نقش تیم اشتون در چینش صندلی ظریف و کری : نقش تیم اشتون در چینش صندلی ظریف و ...



قیمت صندلی اداری , صندلی کامپیوتر , صندلی پلاستیکی

نقش تیم اشتون در چینش صندلی ظریف و کری

عضو تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۵ گفت: پس از برگزاری مذاکرات ژنو در اواخر مهرماه، نسبت به دو دور مذاکرات انجام شده «ارزیابی» صورت خواهد گرفت و نحوه ادامه کار با گروه ۱+۵ مشخص خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که چینش صندلی های وزیران امور خارجه ایران و ۱+۵ در نیویورک و نشستن «محمد جواد ظریف» و «جان کری» کنار یکدیگر بر چه اساسی بوده است؟ گفت: ما دخالتی در این موضوع نداشتیم و تیم خانم اشتون محل مذاکرات را آماده کردند و به ما نوع چیدمان را اطلاع دادند.

عضو تیم هسته ای ایران با بیان اینکه مشکلی با چیدمان میزها نداشتیم، تاکید کرد: آنچه از نظر ما مهم است محتوای جلسه است و نه چیدمان میزها.

عراقچی در پاسخ به این سوال که چرا «حسین فریدون» سفیر اسبق کشورمان در مالزی، «حمید بعیدی نژاد» مدیرکل سیاسی و امور بین الملل وزارت امور خارجه و «امیری» مدیرکل پادمان سازمان انرژی اتمی نیز در مذاکرات وزیران خارجه ایران و ۱+۵ حضور داشتند؟ اظهار داشت: همان گونه که پیش از این نیز اعلام شده است، بنده و آقای «مجید تخت روانچی» معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه عضو تیم مذاکره کننده هستیم و سایر اعضای هیات بر حسب مورد و به تناسب دستور کار مذاکرات توسط دکتر ظریف تعیین خواهند شد.

عضو تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که برخی از رسانه های خارجی اعلام کرده اند که مذاکرات ژنو بین خانم اشتون و آقای ظریف خواهد بود و معاونان سیاسی وزرای خارجه کشورهای ۱+۵ نیز حضور خواهند داشت، گفت: این موضوع در حال ارزیابی است ولی حضور آقای ظریف و خانم اشتون تاکنون قطعی شده است.

معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می شود سطح مذاکرات ایران و ۱+۵ ارتقا نیافته بلکه برای اولین بار در نشست دوره ای وزرای امور خارجه این گروه، وزیر امور خارجه ایران نیز شرکت کرده است، تصریح کرد: بله، گروه ۱+۵ گاهی جلسات خود را در سطح وزیران برگزار می کنند ولی جلسه اخیر در نیویورک رسما اولین نشست ایران و ۱+۵ در دور جدید مذاکرات بود که در سطح وزرا برگزار شد./ایرنا



ویدیو : نقش تیم اشتون در چینش صندلی ظریف و کری