نایب رییس کمیسیون فرهنگی :مشکل جوان های ما پیدا کردن همسر نیست : نایب رییس ...



پیدا کردن همسر , مشکل کندی در پیدا کردن پرینتر , رییس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم

نایب رییس کمیسیون فرهنگی :مشکل جوان های ما پیدا کردن همسر نیست

سیدعلی طاهری، دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس است و طبیعی است که درباره موضوعی چون سایت ها و موسسات همسریابی، باید جزو معتمدترین و رسمی ترین مقامات کشور، برای گفتگو باشد.

گفتگوی ما را با این نماینده مجلس می خوانید.

• نظرتان در خصوص سایت های همسریابی چیست؟

این سایت ها از نظر قانونی دارای مجوز نیستند و به نوعی غیرقانونی به حساب می آیند.

• فعالیت شان را چطور می بینید؟

اگر همه چیز در چهارچوب باشد، شاید مشکلی پیش نیاید. اما شاهدیم که برخی از این سایتها جوانب امر را رعایت نمی کنند و این رعایت نکردن، مقدمه ای می شود برای گرفتاری خانواده ها.

• دلیل شما برای مخالفت با فعالیت این سایت ها چیست؟

مسائل دینی و ارزشی در کشور ما همیشه به شکل سنتی خودش انجام گرفته و خواستگاری هم به شیوه سنتی خودش در جامعه جا افتاده و این، با کار آن دسته از سایت های همسریابی که تنها به شکل مجازی و در فضای اینترنت کار می کنند، در منافات است.

در برخی از این سایتها ناهنجاری وجود دارد، اما اگر بتوانند خودشان را با سنت و شرع ما به یک تناسبی برسانند، شاید بتوان در خصوص آنها فکری کرد.

وجود برخی از این سایتها که بدون مقدمه در فضای مجازی حضور پیدا می کنند، ممکن است ایجاد مشکل کند، ولو اینکه تا الان هم مشکل ایجاد کرده است.به نظر من مشکل جوان های ما این نیست که نمی توانند برای خودشان همسر پیدا کنند و باید در این سایت ها نیمه گمشده تان شان را جستجو کنند. 

• به نظر شما مشکل اصلی جوانان ما چیست؟

این است که مقدمات ازدواج کردن شان فراهم نیست. اگر شرایط مهیا باشد دو جوانی که شرایط شان مساعد است، می توانند به راحتی ازدواج کنند.

به جای این سایت ها ما باید به فکر ایجاد مقدمات برای ازدواج باشیم تا از ناهنجاری ها جلوگیری کنیم. اگر بستر ازدواج (مسائلی مثل اشتغال و مسکن) فراهم شود، نیازی به سایت ها و موسسات همسریابی نخواهد بود.امیدواریم قوانینی وضع شوند که ازدواج به واسطه آن آسان شود تا نیازی نباشد کسی برای ازدواج اشخاص واسطه شود./خبرآنلاین

 

 


ویدیو : نایب رییس کمیسیون فرهنگی :مشکل جوان های ما پیدا کردن همسر نیست