موفق ها هم 24 ساعت دارند : تا به حال حس کرده اید بیش از حد سرتان شلوغ است؟ ...


تا به حال حس کرده اید بیش از حد سرتان شلوغ است؟ زمان کافی ندارید و حجم برنامه کاری تان همچنان در حال افزایش است؟ این روزها بسیاری از مردم این گونه فکر می کنند و به طور مداوم از کمی وقت، حتی ناله و گلایه هم می کنند.



ماهنامه تندرستی - محمدعلی حریری: تا به حال حس کرده اید بیش از حد سرتان شلوغ است؟ زمان کافی ندارید و حجم برنامه کاری تان همچنان در حال افزایش است؟ این روزها بسیاری از مردم این گونه فکر می کنند و به طور مداوم از کمی وقت، حتی ناله و گلایه هم می کنند.

اگر شما نیز از این دسته افراد هستید که حس می کنند وقتشان کم است و البته وقت دارید تا حتی کارهای ساده ای مثل پخت غذا را نیز انجام بدهید، مطمئن باشید یک چیزی در تصورتان راجع به برنامه روزانه تان غلط است. در اینجا به 10 دلیلی می پردازیم که بعضی ها همیشه حس می کنند وقت کافی ندارند و البته می گوییم که چگونه می توانید از این حس دوری کنید.

ساعت خواب افراد موفق , زنان موفق جنسی چه ویژگی دارند , افراد موفق این عادات را دارند

1- زود از خواب بیدار نمی شوند

جهان افراد موفق در مدار 5 تا 9 صبح حرکت می کند. زودبرخاستن از خواب به شما مزیت ها و فرصتهایی عطا می کند نسبت به افرادی که در خواب هستند. آزمایش های بسیار زیادی، قطع ارتباط زودبرخاستن از خواب و موفقیت در رسیدن به اهداف مورد نظر را اثبات کرده اند. زندگی بسیاری از مردان و زنان موفق را تحلیل کنید، آن وقت خودتان به این موضوع پی خواهید برد که بسیاری از آنها فعالیت کاری شان را همان اوایل روز آغاز می کنند. بیشتر مردمی که سحرخیر نیستند و زود از رختخواب بر نمی خیزند، همان هایی هستند که شکایت دارند در طول روز برای انجام کارهای شان وقت کافی ندارند.

2- چند کاره اند

ممکن است فکر کنید که اگر چند کار را همزمان با هم انجام دهید و وقت بیشتری ذخیره کنید کامرواتر خواهیدبود. اما مشاهدات نشان داده است ما انسان ها موجودات چندکاره علی ای نیستیم؛ در حالی که فکر می کنیم هستیم. برای مثال تحقیقاتی که در دانشگاه استنفورد انجام شده، نشان داده است افراد یکه چند کار را همزمان انجام می دهند، کارایی بسیار کمتر و اتلاف زمان بیشتری دارند تا اینکه همین افراد به یک کار بچسبند و تا زمان اتمام آن رهایش نکنند. چندکارگی موجب آسیب دیدن مغز نیز می شود، زیرا مغز انسان به راحتی قابلیت تمرکز بر چند کار را به طور همزمان ندارد.

3- زمان خود را کنترل نمی کنند

خبرگان مباحث بهره وری سر این موضوع توافق دارند که کنترل وقت یک امر حیاتی برای کنترل کل روز است. تمام برنامه های خود را بنویسید. وقت واقعی را که برای هر فعالیت می گذارید با مدت زمانی که شما فکر می کنید مناسب آن فعالیت می کنید مناسب آن فعالیت، محاسبه و مقایسه کنید. خواهید فهمید که چه مقدار زمانی که هدر داده اید و با این کار دوباره شانس این را دارید که وقت و بودجه خود را دوباره بازبینی کنید.

