نسبت ازدواج به طلاق در بین تهرانی ها : عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ...


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور،‌ گفت: در کلان شهر تهران از هر ۱۰۰ ازدواج،‌ بیش از ۲۰ مورد منتهی به طلاق می شود. خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور،‌ گفت: در کلان شهر تهران از هر ۱۰۰ ازدواج،‌ بیش از ۲۰ مورد منتهی به طلاق می شود.

 جمشید جعفرپور با تاکید بر ضرورت تحکیم بنیان خانواده در کشور،‌ ابراز داشت: تخصیص بودجه‌ای مناسب به سازمان‌ها و نهادهای متولی می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد طرح های مربوط به تحکیم بنیان خانواده کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: باید ارتباط بین زن و شوهر و نیز ارتباط میان والدین و فرزندان نسبت به گذشته مستحکم تر شود و شکاف‌ها و ترک‌های موجود در بنیان خانواده‌های ایرانی از طریق تخصیص بودجه به نهادهایی که متولی تحکیم بنیان خانواده هستند، برطرف شود.

نماینده منتخب مردم در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده سنگ بنای جامعه است، خانواده ای مستحکم  خواهد بود که بر پایه های استوار بنا شده باشد.

جعفرپور ادامه داد: تخصیص بودجه‌ای متناسب برای پیشبرد برنامه های جامع خانواده، در نهایت موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه حمایت از خانواده دارای ابعاد مختلف است،‌ بیان داشت: ارتقای سطح آگاهی و دانش در خانواده،‌ توجه به بهبود معیارهای اخلاقی و نیز پرداختن به حمایت‌های قانونی از اعضای خانواده جزئی از ابعاد حمایت از  این نهاد اجتماعی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحکیم در بنیان خانواده‌های ایرانی در مقایسه با سایر جوامع در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما با این وجود‌، لازم است که برنامه‌های جامعی به منظور ارتقای سطح پایداری در بنیان خانواده‌های ایرانی پیش‌بینی شود.


ویدیو : نسبت ازدواج به طلاق در بین تهرانی ها