نخستین تمرینات «شوالیه کوچک» : تلاش بازیکنان شرکت کننده در اردوی تیم ملی والیبال ...


تلاش بازیکنان شرکت کننده در اردوی تیم ملی والیبال برای قرار گرفتن در کانون توجه لوزانو جلوه زیبایی به تمرینات امروز تیم ملی داده بود. خبرگزاری تسنیم: هفته دوم تمرینات تیم ملی والیبال که از ساعت 8:30 بامداد روز شنبه 14 فروردین ماه آغاز شده بود، از امروز (سه‌شنبه) وارد فاز جدیدی شد.

تمرینات امروز تیم ملی والیبال همانند چند روز گذشته در 2 گروه پیگیری شد که گروه دوم از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 11 و با حضور 18 بازیکن شامل علیرضا بهبودی، محمدطاهر وادی، علی نودوزپور، میکاییل تاجر، جواد حسین آبادی، امین علوی، محمدرضا موذن، مصطفی حیدری، مصطفی شریفات، مسعود غلامی، مهدی رنجبر، علی شفیعی، محمد فلاح، علیرضا مباشری، رحمان داودی، مجتبی میرزاجانپور، محمد جواد معنوی‌نژاد و مجتبی شبان برگزار شد.

سرمربی تیم ملی والیبال در مدت دو ساعت و نیم این تمرین به دفعات با بازیکنان به صورت انفرادی صحبت کرد و نکاتی را به آنان یادآور شد. ملی‌پوشان نیز برای نشان دادن توانایی خود تلاش زیادی داشتند تا در نخستین تمرین با حضور لوزانو، توانایی‌های خود را نشان دهند.

گروه اول تمرینی نیز از ساعت 11 کار خود را آغاز کردند که در این تمرین 14 بازیکن شامل سعید معروف، مهدی مهدوی، محمد موسوی، آرمین تشکری، سامان فائزی، فرهاد قائمی، حمزه زرینی، فرهاد نظری افشار، میلاد عبادی‌پور، فرهاد ظریف، مهدی مرندی، شهرام محمودی، امیر غفور و عادل غلامی حضور داشتند.

صحبت نکردن بازیکنان با یکدیگر و رعایت سکوت در زمان تمرین از جمله موارد مورد تاکید لوزانو در این تمرین بود. دریافت با ساعد و ارسال توپ برای پاسور از نقاط مختلف زمین مسابقه و محدوده مجاز اطراف زمین یکی از محورهای تمرینی امروز تیم ملی والیبال بود.

همچنین انجام تکنیک‌های والیبال به صورت صحیح، افزایش تحرک پذیری بازیکنان، بازگشت به داخل زمین مسابقه بعد از ارسال هر توپی از خارج زمین و نظم و دقت از دیگر موارد تاکید سرمربی تیم ملی والیبال در این تمرینات بود که تا ساعت 13 و 30 دقیقه طول کشید.

اردوی تیم ملی والیبال ایران برای حضور شایسته در مسابقات پیش رو از جمله انتخابی المپیک که از هشتم خردادماه آغاز می‌شود، از هشتم فروردین ماه با حضور 32 بازیکن آغاز شده است.

تیم ملی والیبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک با تیم های استرالیا، چین، ژاپن (میزبان)، ونزوئلا، کانادا، لهستان و فرانسه برای چهار سهمیه المپیک که به تیم های اول تا سوم و بهترین تیم آسیایی تعلق می‌گیرد، مسابقه خواهد داد.

علاقه‌مندان والیبال لهستان، زمانی که لوزانو سرمربی تیم ملی این کشور بود، ترانه‌ای به نام «شوالیه کوچک» را که مورد علاقه وی بود در سالن پخش می‌کردند. به همین خاطر او در لهستان به شوالیه کوچک معروف است.


ویدیو : نخستین تمرینات «شوالیه کوچک»