما در مجموع اصلا از جریان حضور مربیان جدید اطلاعی نداشته و پیگیر آن هم نبودم . تصمیم من هیچ ربطی به این موارد ندارد و یک تصمیم خصوصی و شخصی است.

مربی مستعفی تیم ملی در پاسخ به این که آیا جدایی‌اش از کادر فنی تیم ملی ارتباطی به موضوع توافقش با فدراسیون فوتبال آمریکا برای پیوستن به کادر فنی تیم ملی زنان این کشور دارد به ایسنا گفت: من هیچ توافق قطعی با فدراسیونی انجام نداده‌ام. اما مطمئنا وقتی در کادر فنی تیم ملی ایران نباشم و مجبور باشم برای حضور در کنار خانواده‌ام ایران را ترک کنم نمی‌توانم بیکار بمانم چون مربیگری منبع درآمد من است. بنابراین با هر کسی که صلاح باشد برای کار بعدی‌ام صحبت خواهم کرد. طبیعتا من به دنبال کار هستم اماهیچ قرارداد قطعی با جایی امضا نکرده‌ام.

وی در پاسخ به این که آیا فدراسیون با استعفای شما موافقت کرده است چون طبعا برای همکاری با هر تشکیلات دیگر می‌بایست فدراسیون با استعفای شما موافقت کند، تصریح کرد: من هنوز پاسخی از فدراسیون دریافت نکرده‌ام. مطمئنا در دو، سه روز آینده درباره این موضوع توافق می‌شود. پدرم از من وکالت کامل دارد تا موضوع را پیگیری کند و امیدوارم پس از صحبت‌هایی که انجام می‌شود او و مسئولان فدراسیون هم به توافق برسند. البته قرارداد من با فدراسیون برای تیم ملی تا اول اردیبهشت 93 است بنابراین حداقل از آن به بعد من مربی آزاد هستم. الان هم نمی‌خواهم صحبت زیادی در این‌باره داشته باشم و به هیچ وجه دوست ندارم حاشیه‌ای برای تیم ملی ایران ایجاد کنم. از صمیم قلب برای کشورم در جام جهانی 2014 برزیل آرزوی موفقیت دارم.

نمازی همچنین در واکنش به این که " به هر حال شما به عنوان پررنگ‌ترین مربی ایرانی کادر فنی تیم ملی در راهیابی تیم ملی به جام جهانی 2014 سهیم بودید و تجربه سه ساله اخیر باعث شده بود تا ضمن آشنایی و هماهنگی کامل با ملی پوشان بتوانید در نحوه انتقال برنامه‌های کی‌روش به بازیکنان به شرایط مطلوب برسید، فکر نمی‌کنید این جدایی می‌تواند به تیم ملی ضربه بزند" به ایسنا گفت: همان طور که گفتم اصلا قصد جدایی از تیم ملی را نداشتم اما مشکلات خانوادگی‌ام جدی بود. من سه سال است به عنوان دستیار در کنار کی‌روش هستم و روی نیمکت نشسته‌ام و بارها کنار زمین سعی کرده‌ام نکات را به خوبی به بازیکنان منتقل کنم و طبیعتا پس از راهیابی تیم ملی به جام جهانی بسیار خوشحال شدم.

دستیار سابق کی‌روش تاکید کرد: آرزوی هر مربی است که روی نیمکت تیم ملی کشورش در جام جهانی بنشیند، چه کسی این آرزو را ندارد؟! پس ببینید که چه مشکل جدی برایم پیش آمده که این تصمیم را گرفتم. برای من، خانواده‌ام ارزش زیادی دارد و همیشه معتقد هستم که اول خانواده و بعدا کار. این شد که تصمیم به قطع همکاری گرفتم. فقط دوست دارم یکسری افراد به این تصمیم احترام بگذارند. اگر من در حد تدارکاتچی در کنار تیم ملی ایران بوده‌ام و در این مدت وظیفه‌ای شبیه به این داشته‌ام چطور گفته می‌شود دپارتمان حقوقی فدراسیون باید موضوع من را پیگیری کند؟! به هر حال همان طور که گفتم برای تیم ایران آرزوی موفقیت دارم و نمی‌خواهم کوچکترین حاشیه‌ای برای این تیم به وجود بیاید. اما به همه مردم ایران می‌گویم که مطمئن باشید حتما مساله‌ای هست که من مجبور به گرفتن این تصمیم شدم.


ویدیو : نمازی: با آمریکا توافق قطعی نکرده‌ام