نجات 3851 نفر از مرگ حتمی در ایام نوروز : سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر ...


سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از انجام 3873 عملیات و امدادرسانی به بیش از 74 هزار و 511 تن از مسافران از ابتدای آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا صبح روز دهم فروردین خبر داد. خبرگزاری ایسنا:سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از انجام 3873 عملیات و امدادرسانی به بیش از 74 هزار و 511 تن از مسافران از ابتدای آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی تا صبح روز دهم فروردین خبر داد.

حسین درخشان در تشریح عملکرد امدادگران این سازمان در طرح امداد و نجات نوروزی ۹۲ با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه امسال تاکنون، 3873 عملیات توسط امدادگران پوشش داده شده است، گفت: طی این مدت به بیش از 70 هزار نفر از مسافران نوروزی امدادرسانی شد و 3851 نفر هم با کمک امدادگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی شمار افرادی که به مراکز درمانی منتقل شدند را 2217 نفر عنوان کرد و افزود: 21 هزار و 44 نفر نیز طی این مدت تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

درخشان با بیان اینکه در این مدت 373 مورد عملیات هوایی توسط بالگردهای این سازمان انجام شد، گفت: تیم امداد هوایی این سازمان از ابتدای طرح نوروزی تا کنون در 273 ساعت پرواز به خدمت رسانی به مسافران نوروزی پرداخته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سراسری ندای امداد گفت: مسافران نوروزی می‌توانند در سراسر کشور از طریق تماس با شماره تلفن۱۴۷ در صورت وقوع حادثه با اطلاع به پایگاه های امداد و نجات هلال احمر از خدمات امدادی این سازمان بهره‌مند شوند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در ادامه، گزارشی از عملیات امداد و نجات در 24 ساعت گذشته را نیز ارائه کرد و افزود: در طول نهم فروردین، 168 عملیات انجام و به 6440 حادثه دیده خدمات امدادی ارائه شد که از این تعداد 312 نفر با کمک امدادگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافتند.

به گفته درخشان، 170 نفر از مسافران در روز گذشته به مراکز درمانی منتقل شدند و 1818 نفر نیز تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته 26 عملیات هوایی نیز توسط بالگردهای سازمان امداد و نجات انجام و مجموعا طی 18 ساعت پرواز به مسافران نوروزی خدمات ارائه شد.


ویدیو : نجات 3851 نفر از مرگ حتمی در ایام نوروز