ناکام ماندن طرح‌های تروریستی داعش و رژیم اسرائیل علیه ایران :    اخبار سیاست ...



کروهک تروریستی داعش در ایران , دستگیر شده گان گروه تروریستی داعش در ایران , دستگیری گروه تروریستی داعش در ایران

 

 اخبار سیاست خارجی  - ناکام ماندن طرح‌های تروریستی داعش و رژیم اسرائیل علیه ایران

بازتاب واکنش ایران به ادعای توافق بر سر انتقال اورانیوم غنی شده به روسیه، خنثی شدن توطئه رژیم اسرائیل برای ترور یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای ایران، ناکام ماندن طرح داعش برای ربودن هواپیماهای ایرانی و تمایل شرکت‌های اروپایی برای مشارکت در پروژه‌های گازی در ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، واکنش ایران به ادعای توافق ایران و آمریکا در موضوع هسته‌ای، موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری «رویترز» در این زمینه می‌نویسد، ایران دستیابی به توافق با ایالات متحده بر سر انتقال بخشی از اورانیوم غنی شده خود به روسیه در چهارچوب توافق جامع هسته‌ای را تکذیب کرده و به نقل از مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌نویسد، هیچ گونه توافقی در هیچ یک از موضوعات هسته‌ای حاصل نشده است. به گفته وی، انتشار این گونه گزارش‌ها با انگیزه‌های سیاسی و با هدف بر هم زدن فضای مذاکرات و دشوار کردن روند دستیابی به توافق است.

خبر خنثی شدن توطئه رژیم اسرائیل برای هدف قرار دادن یکی دیگر از دانشمندان هسته‌ای ایران، موضوع دیگری است که مورد توجه برخی ‌مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه «جروزالم پست» می‌نویسد، به گفته سرهنگ یعقوب باقری، معاون عملیات فرماندهی حفاظت سپاه، سپاه پاسداران توانسته طرح رژیم اسرائیل برای به قتل رساندن یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران را خنثی کند.

این روزنامه اشاره می‌کند، بنا بر این گزارش‌ها، رژیم اسرائیل طی دو سال گذشته، تلاش شدیدی ‌برای ترور دانشمند مذکور انجام داده، ولی حضور نیروهای امنیتی سپاه پاسداران سبب جلوگیری از موفقیت این طرح ترور شده است.

سایت خبری «عراقی نیوز» بخش دیگری از اظهارات سرهنگ باقری را مورد توجه قرار داده که از ناکام ماندن طرح گروه تروریستی داعش برای ربودن هواپیماهای ایرانی خبر داده است.

به گفته وی، سپاه پاسداران تلاش‌های داعش و برخی دیگر از گروه‌های تروریستی برای ربودن هواپیماهای ایرانی را خنثی کرده است. این مقام نظامی گفته، از زمانی که سپاه پاسداران وظیفه تأمین امنیت پرواز‌ها را در ایران بر عهده گرفته، تاکنون ۱۳۰ مورد تلاش برای هواپیماربایی در کشور وجود داشته است. در این میان، سیزده مورد به درگیری انجامیده که در آن، مهاجمین یا کادر امنیتی پرواز مجروح شده‌اند؛ اما مهاجمین در هیچ یک از تلاش‌ها به موفقیت نرسیده‌اند.

در ‌‌نهایت، در مطلبی در حوزه اقتصادی، خبرگزاری «ترند» از تمایل شرکت‌های اروپایی برای همکاری با ایران در حوزه گاز خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از اصغر سهیل‌پور، مدیر کمیته سرمایه‌گذاری شرکت ملی گاز ایران می‌نویسد، شرکت‌هایی از فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا و روسیه، مذاکراتی ‌با شرکت ملی گاز ایران داشته‌اند تا نسبت به همکاری در ساخت نیروگاه‌های فرآوری گاز و همچنین خطوط لوله اقدام کنند.

به گفته وی، در همین زمینه گفت‌و‌گوهایی نیز با چند شرکت ژاپنی، چینی و کره‌ای انجام گرفته است.

وی همچنین می‌افزاید: موضوع اصلی در این گفت‌و‌گو‌ها، مدرن‌سازی خطوط لوله گاز در کشور و همچنین پروژه‌هایی برای انتقال گاز به دیگر کشور‌ها بوده است.


  اخبار سیاست  خارجی - تابناک


ویدیو : ناکام ماندن طرح‌های تروریستی داعش و رژیم اسرائیل علیه ایران