تاجران موفق چه ویژگی هایی دارند ؟ , ساعت خواب و بیداری افراد موفق فنا , ساعت خواب افراد موفق جهان

کسانی که برای وقت و زمان خود برنامه ندارند، همان هایی هستند که تعجب می کنند چگونه زمان از دست رفت و نمی توانند درک کنند که چرا حجم کاری که تا پایان هر روز انجام داده اند، بسیار اندک است.

4- منظم و مرتب نیستند

افرادی که خودشان را سروسامان نمی دهند، فقط وقت خود را تلف می کنند و همواره به دنبال اشیای گمشده خود می گردند. این گونه افراد بهره وری بسیار پایینی دارند و همین امر موجب به تاخیرافتادن موفقیت شان حتی در کارهای روزمره می شود. اگر شما به اوضاعتان نظم و ترتیب بدهید، بهره وری شما به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرده و قادر خواهید بود برای چیزهای مختلفی که اهمیت بیشتری برای تان دارند، وقت بیشتری بگذارید.

 وقت بیشتری برای برنامه روزانه خود بگذارید و همه چیز را شسته و رفته و مرتب کنید. با این روش، دقیقه خواهید دانست که چه کارهایی دارید و آنها دقیقا کجا باید انجام شوند. این کار می تواند باعث ذخیره مقدار زیادی از وقت و پول شما شود و از استرس تان نیز کم کند.

5- اولویت بندی نمی کنند

اکثر افراد مشکل تعیین اولویت برای امور دارند. آنها کارهای شان را براساس درجه اهمیت یا اینکه کدام یک از کارهای شان در زندگی مهم تر است، رتبه بندی نمی کنند تا خود به خود دلیل اینکه چرا فکر می کنند وقت کافی ندارد معلوم شود. در رابطه با اصلی ترین مسئولیت ها و تمام چیزهای مختلفی که می خواهید انجام دهید، دقیق تصمیم بگیرید.

نه اینکه بعد از انجام شان معلوم شود کدام یک مهم تر بوده است. وقتی شروع به انجام هرکاری می کنید از خودتان بپرسید که «آیا واقعا نیاز به انجم این کار در این زمان دارم؟» اگر به انجام آن نیاز ندارید، انجامش ندهید. اولویت های بالاتر را ابتدا انجام دهید و سپس به کارهای دیگر بپردازید. اولویت بندی تضمین می کند شما بیشترین کارایی خود را از وقت تان داشته باشید.

6- به آسانی تمرکزشان منحرف می شود

ادوارد هالوول، پروفسور دانشکده پزشکی هاروارد، توضیح می دهد امروزه بسیاری از مردم حواس شان به راحتی از روی اهداف اصلی زندگی شان پرت می شود. منظور او این است که آدم ها بیش از گذشته، به دلیل راحتی و در دسترس بودن چیزهای مختلفی که هفت روز هفته برایش جذاب و سرگرم کننده به نظر می آیند، بیشتر تحت تاثیر وسوسه برای عدم تمرکز قرار می گیرند.

این اصلا عجیب نیست که بسیاری از افراد به راحتی و به همین دلایل، از اهداف اصلی خود منحرف می شوند و همواره از اینکه هیچ گاه وقت کافی ندارند، تاسف می خورند. اگر لازم باشد حتی می توانید خودتان را هنگام کار در مکانی متناسب حبس کنید. ذهن تان را از اضطراب و موضوعات اضافی رها کنید و روی کاری تمرکز کنید که هم اکنون در دست دارید. با این روش از تحت تاثیر بودن به وسیله انبوهی از صداها، پیامک ها، ایمیل ها و مشغولیت های شبکه های اجتماعی در امان خواهید بود و حواس تان پرت نخواهدشد. اگر افراد دور و برتان باعث عدم تمرکز هستند، مودبانه از آنان بخواهید بگذارند اول کارتان را تمام کنید و بعد به آنها بپیوندید. از این نترسید که به هرکس که دائما کار شما را قطع می کند، نه بگویید.

