نباید از وزیر آینده ورزش انتظار معجزه داشت : رئیس کمیته ملی پارالمپیک و عضو ...


رئیس کمیته ملی پارالمپیک و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به اطمینانی که نمایندگان مجلس به مسعود سلطانی فر خواهند داشت با بیان اینکه نباید از وزیر آیند ورزش و جوانان انتظار معجزه داشت گفت: توقع ما از آقای سلطانی فر این است که در صورت نهایی شدن کارشان بیشتر مدیریت کنند تا ریاست. خبرگزاری مهر: رئیس کمیته ملی پارالمپیک و عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به اطمینانی که نمایندگان مجلس به مسعود سلطانی فر خواهند داشت با بیان اینکه نباید از وزیر آیند ورزش و جوانان انتظار معجزه داشت گفت: توقع ما از آقای سلطانی فر این است که در صورت نهایی شدن کارشان بیشتر مدیریت کنند تا ریاست.

محمود خسروی وفا  ضمن اشاره به این موضوع تصریح کرد: انتخاب ایشان با توجه به اعتماد و نظر آقای دکتر روحانی رییس جمهور محترم بوده و تصور می‌کنم بالای پنجاه درصد رای بیاورد چرا که نقطه ضعفی ندارد و نمایندگان مجلس به ایشان اعتماد می‌کنند.

وی درباره تاثیر وزیر آینده بر فضای ورزش ایران گفت: ما از ایشان انتظار مدیریت داریم تا ریاست. یعنی اینطور نشود که نامه من رئیس فدراسیون دوماه در اتاق ایشان بماند و البته چند کار اساسی هم در همین ابتدا به نظرم باید صورت گیرد که مهمترین آن اصلاح اساسنامه ها و برگزاری انتخابات است.

خسروی وفا درباره برکناری روسای فدراسیونها و تعویق انتخابات کمیته ولی المپیک گفت: اقای سلطانی فر با حذف بند 10 اساسنامه فدراسیونها و با دادن اختیار کامل به فدراسیونها هم برای این نهادها شخصیت ایجاد می‌کند و هم دیگر بهانه ای برای فدراسیونی باقی نمی ماند. چرا که وزارت ورزش در امور آنها دخالتی ندارد و خود باید پاسخگوی عملکردشان باشند هرچند معتقدم هیچ فدراسیون موفقی بدون حمایت مالی وزارت ورزش نمی تواند روی پای خود بایستاد برای همین حتما بند 10 که دخالت مستقیم وزیر در امور فدراسیونهاست را حذف کنید.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ایران در مورد ترکیب معاونان وزارت ورزش دولت گفت: آقای سلطانی فر آدم سیاستمداری است و من فکر می‌کنم تیم کاری خود را هم تشکیل داده است تا آنجایی که من شنیدم آقای ناطق نوری معاون پارلمانی هستند و آقای داورزنی به عنوان معاون فنی قطعا انتخاب شده‌اند.

عضو کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک درباره نقش وزیر اینده ورزش در انتخابات این کمیته گفت: به نظرم آقای سلطانی فر همه ما را جمع کند مشکل را سوال کند و راه حل بخواهد و بعد هم بیاید بیرون به رسانه ها اعلام کند ما دخالتی در انتخابات نداریم ولی اگر روی فرد خاصی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک نظر دارد و آن فرد هم مورد قبول اعضاست این موضوع را غیر مستقیم دنبال کند تا آن فرد رای بیاورد. همان کاری که آقای هاشمی طبا و مهرعلیزاده قبلا کردند. بهتر است روسای برکنار شده فدراسیونها را برگرداند و اجازه دهند خیلی ساده و مشخص موضوع حل شود مطمئن باشد ضرر نمی‌کند.

خسروی وفا در مورد اولویت‌های دیگر وزیر ورزش آینده گفت: فدراسیون‌ها هم مثل سایر بخش‌های کشور به دلیل تحریم در تنگنای مالی هستند و باید وزارت ورزش بودجه محدود را هوشمندانه در بین آنها تزریق کند و از فدراسیون‌ها برنامه بخواهد تا هزینه کردن بودجه هدفمند شود.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان از سلطانی فر گزینه دولت برای وزارت ورزش و جوانان خواست مراقب شعار زدگی باشد. مسایلی مثل خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مواردی از این دست که در دولت‌های نهم و دهم زیاد شنیده شد. این اتفاق باید با مطالعه و برنامه همراه باشد تا نتیجه دهد.

وی همچنین از وزیر خواست خود را اسیر حاشیه ها نکند چرا که فرصت خدمت بیشتر را از او خواهد گرفت. خسروی وفا از رسانه ها هم خواست تیم جدید وزارت ورزش دولت را کمک کنند.


ویدیو : نباید از وزیر آینده ورزش انتظار معجزه داشت