نقص فنی در پرواز تهران - بندرعباس +عکس : یک مقام مسئول فرودگاه مهرآباد گفت: ...


یک مقام مسئول فرودگاه مهرآباد گفت: یک فروند بوئینگ 747 ماهان مسیر تهران-بندرعباس دچار نقص فنی شد و به فرودگاه مهرآباد برگشت. خبرگزاری فارس: یک مقام مسئول فرودگاه مهرآباد گفت: یک فروند بوئینگ 747 ماهان لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد، دچار نقص فنی در موتور شد.

وی افزود: خلبان این پرواز بلافاصله پس از بروز این مشکل، از فرودگاه اجازه برگشت می‌‌خواهد که مجوز فرود آن در باند فرودگاه مهرآباد صادر می‌شود.

این مقام مسئول مهرآباد ادامه داد: خلبان‌ پس از اخذ مجوز برگشت، در باند 29 چپ مهرآباد به زمین می‌نشیند؛ مسافران حدود 10 دقیقه در هواپیما روی باند 29 چپ منتظر می‌مانند.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ماهان‌ نسبت به اختصاص هواپیمای جایگزین (BACK UP) اقدام می‌کند، گفت: مسافران این پرواز با شماره پرواز 4541 با هواپیمای جدید در ساعت 11:13 دقیقه از تهران به بندرعباس اعزام می‌شوند.

وی درباره تشریح نقص فنی به وجود آمده در موتور بوئینگ 747 ماهان گفت که بررسی این مورد در حیطه اختیارات کمیسیون برسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری است.

سانجه پرواز ماهان تهران بندرعباس , برنامه پرواز ماهان تهران بندرعباس , اطلاعات پرواز تهران بندرعباس

پرواز تهران لندن , پرواز تهران به کیش , پرواز تهران پاریس



فرود اضطراری بوئینگ ۷۴۷ در مهرآباد/قطعاتی از موتور هواپیما جدا شد

خبرگزاری مهر: یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ماهان امروز به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد.

یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان که صبح امروز از تهران به بندرعباس عازم بود،  به دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد.

این هواپیما که از نوع بوئینگ ۷۴۷ بود، به دلیل از دست دادن یک موتور خود مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد.

گزارشها تایید می کند که تمامی مسافران این هواپیما در سلامت هستند.

قطعاتی از موتور شماره ۳ از هواپیما جدا شد

در همین حال،  معاون تعمیرات و مهندسی خط پرواز شرکت هواپیمایی ماهان با اشاره به جزئیات فرود اضطراری هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ در فرودگاه مهرآباد، گفت: در زمان پرواز قطعه‌ای از موتور شماره ۳ هواپیما جدا شد.

فرامرز سروی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این هواپیما صبح امروز دقایقی پس از پرواز به سمت بندر عباس، با مشکل فنی مواجه شد که بلافاصله خلبان متوجه این موضوع شد و هواپیما را سالم به فرودگاه بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه در زمان پرواز قطعه‌ای از موتور شماره ۳ هواپیما جدا شد، افزود: پس از این اتفاق، خلبان هواپیما را به سمت فرودگاه هدایت کرد و به سلامت به زمین نشست. در ادامه مسافران از این هواپیما پیاده و با هواپیمای دیگری عازم بندرعباس شدند.

معاون تعمیرات و مهندسی خط پرواز شرکت هواپیمایی ماهان ادامه داد: به محض تامین قطعات، این هواپیما وارد خط پرواز می شود و مشکل خاصی برای این هواپیما به وجود نیامده است.

یک فروند هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان که صبح امروز از تهران به بندرعباس عازم بود،  به دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری کرد. این هواپیما که از نوع بوئینگ ۷۴۷ بود، به دلیل از دست دادن یک موتور خود مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه مهرآباد شد.

گفته می شود قطعاتی از موتور شماره ۳ که از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ جدا شده بود، در حوالی اسلامشهر پیدا شده است.



تشکیل کمیته بررسی حادثه پرواز بندرعباس

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر ایمنی و مهندسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل کمیته بررسی علل نقص فنی در پرواز تهران ــ بندرعباس خبر داد که صبح امروز در حین پرواز یکی از موتورهای آن از کار افتاده بود.

محمد شهبازی با اشاره به نقص فنی در موتور هواپیمای بوئینگ 747 ماهان که صبح امروز در مسیر تهران ــ بندرعباس رخ داد، گفت: با توجه به اینکه بوئینگ 747 یکی از هواپیماهای پیشرفته در دنیا محسوب می‌شود این یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی بود.

وی از تشکیل کمیته‌ای در سازمان هواپیمایی کشوری برای بررسی دقیق علت این نقص فنی خبر داد و افزود: پیش از پرواز بررسی‌های لازم روی این هواپیما انجام شده بود اما در حین پرواز متأسفانه موتور شماره 3 هواپیما دچار نقص فنی و بخشی از قطعات آن نیز از هواپیما جدا شد.

مدیرکل دفتر ایمنی و مهندسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: موتور این هواپیما حدود دو دقیقه بعد از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد دچار نقص فنی شد که با درایت خلبان خوشبختانه بدون آسیب به مسافران مجدداً به مهرآباد بازگشت.

شهبازی افزود: پس از بازگشت این هواپیما مسافران با دو فروند هواپیمای جایگزین به‌مقصد بندرعباس منتقل شدند.


ویدیو : نقص فنی در پرواز تهران - بندرعباس +عکس