7- روال روزانه ندارند

وودی آلن، کارگردان مشهور سینما، در جایی گفته که 80درصد موفقیت در این است که سر وقت در جایی که باید، حاضر شوید و به کارتان برسید. به عبارت دیگر اینکه کی ،چگونه و کجا به کارهای تان می رسید، درواقع مهم ترین مولفه ها برای رسیدن به موفقیت بیشتر است. کلید اطمینان از اینکه سر وقت در جای لازم، حاضر باشید این است که یک روال روزانه متناسب داشته باشید، به خصوص برنامه خواب مشخص. افرادی که روال روزانه معینی ندارند، همان هایی هستند که به عوامل عدم تمرکز بسیار حساس هستند و همان هایی هستند که ضرب الاجل ها و کارهایی را که باید انجام شود، فراموش می کنند.

ساعت خواب و بیداری افراد موفق دنیا , انسان های موفق اراده دارند , ساعت خوابیدن و بیدار شدن افراد موفق جهان

8- بیش از حد می خواهند سریع باشند

یک تیم در مسابقات رانندگی فرمول یک را درنظر بگیرید. این افراد باید در عین سرعت، با کیفیت بالا کار کنند، اما می دانند اگر فقط روی سرعت بالا تمرکز کنند، لزوما سریع نخواهندبود، بکله هنگامی سریع تر کار می کنند که روی بدون اشکال و روان کار کردن در قالب یک گروه تمرکز کرده باشند. همین قاعده برای مدیریت زمان و بهره وری کار لازم است. افرادی که بسیار به سریع و عجولانه کارکردن، به جای نرم و روان کارکردن اهمیت می دهند، نمی توانند به اندازه ای که دوست دارند بهره وری یا سرعت بالایی داشته باشند.

روی روان کارکردن تمرکز کنید تا سریع کارکردن، در این صورت بهره وری تان بالا می رود و کارهای بیشتری را در همان زمان انجام می دهید. علاوه بر آن، به یاد داشته باشید زندگی یک دو ماراتن است، نه دو صد متر سرعت! هدف تنها این است که هم خودتان به خوبی حرکت کنید و هم به بقیه کمک کنید تا چنین کاری را انجام دهند، نه اینکه به عنوان نفر اول به خط پایان برسید.

9- برنامه شان را مرور نمی کنند

افرادی که برنامه شان، اهداف شان و عادات شان به طور منظم مرور نمی کنند، معمولا وقت و انرژی خود را روی چیزهایی تلف می کنند که زیاد به دردشان نمی خورد. مخصوصا هنگامی که اولویت های افراد تغییر می کند، درستی این قضیه ثابت می شود. ولی همچنان به ناچار با زمان جلو می روند و همان کارهای قبلی را انجام می دهند که همیشه انجام می داده اند.

برنامه تان را هفتگی، ماهانه و حتی سالانه مرور کنید تا مطمئن شوید که تلاش های تان منطبق با اهداف کلی شما پیش می رود. اگر لازم بود روش خود را عوض کنید یا راه دیگری را انتخاب کنید تا پرداختن به کارهای بی اهمیت وقت شما را تلف نکند و روزتان خراب نشود.

10- نگرش منفی دارند

کسانی که همواره می گویند وقت ندارند و سرشان برای مطالعه، ورزش، مسافرت و مثل اینها، شلوغ است، قاعدتا زمانی هم برای این امور نخواهندداشت، اما افرادی که شخصیت مثبتی دارند، قادر به کار و فعالیت بیشتری هستند. به جای اینکه بگویید من وقتی برای گذراندن با خانواده ام ندارم، چون برنامه شلوغی دارم، بهتر است که صادقانه بگوییم می توانم وقت بیشتری با خانواده ام بگذرانم، اما کار اولویت بالاتری دارد. این همان چیزی است که منظور شماست وقتی که برای کمبود وقت عذرخواهی می کنید.

هر کس 24 ساعت در شبانه روز وقت دارد، اما اگر بقیه می توانند پس از اتمام کار هنوز هم وقتی برای خانواده و دوستان خود پیدا کنند، پس شما هم می توانید.


ویدیو : موفق ها هم 24 ساعت دارند