ناگفته هایی از زندگی شخصی امام خمینی : این كارهایی كه صورت گرفت خواسته امام(ره) ...


این كارهایی كه صورت گرفت خواسته امام(ره) و خط امام نبود بلكه خواسته گروهی بود كه خود را به عنوان انقلابی، جا زده بودند و اینگونه كارها را انجام می‌دادند. روزنامه آرمان:  آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی از چهره‌های اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با اشاره به اینكه بسیاری از این مسائل كه ابتدای انقلاب صورت گرفت(از جمله مصادره‌ها) به هیچ‌وجه منتسب به امام(ره) نبود، خاطرنشان كرد: این كارهایی كه صورت گرفت خواسته امام(ره) و خط امام نبود بلكه خواسته گروهی بود كه خود را به عنوان انقلابی، جا زده بودند و اینگونه كارها را انجام می‌دادند.
 
موسوی بجنوردی با اشاره به ادعای یكی از چهره‌های انگلیس نشین اصلاحات درباره اینكه امام(ره) اجازه درمان شریعتمداری را نداد،‌گفت: در حال حاضر 4تا 5 نامه نزد حاج حسن آقا وجود دارد كه بر اساس متن آنها، آقای شریعتمداری از ارسال پزشك توسط امام(ره) تشكر كردند و این نامه‌ها را امضا هم كرده‌اند. جای تعجب دارد كه برخی افراد مومن و انقلابی، ناموس انقلاب را مورد خدشه قرار می‌دهند.
 
وی با بیان اینكه امام(ره) صورت اموال خود را به قوه قضائیه اعلام كرده بود،‌گفت: صورت اموال امام(ره) نیز به این شرح بود: هزار متر زمین در خمین كه ارث پدری ایشان بود، یك قالی 12 متری و سه دانگ خانه در قم (سه دانگ دیگر آن مهریه همسر حاج آقا مصطفی بود).
 
زمانی هم كه امام(ره) فوت كرد، مجددا این صورت اموال را آوردند. هزار متر زمین را به پسر برادرشان، قالی 12 متری و سه دانگ خانه را نیز به همسرشان بخشیدند درنتیجه فرزندان امام هیچ ارثی از ایشان نبردند. زمانی كه حاج احمد آقا هم فوت كرد با وجود آنكه یگانه پسر امام(ره) بود و می‌توانست هر كاری انجام بدهد اما یك ریال هم برای فرزندان خود ارث نگذاشت. خود حاج حسن آقا نیز این روزها یك زندگی ساده طلبگی دارد.
 
موسوی بجنوردی در بخش دیگر گفت: امام یك جفت دمپایی داشتند كه در نجف به پا می‌كردند و همین دمپایی را در پاریس و تهران نیز همراه خود داشتند. این دمپایی طی این سال‌ها عوض نشد. همسر امام(ره) نیز اعلام كردند كه حتی یك بار هم امام(ره) به ایشان دستور نداده بود كه آب یا چای بیاورند. امام خود سماوری داشتند كه با آن چای درست می‌كردند و یك چمدان هم داشتند كه لباس‌های خود را در آن می‌گذاشتند. این همه مایملك امام(ره) بود.
 
از سوی دیگر امام(ره) به غیر از آنكه رهبریت كشور را بر عهده داشتند، مرجع تقلید نیز بودند و وجوهات زیادی برای ایشان می‌آمد. امام تا ریال آخر این وجوهات را وصیت كردند كه به حوزه علمیه قم ببرند. آیا كسی می‌داند كه تا سه سال، شهریه امام(ره) برای طلبه‌ها داده می‌شد؟ كه این پول از همان سهم امام (ره) پرداخت می‌شد و هیچ ارثی برای فرزندان امام(ره) نماند؟ تنها احمد آقا از شورای مدیریت اجازه گرفتند تا از این وجه برای ناهار و شام افرادی كه به جماران می‌آمدند، هزینه كنند.


ویدیو : ناگفته هایی از زندگی شخصی امام خمینی