نحوه جاری شدن زاینده‌ رود تغییر کرد : مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با بیان ...


مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با بیان اینکه از نیمه شب گذشته دریچه سد زاینده‌رود باز شد، گفت: در حال حاضر حجم آب جاری شده از سد ۳۰ متر مکعب در ثانیه است که این آب برای کشاورزان شرق و غرب اصفهان است. خبرگزاری تسنیم: مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان با بیان اینکه از نیمه شب گذشته دریچه سد زاینده‌رود باز شد، گفت: در حال حاضر حجم آب جاری شده از سد ۳۰ متر مکعب در ثانیه است که این آب برای کشاورزان شرق و غرب اصفهان است.

اسفندیار امینی با اشاره به بازگشایی دریچه سد زاینده‌رود اظهار داشت: نوبت آب سوم بر اساس قولی که داده شده بود از نیمه شب گذشته باز و جاری شده است.

وی افزود: در حال حاضر حجم آب جاری شده از سد 30 متر مکعب در ثانیه است که این آب برای کشاورزان شرق و غرب اصفهان است.

مدیر کانون خبرگان کشاورزی اصفهان بیان کرد: آب جاری شده با پیش‌بینی صورت گرفته 20 فروردین به اصفهان و بیست‌ویکم به مزارع کشاورزان ارجاع داده می‌شود.

وی گفت: این آب تا 10 خرداد جاری است و شرایط تداوم و اینکه آب پس از این تاریخ مجدد در رودخانه جاری شود بستگی به بارش‌ها دارد.

امینی با اشاره به ذخیره پشت سد اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 400 میلیون متر مکعب آب در پشت سد ذخیره شده و بارش‌های پایان سال و ابتدای سال جدید تا حدودی کمبودها را جبران کرد.


ویدیو : نحوه جاری شدن زاینده‌ رود تغییر کرد