موگرینی در راه ایران : سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فدریكا موگرینی مسوول سیاست ...


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فدریكا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه هیات بزرگی از هفت كمیسیونر اتحادیه اروپا شنبه آینده (28 فروردین) به تهران سفر می كند. خبرگزاری ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: فدریكا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه هیات بزرگی از هفت كمیسیونر اتحادیه اروپا شنبه آینده (28 فروردین) به تهران سفر می كند.

حسین جابری انصاری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: سفر خانم موگرینی و هیات بزرگ همراه وی نشان دهنده محتوایی و جدی بودن این سفر است.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین با بیان این كه نخست وزیر ایتالیا هم فردا به تهران می آید، اظهارداشت: در بهمن ماه گذشته سفر رییس جمهوری ایران به ایتالیا انجام شد كه سفر موفقی در زمینه تبادل نظر و رایزنی در مسایل مختلف دوجانبه و حصول توافق ها و تفاهم های اولیه بین بخش خصوصی و دولتی دو كشور بود.

جابری انصاری ادامه داد: در سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران مجموعه این رایزنی ها پیگیری خواهد شد و امیدواریم روابط دو كشور كه در دوران سخت روابط نسبتا متمایزی بوده است در دوره جدید هرچه بیشتر گسترش یابد تا منافع دو كشور و دو ملت را تامین كند.


ویدیو : موگرینی در راه ایران