نقوی‌ حسینی: همه چی آرومه! : نماینده ورامین توضیحاتی را درباره‌ اتفاقات روز ...


نماینده ورامین توضیحاتی را درباره‌ اتفاقات روز پنج شنبه در قرچک ورامین در هنگام برگزاری همایش اصلاح طلبان مطرح و علت حضورش در آن جمع را برای جلوگیری از هرگونه درگیری و تنش عنوان کرد. خبرگزاری ایسنا: نماینده ورامین توضیحاتی را درباره‌ اتفاقات روز پنج شنبه در قرچک ورامین در هنگام برگزاری همایش اصلاح طلبان مطرح و علت حضورش در آن جمع را برای جلوگیری از هرگونه درگیری و تنش عنوان کرد.

حسین نقوی حسینی گفت: ما درشهرستان ورامین، قرچک و پیشوا در وزارت کشور و استانداری تهران چیزی به نام شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان نداریم، در واقع تنها یک تشکیلات رسمی و ثبت شده که مصوبه کمیسیون ماده 10 احزاب را هم داشته باشد می‌تواند درخواست مجوز کند؛ پس این‌که گفته می‌شود آن همایش مجوز داشته ‌درست نیست و مجوزشان خلاف قانون صادر شده است برای این که تشکیلاتی رسمی با این نام وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس، مردم با توجه به اطلاع از این موضوع به فرماندار معترض شدند که شما با چه اجازه‌ای به یک گروهی که رسمی نیست و مصوبه کمیسیون ماده 10 احزاب را ندارد مجوز می‌دهید، که آن‌ها هم از موضع قدرت با مردم برخورد کرده بودند که ما مجوز داریم و پای مجوزمان می‌ایستیم و با هر کسی هم که مخالفت کند برخورد می‌کنیم.

این نماینده مجلس با بیان این ادعا که «حرکت مردم خودجوش بود و در آن روحانیون،خانواده شهدا و کسبه و همچنین مردم خیابان به این موضوع اعتراض کردند» گفت:‌ حدود 300 – 400 نفر از مردم معترض در آن‌جا حضور داشتند.

وی تصریح کرد: این گردهمایی مردمی نه برای برهم زدن اجتماعی بود و نه با کسی صحبتی شد و نه به کسی جسارت شد بلکه تنها مردم جمع شدند تا اعتراضشان را اعلام کنند.

وی ادامه داد: پس از یک ساعت بنده از این اتفاق متوجه شدم و به آن محل رفتم و دیدم مردم خیلی آرام شعار می‌دهند. علت حضورم در آن جمع به این دلیل بود که درگیری پیش نیاید و یا تنشی نشود، می‌خواستم با مردم و هم طرف مقابل صحبت کنم اما دیدم مردم به آرامی شعار می‌دادند و عزاداری می‌کردند و یک روحانی هم برای آنها صحبت می‌کرد.

نماینده مردم ورامین با اعتقاد به این‌که «همه اعتراضات مردمی هم به دلیل دعوت از فتنه‌گران بود و غیر از این هیچ کس با اجتماع اصلاح طلبان مخالف نبود» گفت: ما گردهمایی و نشست‌های قانونی را به رسمیت می‌شناسیم و معتقدیم حق آن‌هاست که اجتماع داشته باشند اما نباید این اجتماع‌ها زمینه ساز حضور فتنه‌گران باشد.

وی افزود: بعد از اینکه من در آن جمع حضور پیدا کردم با مردم صحبت کرده و نکات مدنظر رهبری را در این زمینه تایید کردم، فایل سخنرانی بنده هم موجود است و همه گروهها هم حرف‌های من را ضبط کردند.

نقوی حسینی ادامه داد: ما معتقدیم که برگزاری گردهمایی و میتینگ برای همه گروهها و جریانات سیاسی داخل نظام آزاد است و همه آنها را به رسمیت می‌شناسیم، البته اعتراض داشتیم که چرا اصلاح طلبان در چلوکبابی گردهمایی برگزار می‌کنند مگر حسینیه و مسجد و فرهنگسرا نداریم!

وی همچنین اظهار کرد:‌نهایتا این که بنده از مردم خواستم متفرق شوند و به آنها گفتم پیامتان را رساندید و حرفتان را گفتید، مردم به آرامی متفرق شدند و در آنجا هم به وزارت کشور هشدار دادیم نباید دیگر چنین مجوزهایی دهد.

نقوی حسینی در ادامه یادآور شد: در خصوص این که عمامه آقای موسی لاری در جریان این موضوع از سر وی افتاده هم باید بگویم که به هیچ عنوان دست هیچ یک از شرکت کنندگان به ایشان نرسید و دو سه حلقه محافظ‌های آقای لاری هول شده بودند و در اثر کش و قوس آن‌ها این اتفاق افتاد، عکس‌ها هم موجود است و قطعا مسئولان قضایی هم بررسی خواهند کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود اضافه کرد: در هرصورت آن روز مراسم نشست اصلاح طلبان برگزار شد و نه کسی برای آنها مشکلی ایجاد کرد و نه مراسم‌شان به هم خورد، هیچ کس هم مانع سخنرانی آقای موسوی ‌لاری نشد. بنده تعجب می‌کنم از این همه سر و صدای رسانه‌های اصلاح طلب و بعضی ها هم تهمت‌هایی به مردم زدند که ما هم از طریق دادگاه این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: اعتراضات مردم مسالمت آمیز بود و هیچ احدی هم کاری با آنها نداشت و تمام اصلاح طلبان راحت آمدند و به جلسه رفتند و حتی جسارت و توهینی به آنها نشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد : تعجب می‌کنم که این غوغاسالاری رسانه‌ای با چه هدفی انجام می‌شود؟ حتما اهداف سیاسی مهمی پشت آن است که ما به موقع آگاهی لازم را خواهیم داد.

وی در ادامه یادآور شد: چند روز قبل در شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا و پاکدشت خبری منتشر شد که نشست اصلاح طلبان در شهرستان قرچک برگزار شود، به همین دلیل مردم جویا شدند چون در قرچک و ورامین تشکیلاتی به این نام وجود ندارد و مردم پیگیر بودند که چه کسی با چه عنوانی این مجوز را داده است.


ویدیو : نقوی‌ حسینی: همه چی آرومه!