نام عربستان، عربستان محمدی شود : اگر قرار باشد نامی در منطقه تغییر کند آن عربستان ...


اگر قرار باشد نامی در منطقه تغییر کند آن عربستان سعودی است که نام یک طایفه را بر مهد اسلام و بر کشور حضرت ختمی مرتبت(ص) نهاده است. خبرگزاری فارس: سفیر سابق ایران در ایتالیا گفت: اگر قرار باشد نامی در منطقه تغییر کند آن عربستان سعودی است که نام یک طایفه را بر مهد اسلام و بر کشور حضرت ختمی مرتبت(ص) نهاده است.
 
محمدحسن قدیری‌ابیانه یک‌شنبه‌ شب در همایش روز ملی خلیج فارس که به همت جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شده بود، اظهار داشت: امروز اگر کشورهای عربی منطقه بحث تغییر نام خلیج فارس و حاکمیت جزایر سه گانه را مطرح می‌کنند بدین سبب است که افکار عمومی ملت‌های خود را از بیداری اسلامی منحرف کنند.

این کارشناس وزارت خارجه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خلیج فارس منبع عظیم نفت و گاز است و بین 40 تا 50 درصد نفت جهان از این منطقه تامین می‌شود، از سوی دیگر نفت انگلستان تا چهار سال دیگر و آمریکا تا 10 سال دیگر تمام می‌شود و از همین رو است که استراتژیست‌های غربی، اشغال عراق و افغانستان و خاورمیانه جدید را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی از امیدواری آمریکایی‌ها برای تک قطبی‌شدن جهان پس از سقوط شوروی سخن گفت و اینکه این امید با آغاز بیداری اسلامی نقش بر آب شد و بحران‌های اقتصادی غرب را در هم نوردید به نحوی که خانم مرکل اظهار می‌کند اگر بتوانیم از بحران عبور کنیم 10 سال زمان می‌برد.

سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک بیان کرد: ایران اگر به همین منوال نفت صادر کند و با منابعی که کشف شده تا 80 سال نفت دارد اما هر چه اکنون کمتر مصرف کنیم آیندگان کشور قدرت بیشتری را پیدا می‌کنند.

این کارشناس مدیریت استراتژیک در ادامه ابراز داشت: آمریکا اگر نتواند بر نفت منطقه مسلط شود تا چند سال دیگر کشوری در قد و قامت فرانسه می‌شود و تنها مانع این دستیابی، جمهوری اسلامی است.

وی چند عامل را در زمینه اقتدار جمهوری اسلامی و مقاومت آن برای عبور از این شرایط مهم برشمرد و ابراز داشت: وجود حماس و حزب‌الله در مرز اسرائیل به عنوان شیشه عمر آمریکا، تنگه هرمز که قسمت پرعمق آن که برای عبور کشتی‌های بزرگ مناسب است در حوزه آب‌های جمهوری اسلامی است و ایمان و جانفشانی مردم در دفاع از نظام ولایی مهم‌ترین موانع اجراشدن نقشه‌های شوم آمریکا برای ایران هستند.

وی تصریح کرد: ایران از جزایر سه‌گانه بر تنگه هرمز تسلط دارد و می‌تواند از بندرعباس یا قشم با توپخانه تنگه هرمز را ببندد و یا با غرق‌کردن یک کشتی مانع عبور سایر کشتی‌ها شود که این امر به معنای قطع شاهرگ انرژی غرب و نابودی آمریکا است.

قدیری خاطرنشان کرد: بنابراین مسائل، آمریکا به دنبال براندازی نظام و تجزیه کشور است تا بتواند بر منطقه مسلط شود.

وی مطرح‌شدن ادعاهای واهی امارات در این برهه از زمان را از این رو دانست که آن‌ها خوب می‌دانند روند حوادث به ضررشان است و روز به روز به قدرت ایران افزوده می‌شود در حالی که خود امارات تا چند سال قبل متعلق به امپراطوری ایران بوده و اکنون ادعای بیهوده دارد.

