نقشه پیچیده برای پنهان‌کردن راز جنایت : مردی که متهم است دخترخاله خود را به ...



مردی که متهم است دخترخاله خود را به قتل رسانده در حالی در زندان به‌سر می‌برد که پرونده او به‌زودی برای رسیدگی در اختیار قضات دادگاه کیفری استان خراسان‌رضوی قرار می‌گیرد.

رسیدگی به این پرونده از تابستان سال‌جاری، در پی کشف جسد زنی جوان به نام محبوبه در خانه‌اش آغاز شد. شوهر محبوبه که به سفر کاری رفته بود بعد از بازگشت به خانه با پیکر بی‌جان همسرش روبه‌رو شد و پلیس را از واقعه مطلع کرد. کارآگاهان در بررسی‌های اولیه متوجه شدند این زن بر اثر فشار بر عناصر حیاتی گردن خفه شده است اما نکته قابل‌توجه این بود که قاتل یا قاتلان با بازگذاشتن شیر گاز سعی داشتند وانمود کنند این زن خودکشی کرده است. معاینه‌های اولیه پزشکی‌قانونی حکایت از آن داشت که محبوبه حداقل ١٢ساعت پیش از کشف جسد، جان باخته است.

 

این در حالی بود که شوهر مقتول آن ساعت در محل کارش حضور داشت.  بررسی‌های صورت‌گرفته فاش کرد هیچ سرقتی از خانه انجام نشده است، از سویی عامل یا عاملان جنایت به‌راحتی وارد خانه محبوبه شده بودند و وسایلی در خانه وجود داشت که نشان می‌داد مقتول پیش از مرگ میهمان داشته است. به این ترتیب تلاش‌ها برای یافتن ردی از میهمان ناشناس آغاز شد تا اینکه افسران جنایی بعد از مدت‌ها تحقیق، سرنخ‌هایی به‌دست آوردند و به پسرخاله محبوبه به نام جواد ظنین شدند و او را بازداشت کردند.  جواد در بازجویی‌های اولیه مدعی شد از ماجرای جنایت بی‌اطلاع است اما در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و مسوولیت قتل دخترخاله‌اش را پذیرفت. او ادعا کرد بدون برنامه‌ریزی قبلی و ناخواسته مرتکب جنایت شده است. 

 

جواد در اعترافاتش گفت: «شب حادثه وقتی به خانه دخترخاله‌ام رفتم، دیدم شوهرش در منزل نیست. وقتی مشغول صحبت شدیم درباره اختلافات خانوادگی یکی از اقوام نزدیک حرف زدم. فکر می‌کردم محبوبه با دخالت‌هایش باعث این اختلاف شده است اما دخترخاله‌ام موضوع را انکار کرد. ما با هم درباره این مساله کمی جر و بحث کردیم و مشاجره بالا گرفت، به‌طوری که درگیری فیزیکی پیدا کردیم و من محبوبه را هل دادم. او داد و فریاد می‌کرد و من ترسیدم همسایه‌ها صدایم را بشنوند به همین دلیل بالشی را که آن نزدیکی بود روی دهانش گذاشتم و فشار دادم، چندلحظه بعد وقتی به خودم آمدم، متوجه شدم او فوت شده است.

 

به‌شدت ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه کار کنم، باید دنبال راهی می‌گشتم تا خودم را از این ماجرا نجات بدهم.» متهم به قتل در ادامه اعترافاتش گفت: «بعد از کمی فکر به این نتیجه رسیدم که بهترین راه این است که مرگ محبوبه را خودکشی جلوه بدهم، شوهر او در خانه نبود و شخص دیگری هم از حضور من در آنجا خبر نداشت، بنابراین می‌توانستم به‌سادگی سرنخ‌ها را از بین ببرم. جسد دخترخاله‌ام را تا روبه‌روی تلویزیون کشاندم. تلویزیون را روشن کردم و بعد سراغ شیر گاز رفتم و آن را باز گذاشتم. بعد از اینکه مطمئن شدم صحنه‌سازی قابل‌باور است بالشی را که قتل را با آن انجام داده بودم همراه تلفن‌همراه مقتول برداشتم و از خانه فرار کردم. بالش و موبایل را در سطل زباله انداختم و از آن به بعد خیالم راحت بود که کسی به من شک نخواهد کرد.»


جواد در ادامه تحقیقات به محل جرم منتقل شد و صحنه جنایت را بازسازی کرد. پس از آن روانه زندان شد تا بعد از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست پای میز محاکمه برود.


 اخبار حوادث  - شرق


ویدیو : نقشه پیچیده برای پنهان‌کردن راز جنایت