نامه صمیمی و جالب هوگو چاوز به احمدی نژاد : دیروز رسانه ها نامه ای مفصل و خواندنی ...


دیروز رسانه ها نامه ای مفصل و خواندنی از چاوز خطاب به رئیس جمهور منتشر کردند تا پس از مدت ها غیبت، رئیس جمهور ونزوئلا به سوژه خبری تبدیل شود. هوگو چاوز ازجمله سیاستمداران نام آشنا برای ایرانی هاست که سفرهای متعددش به ایران، سبب می شد که او هرچندوقت یکبار، در صفحه اول رسانه های داخلی حاضر شود. در ماه های اخیر البته بیماری سرطان رئیس جمهور ونزوئلا و درمانش در کوبا، سبب شده که او حضور کمتری در رسانه ها داشته باشد، این بیماری حتی سبب شد که سفر احمدی نژاد به ونزوئلا لغو شود اما دیروز رسانه ها نامه ای مفصل و خواندنی از چاوز خطاب به رئیس جمهور منتشر کردند تا پس از مدت ها غیبت، رئیس جمهور ونزوئلا به سوژه خبری تبدیل شود.

چاوز در این نامه با لحنی صمیمانه خطاب به احمدی نژاد نوشته است: بنده نخستین فردی بودم که از تعویق دیدارت از ونزوئلا که قرار بود در تاریخ 24 سپامبر گذشته انجام گیرد، ابراز تاسف کردم. هم اکنون می خواهم از این که وضعیت بغرنج مربوط به روند بهبودی سلامتی ام را در نهایت عطوفت درک نمودی، از تو تشکر کنم و صمیمانه بگویمت که: تو را ای برادر برای همیشه می فهمم و درک می کنم. سیمون رودریگز، متفکر بزرگ و آموزگار سیمون بولیوار، آزادیخواه سرشناس در نامه ای معروف به تاریخ 1827 به وی می گفت: ای دوست، به عقیده من کسی که از لحاظ فیزیکی، ذهنی و اخلاقی با من همدل و همزمان باشد، محبت خود را به من اظهار می نماید. این سخنان آگاهانه را برای خود تعمیم می دهم تا بدین شکل برجستگی رفاقت و دوستی ام را با تو ابراز نمایم.»

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) درباره انتخاب دوست احسن، نوشته است: «همراه خداوند لایزال را از این که از محبت و دوستی ات برخوردارم، تشکر می گویم؛ خداوند رحمان و بلندمرتبه ای که ما را هدایت می کند؛ که ما را از لحاظ فیزیکی، ذهنی و اخلاقی در خط مقدم مبارزه برای حیات و بر ضد فنا و نابودی، با یکدیگر متحد ساخته است.»

بخش دیگر نامه چاوز اما به تقدیر از سخنان احمدی نژاد در سازمان ملل اختصاص یافته و سخنرانی رئیس جمهور «چالشی بزرگ در برابر امپریالیسم» توصیف شده و در پایان نامه هم با اشاره به آزادی دو زنداین آمریکایی آمده است: «پس از آ نکه از آزادی دو جوان آمریکایی که به ا قدام برای جاسوسی مظنون شناخته شده بودند، مطلع گشتم، دستم را بر روی قلبم گذاشتم و به خودم گفتم هنوز هم مسوولانی هستند که سنت سخاوت و مردانگی را فراموش نکرده و شرافت انسانی را ارج نهاده و محفوظ نگاه می دارند. چقدر خوشحال شدم که توانستم به لطف میانجیگری به موقع دوست خودشون بر (Sean Penn) سهم هر چند مختصری در این رویداد داشته باشم.»

منبع: روزنامه هفت صبح


ویدیو : نامه صمیمی و جالب هوگو چاوز به احمدی نژاد