نظرات مردم درباره قیمت خودرو : با افزایش صد درصدی قیمت خودروهای داخلی بسیاری ...


با افزایش صد درصدی قیمت خودروهای داخلی بسیاری از شهروندان با ارسال نظرات خود به رسانه‌ها، انتقادات و مطالبات خود از خودروسازان را بیان می‌کنند. خبرگزاری ایسنا: با افزایش صد درصدی قیمت خودروهای داخلی بسیاری از شهروندان با ارسال نظرات خود به رسانه‌ها، انتقادات و مطالبات خود از خودروسازان را بیان می‌کنند.

در دو ماه اخیر قیمت خودرو در بازار آزاد رشد صددرصدی را تجربه کرده است. در این میان حدود یک ماه پیش با اعلام قیمت تجاری خودروها مهر تاییدی بر قیمت‌های بازار زده شد. این شرایط انتقاد مصرف‌کنندگان، کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشته است.

در این مدت بسیاری از شهروندان نظرات خود درباره رشد قیمت خودروها را در قالب کامنت‌ها و تماس‌ با این خبرگزاری ارسال کرده‌اند که در ادامه مروری بر آنها می‌شود.

سعید یکی از خریداران خودرو در این باره اظهار کرده است: "تندر 90 را آبان ماه در طرح عید غدیر پیش خرید کردم. سود مشارکت آن 18 درصد و موعد تحویل آن 21 اسفند 91 است. از ایران خودرو تقاضا دارم فکری به حال ما بکند زیرا در همان زمان قیمت کارخانه این محصول 21 میلیون و 50 هزار تومان و قیمت بازار آن 24 میلیون تومان بود اما الان قیمت رسمی آن به 36 میلیون تومان رسیده است".

البته سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای حل این مشکل به خودروسازان ابلاغ کرده که خودروهای پیش فروش شده تا قبل از اسفند ماه باید با نرخ قبلی تحویل خریداران شود.

حسین نیز با اشاره به وعده‌های داده شده برای کاهش چند درصدی قیمت خودروها گفته است: "قیمت بعضی خودروها 10 تا 15 میلیون تومان گران شده حالا با این همه بگیر و ببند شاید یک تا سه میلیون تومان ارزان شود. این یعنی این خودروها هفت تا 12 میلیون تومان گران شده نه ارزان!".

یکی از شهروندان نیز از راهکار خود برای کاهش قیمت خودرو گفته است: "باید به طور کامل محدودیت‌های واردات از بین برود. مرگ یک بار شیون هم یک بار. بالاخره خودروسازان داخلی باید تکانی بخورند. نه مثل الان که این شرکت‌ها جایزه‌های مدیریت برتر،‌ کیفیت برتر، ‌صادرکننده نمونه و خدمات پس از فروش برتر را می‌گیرند اما هیچ خروجی قابل قبولی ندارند".

حمید نیز به اظهارات رییس‌جمهوری مبنی بر احتمال حذف تعرفه واردات خودرو اشاره کرده و گفته است: "خدا به رییس‌جمهور خیر بده که حرف دل من را زد! پراید رو به هشت میلیون تومان راضی بودن، حالا همین خودرو را 20 میلیون تومان می‌دهند باز هم می‌گویند نمی‌صرفد. تنها راهش، کاهش شدید تعرفه واردات است. بعد ببینید چگونه قیمت‌ها کاهش می‌یابد".

احمد نیز با اشاره به کاهش اخیر قیمت‌ها در بازار آزاد اظهار کرده است:" تا سه ماه پیش پراید 9 میلیون تومان بود بعد یک دفعه قیمتش به 20 میلیون تومان رسید. پس از یک ماه خبر رسید که پراید ارزان می‌شود اما یکی نیست که بگوید همین پراید 20 میلیون تومانی سه ماه پیش 9 میلیون بود".

یکی دیگر از شهروندان نیز از تجربه بازدید خود از نمایشگاه تولیدات یک خودروساز خارجی گفته است: "بنده سال 1370 از نمایشگاه دائمی تویوتا در توکیو بازدید کردم. 9 طبقه در وسعت هر طبقه حدود 500 متر و مملو‌ از مدل‌های مختلف در کلاس‌های متفاوت و ارزان. بنابراین چرا خودروسازان ایرانی فکر می‌کنند با تولید پژو 405 و پراید شق‌القمر کرده‌اند!".

تعداد زیادی از شهروندان نیز در پیام‌های ارسالی خود به ایسنا نخرید خودرو را راهکاری برای مقابله با گرانی خودرو دانسته‌اند. نیما یکی از این شهروندان است: "از همه می‌خواهم خودرو نخرند. به خدا اگر یک ماه خودرو نخرید خودروساز مجبور می‌شود محصولات خود را به نصف قیمت عرضه کند".


ویدیو : نظرات مردم درباره قیمت خودرو