میراث جهانی روسیه در آتش سوخت : بخش‌هایی از یک میراث جهانی روسیه متعلق به قرن ...



جام جهانی روسیه , جام جهانی 2018 روسیه , مقدماتی جام جهانی روسیه

بخش‌هایی از یک میراث جهانی روسیه متعلق به قرن ۱۷ میلادی در آتش سوخت.

به گزارش فارس، بخش‌هایی از صومعه «نووودویچی» شهر تاریخی مسکو، پایتخت روسیه که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر نیز به شمار می رود، دچار حریق شده و در آتش سوخت.

این آتش سوزی پس از چند ساعت مهار شد و اینطور به نظر می رسد که این آتش سوزی از داربستی چوبی که برای بازسازی و  مرمت برج هشت ضلعی صومعه دور تا دور آن نصب شده بود، آغاز شده، البته به داخل برج آسیبی نرسیده است.

صومعه نووودویچی که در در سال 2004 در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده و در گورستان آن نیز  افراد سرشناسی از نویسنده تا سیاستمدار دفن شده اند که از آنجمله می توان آنتون چخوف، نیکلای گوگول، پطر کروپوتکین، نیکیتا  سرگیویچ خروشچف، سرگئی پروکفیف، دمیتری شوستاکوویچ، کنستانتین استانیسلاوسکی و بوریس یلتسین اشاره کرد.

در ماه فوریه نیز بخشی از شهر تاریخی بندری «والپاریزو» در شیلی که در فهرست میراث جهانی سارمان یونسکو به ثبت  رسیده و قدمتی 500 ساله دارد در آتش سوخت.

در ژانویه 2013 نیز روستای تاریخی «لاردال سوری» نروژ که حدود یک دهه قبل در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو  به ثبت رسیده و به دلیل سبک خاص خانه‌های چوبی‌اش شهرت جهانی دارد، در آتش سوخت.

در سال 2010 نیز مقبره ‌های محوطه تاریخی کاسوبی در اوگاندا که در سال 2001 در فهرست میراث جهانی سازمان  یونسکو به ثبت رسیده بودند در آتش سوختند.

قرار است پروژه بازسازی برج صومعه «نووودویچی» بلافاصله پس از تعیین میزان دقیق خسارات وارد شده آغاز شود.

اخبار حوادث - فارس

 


ویدیو : میراث جهانی روسیه در آتش سوخت