نحوه توزیع «سبد حمایت غذایی» : رییس سازمان بهزیستی گفت: مسئولیت توزیع «سبد ...


رییس سازمان بهزیستی گفت: مسئولیت توزیع «سبد حمایت غذایی» نیازمندان و مددجویان ویژه ماه مبارک رمضان، بر عهده وزارت رفاه بوده و بهزیستی به طور مستقل یارانه یا بسته حمایتی در این ماه به مددجویان ارائه نخواهد کرد. خبرگزاری ایسنا: رییس سازمان بهزیستی گفت: مسئولیت توزیع «سبد حمایت غذایی» نیازمندان و مددجویان ویژه ماه مبارک رمضان، بر عهده وزارت رفاه بوده و بهزیستی به طور مستقل یارانه یا بسته حمایتی در این ماه به مددجویان ارائه نخواهد کرد.

انوشیروان محسنی بندپی در خصوص تمهیدات سازمان بهزیستی در ماه مبارک رمضان برای کمک به مددجویان نیازمند، اظهار کرد: تاکنون همواره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت توزیع "سبد حمایت غذایی" میان مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را برعهده داشته است و امسال نیز این بسته حمایت غذایی مستقیما از طریق معاونت "رفاه" این وزارتخانه در میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سنوات گذشته هم هیچ گاه سازمان بهزیستی به افراد تحت پوشش خود در ماه مبارک رمضان بسته حمایتی جداگانه‌ای ارائه نکرده است.

رییس سازمان بهزیستی افزود: این در حالی است که کمک‌های موردی به آن دسته از مددجویانی که نیاز جدی داشته و توسط بهزیستی شهرستان، فرماندار شهرستان، دادستان و یا ائمه جماعات شناسایی می‌شوند، پرداخت خواهد شد اما این کمک به طور سراسری به همه مددجویان ارائه نمی‌شود.

محسنی بندپی عنوان کرد: جزئیات و نحوه توزیع "بسته حمایت غذایی" نیز از طریق معاونت رفاه این وزارتخانه به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد نیز چندی پیش در خصوص سبد کالای نیازمندان در ماه مبارک رمضان اظهار کرده بود که برنامه سراسری برای این کار نداریم و هر استان در صورت توانایی این کار را انجام خواهد داد.

این در حالی است که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی چندی پیش اعلام کرد که نخستین بسته حمایت غذایی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در اختیار خانوارهای نیازمند قرار می‌گیرد.

ربیعی ارزش ریالی سبدهای حمایت غذایی برای خانوارهای مشمول این طرح را بین 80 تا 120 هزار تومان اعلام کرد و گفته بود: دولت در نظر دارد امسال در چهار نوبت سبد حمایت غذایی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کند؛ خانوارهای مشمول این طرح نیز می‌توانند به محض دریافت پیامک از طریق تلفن همراه با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و از پیش تعیین شده کالاهای مورد نیاز خود را دریافت کنند.


ویدیو : نحوه توزیع «سبد حمایت غذایی»