نامه ۱۰۴ نماینده کنگره به اوباما برای حمایت از مذاکره با ایران : اخبار سیاست ...




اخبار سیاست خارجی -  نامه ۱۰۴ نماینده کنگره به اوباما برای حمایت از مذاکره با ایران

در فاصله چند روز مانده به مذاکرات ایران گرو 1+ 5 در وین ،بیش از صد تن از نماینده های کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به باراک اوباما از مذاکره دولت آمریکا با ایران حول موضوع هسته ای حمایت کردند.این نامه با امضای نمایندگانی از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات آمریکا برای باراک اوباما ارسال شده است. دور اول مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به توافق جامع،بیست و هشتم بهمن در شهر وین آغاز خواهد شد.

در فاصله چند روز مانده به مذاکرات ایران  گرو 1+ 5 در وین ،بیش از صد تن از نماینده های کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به باراک اوباما از مذاکره دولت آمریکا با ایران حول موضوع هسته ای حمایت کردند.

به گزارش «تابناک»، «دیوید پرایس»، از اعضای دمکرات کنگره درباره نامه حمایتی صد  چهار تن از اعضای کنگره از مذاکره دولت آمریکا با ایران،گفته است که ما باید از این فرصت برای پیدا کردن راه حلی دیپلماتیک و صلح آمیز برای مساله هسته ای ایران استفاده کنیم؛وی همچنین افزوده است که ما باید در کنگره در مقابل کسانی که می خواهند با طرح ها و قطعنامه های خود این تلاش های دیپلماتیک را از بین برده مقاومت کنیم.

 

تبریک نوروزی اوباما برای ایران , نامه احمدی نژاد به اوباما , جاهای دیدنی ایران برای مسافرت

 

بر اساس این گزارش، «لیود داگلت» دیگر عضو دمکرات کنگره آمریکا نیز در این باره گفته است:که اگر چه مشکل و نامطمئن ،اما دیپلماسی بهترین امیدی است که می تواند ایران را از دستیابی به بمب هسته ای باز دارد! و ما و خانواده هایمان را در سراسر جهان در امان بدارد. اعضای کنگره نباید بهانه ای را در دست افراطیون ایرانی قرار دهند که آنان بتوانند بدین وسیله مذاکرات را بر هم زنند. وی ادامه داده است که این نظر وی و بسیاری از دوستان دیگرش در کنگره است.

همچنین در بخشی از نامه این صد و چهار نفر آمده است که :
ما به عنوان نمایندگان کنگره و به عنوان شهروندان آمریکایی در مقابل دستیابی ایران به سلاح هسته ای متحد هستیم.اشاعه سلاح ای هسته ای در خاورمیانه امنیت ما و متحدان ما به ویژه اسرائیل را به خطر خواهد انداخت.اجرای طرح اقدام مشترک که نوامبر گذشته بین ایران و 1+5 منعقد شد امکان دستیابی به یک توافقنامه جامع و معتبر را راهم کرده است.

در ادامه این نامه آمده است ما اکنون به دیپلماسی اعتقاد داریم.ما معتقدیم که کنگره باید به دیپلماسی برای حل این مساله باید فرصت دهد. باید از تصویب هر طرح یا قطعنامه ای که موجب شود ائتلاف بین المللی درباره مذاکره با ایران شکسته شود جلوگیری شود.طرح هایی که اعتبار آمریکا را در ادامه مذاکرات زیر سوال می برد نیز نباید در شرایط حاضر مطرح گردد.

لازم به ذکر است که این نامه با امضای نمایندگانی از هر دو حزب جمهوریخواه و دمکرات آمریکا برای باراک اوباما ارسال شده است.


دور اول مذاکرات ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به توافق جامع،بیست و هشتم بهمن در شهر وین آغاز خواهد شد.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو : نامه ۱۰۴ نماینده کنگره به اوباما برای حمایت از مذاکره با ایران