وی قدرت دیپلماسی خارجی کشور در مذاکرات با غرب را منبعث از قدرت اقتصادی کشور دانست و گفت: قوی‌ترین دیپلمات که برای وام‌گیری و از موضع کشوری ضعیف سخن بگوید کاری پیش نمی‌برد اما حتی یک سفیر یا نماینده ضعیف اگر برای وام دادن و از سوی کشوری قوی سخن بگوید مورد احترام واقع می‌شود.

سفیر سابق ایران در ایتالیا افزود: قدرت ایران در شرایط فعلی به قدرت اقتصاد آن است و باید پول ملی ارزش بیشتری داشته باشد و تولید ثروت در کشور حداکثر شود.

وی از تمام آحاد ملت خواست که در شرایط فعلی اگر کالایی خارجی مشابه داخلی دارد آن را نخرند و با صرفه‌جویی در مصرف و افزایش راندمان در هر عرصه و در هر شغل، دین خود را به کشور ادا کنند.

در همین زمینه قدیری از منتقدان اجرای مرحله دوم هدفمندی به شدت اظهار ناخشنودی کرد و گفت: اگر شخصی در پمپ بنزین از شما بخواهد بدون دلیل پول بنزین او را حساب کنید به یقین شما این کار را نمی‌کنید در حالی که در شرایط فعلی هزینه بنزین خودروسواران از افراد بی‌خودرو ستانده می‌شود.

قدیری افزود: 26 هزار میلیارد تومان 9 برابر 3 هزار میلیارد تومان است و این رقم برای یارانه سوخت پرداخت می‌شود یعنی رانت برای طبقه‌ای که مصرف انرژی بیشتری دارد، یعنی گرفتن از ندار و دادن به دارا و آنگاه مجلس مانع حذف این ظلم می‌شود.

وی تصریح کرد: یک عده به طور دائم فریاد ارزانی سر می‌دهند، به این معنا که اگر بنزین گران شود فقرا زیر دست و پا لگدکوب می‌شوند و اینکه راهکار آن‌ها برای لگدکوب نشدن فقرا این است که از آن‌ها بگیریم و بر روی بنزین یارانه پرداخت کنیم.

قدیری ادامه داد: از سوی دیگر برای آن بخش از جامعه نیز که مصارف ارزی دارند باید دلار یک‌هزار و 700 تومان را با منابع بیت‌المال یک‌هزار و 200 تومان فروخت در حالی که اگر از همان فردی که دلار دولتی خریده تقاضای اندکی دلار کنید آن را به نرخ آزاد به شما می‌فروشد، یعنی باز هم برداشتن از سهم بیچاره‌ها و راضی‌کردن آن‌ها که به ارز نیاز دارند و مجلس با این نیز مخالفت می‌کند.

این کارشناس و فعال سیاسی اضافه کرد: اگر حذف این ظلم‌ها به صورت تدریجی خوب است پس به امام علی نیز بگوییم چرا سهم ثروتمندان را پس از رسیدن به حکومت به یک‌باره قطع کردی بلکه باید این کار به تدریج انجام می‌شد.

وی دولت، مجلس، قوه قضائیه، سازمان‌های نظارتی و بازرسی، سازمان‌های برنامه‌ای و بودجه‌ای و کمیسیون‌ها و کارگروه‌های متعدد را برای ارزیابی و توزیع درآمد حاصل از فروش نفت دانست و با بیان آمار و ارقام می‌توان استدلال کرد که سهم هر ایرانی از فروش یک بشکه نفت بین 60 تا 70 هزار تومان است در حالی که هر فردی که 50 لیتر بنزین می‌زند حدود 50 هزار تومان یارانه می‌گیرد و هیچ‌کدام از آن دستگاه‌های عریض و طویل نیز مانع این بریز و بپاش نمی‌شوند.


ویدیو : نام عربستان، عربستان محمدی شود