نرخ باروری در ایران چقدر است؟ :   اخبار اجتماعی - نرخ باروری در کشور 1.85 است/ ...



حقوق رییس جمهور ایران چقدر است , دستمزد بازیگران زن سینمای ایران چقدر است؟ , بیشترین سرعت اینترنت در ایران چقدر است

 

اخبار اجتماعی - نرخ باروری در کشور 1.85 است/ سه احتمال برای افزایش نرخ باروری

مدیر کل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی ها باید در راستای ارتقای نرخ باروری کلی در کشور باشد .

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد اسماعیل مطلق در نشست کشوری رویکردهای ارتقاء نرخ باروری، افزود: میزان باروری کلی در حال حاضر 1.85 است که می توان با توجه به ساختار فعلی وضع زناشویی و استفاده از شیوه های مختلف و برنامه ریزی های لازم در ارتقاء آن موثر واقع شد.

وی با اشاره به اهمیت آموزشهای خودمراقبتی و تاثیر آن در ارتقای نرخ باروری اظهار داشت: در صورتی که تعداد افراد بدون همسر در اثر فوت 10 درصد کاهش یابد، نرخ باروری به 1.87 و با 10 درصد کاهش افراد بدون همسر در اثر طلاق این نرخ به 1.88 و با 10 درصد کاهش افراد مجرد به 2.60 می رسد و در صورت 10 درصد کاهش همه موارد گفته شده به میزان باروری کلی 2.65 می رسیم، که با رسیدن به این آمار دغدغه های فعلی رفع می شود.

مطلق بیان کرد: برای دستیابی به این هدف باید تمامی نهادها و سازمانها همکاری نمایند و در زمینه افزایش تعداد فرزندان فرهنگ سازی شود.

وی گفت: ارتقای مشاوره های هنگام ازدواج و پس از ازدواج با تاکید بر مهارتهای زوجین و سلامت جنسی با رعایت چارچوب های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان، پیشگیری از بارداری های پرخطر و سقط، جلوگیری از مرگ مادر، نوزاد و شیرخوار و مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول از رویکردهایی است که وزارت بهداشت برای افزایش نرخ باروری در پیش دارد.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو : نرخ باروری در ایران چقدر است؟