نفت تا 60 دلار سقوط می‌کند؟ :   اخبار اقتصادی - نفت تا 60 دلار سقوط می‌کند؟ تحلیلگران ...



دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا شد دلار و بورس سقوط کرد , قیمت دلار , دلار

 

اخبار اقتصادی - نفت تا 60 دلار سقوط می‌کند؟

تحلیلگران می‌گویند قیمت نفت در نیمه اول سال آینده میلادی کف 60 دلاری را تجربه خواهد کرد.

ایگور سچین رییس شرکت روسنفت گفت: قیمت نفت تا پایان نیمه اول سال آینده ممکن است به 60 دلار یا کمتر برسد. اطلاعات بازار نشان می دهد فعالان برای اوایل سال آینده روی نفت برنت 65 دلاری حساب باز کرده اند.

موسسه گلدمن ساش پیش‌بینی کرده که نفت برنت احتمالا برای یک دوره کوتاه به 60 دلار خواهد رسید و قیمت 70 تا 75 دلاری نفت آمریکا باعث خواهد شد که تولیدکنندگان آمریکایی حفاری‌های خود را کاهش دهند.

بانک بی ان پی پاریباس پیش بینی خود برای قیمت نفت برنت را در سال آینده با 20 دلار کاهش به 77 دلار و نفت آمریکا را نیز با 18 دلار کاهش به 70 دلار رساند.

اوگن وینبرگ رییس تحقیقات بازار در کامرزبانک فرانکفورت گفت: بازار نفت به دنبال یک الگوی جدید و یک محدوده جدید برای قیمت‌ نفت است که همه به دنبال پیش‌بینی آن هستند.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه روز جمعه با هفت دلار و 54 سنت کاهش در هر بشکه به 66 دلار و 15سنت در هر بشکه سقوط کرد و به پایین‌ترین قیمت پنج سال اخیر رسید. آخرین باری که بازار کاهش 10 درصدی قیمت نفت را تجربه کرده بود مارس 2009 بوده است.

همچنین نفت برنت دریای شمال با دو دلار و 43 سنت کاهش در هر بشکه به 70 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت در معاملات روز گذشته برای ساعاتی قیمت 69 دلار و 78 سنت را نیز تجربه کرد که پایین ترین قیمت از می 2010 تاکنون بود.

نفت برنت تنها در ماه نوامبر 18 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. این پنجمین ماه متوالی است که قیمتها کاهش می‌یابد و طولانی‌ترین روند کاهشی از زمان بحران مالی سال 2008 تاکنون است.

نفت برنت از ماه ژوئن تاکنون به دلیل افزایش تولید نفت شیل آمریکا و رشد کند اقتصاد جهانی که به کاهش تقاضا منجر شده، حدود 40 درصد ارزش خود را از دست داده و از 115 دلار در هر بشکه به مرز 70 دلار رسیده است.

در پی مخالفت عربستان با درخواست اعضای اوپک برای کاهش تولید بازار نفت روز جمعه یک سقوط آزاد کامل داشت.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو : نفت تا 60 دلار سقوط می‌کند؟