موفقیت‌های ملی‌پوشان والیبال زیر سایه راه ندادن زنان به ورزشگاه :  اخبار ورزشی ...



حضور زنان ورزشگاه والیبال , زنان و دختران تهرانی حاضر در ورزشگاه ازادی و تشویق تیم والیبال ایران , زنان و دختران تهرانی حاظر در ورزشگاه ازادی و تشویق تیم والیبال ایران


 اخبار ورزشی - حاشیه‌های ادامه‌دار لیگ جهانی
موفقیت‌های ملی‌پوشان والیبال زیر سایه راه ندادن زنان به ورزشگاه

اما نکته دیگری که در این میان اهمیت دارد این است که این داستان دنباله دار حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها به سوژه خبری برای تحت الشعاع قراردادن موفقیت‌های والیبال ایران بدل نشود.

تیم ملی والیبال ایران روز گذشته در یک بازی زیبا ایتالیا را شکست داد. شکستی که اگرچه در سایه عدم حضور برخی ستاره‌های تیم ملی این کشور رقم خورد اما نتیجه روی کاغذ 0-3 برای ایران ثبت شد تا ایران از غول والیبال جهان یک سه امتیاز شیرین کسب کند. اما پیروزی والیبال ایران در ورزشگاه آزادی یک حاشیه بزرگ هم در خارج از ورزشگاه داشت. زنانی که برای بار سوم در لیگ جهانی 2014 برای حضور در ورزشگاه تلاش کرده بودند و این‌بار با دخالت نیروهای انتظامی نتوانستد وارد ورزشگاه شوند.

به گزارش تابناک، بیست و سوم خردادماه امسال نخستین میزبانی ایران در لیگ جهانی 2014 در تهران اتفاق می‌افتاد و علی‌رغم اینکه تب جام‌جهانی همه دنیا را فراگرفته ایرانی‌های زیادی منتظر بازی‌های تیم ملی والیبال ایران در این رقابت‌ها بودند. برگزاری رقابت‌های در کلاس جهانی و آن هم در رشته‌ای مانند والیبال این امیدواری را در میان زنان ایرانی ایجاد کرده بود که بتوانند تجربه حضور در یک ورزشگاه را پیدا کنند. اتفاقی که در سال‌های گذشته هم رخ داده بود به ناگاه در کمرکش دولت محمود احمدی‌نژاد با آن  مخالفت شده بود. حالا با وزیدن نسیم اعتدال در ایران زنان منتظر بودند تا ممنوعیت حضور آن‌ها در ورزشگاه‌های والیبال برداشته شود.

امیدواری زنان ایرانی البته پر بیراه هم نبود و علاوه بر اینکه حضور بانوان تا سال 91 در ورزشگاه‌ها مسبوق به سابقه بوده این بار ابراز تمایل برخی از اعضای کابینه تدبیر و امید در خصوص حضور زنان در ورزشگاه هم مزید بر علت شد تا زنان ایرانی امیدوار باشند که بتوانند حق حضور در ورزشگاه را پیدا کنند.

شهیندخت مولاوردی که پیش از این از احتمال حضور زنان ایرانی در دومین بازی ایران برابر برزیل سخن گفته بود و از انجام هماهنگی‌هایی برای این حضور خبر داده بود بعد از اینکه با حضور زنان در ورزشگاه در هر دوبازی ایران برابر برزیل ممانعت شد در صفحه شخصی‌اش و همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها نسبت به این مسئله اعتراض کرد. او پیش‌ترها هم اعلام کرده بود که در جلسه هیات دولت نسبت به عدم حضور زنان در ورزشگاه اعتراض کرده است.

سرانجام اعتراض‌های معاون امور زنان رئیس جمهور منجر به این شد که گروهی متشکل از این معاونت و وزارت ورزش و جوانان ماجرای حضور بانوان در ورزشگاه را بررسی کنند.

اما در حالی که هنوز نتیجه این بررسی‌ها مشخص نشده روز گذشته زنانی که برای حضور در ورزشگاه مقابل درهای ورزشگاه آزادی تجمع کرده بودند با دخالت نیروهای انتظامی مواجه شدند. یکی از روزنامه‌نگاران زنی که روز گذشته در مقابل ورزشگاه بازداشت شده امروز تصویری را در صفحه شخصی خود منتشر کرده که در آن برگه بازداشت‌اش رویت می‌شود که در آن مقابل عنوان «اتهام» نوشته شده «فراخوان استادیوم»!

ماجرای «فراخوان استادیوم» هم به یک کمپین فیسبوکی باز می‌گردد که برای حضور زنان در ورزشگاه‌هادر جریان رقابت‌های لیگ جهانی والیبال تلاش می‌کند. اعضای این کمپین امیدوارند با تلاش‌هایی که در دولت حسن روحانی صورت گرفته بتوانند اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا کنند.

اما نکته دیگری که در این میان اهمیت دارد این است که این داستان دنباله دار حضور یا عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها به سوژه خبری برای تحت الشعاع قراردادن موفقیت‌های والیبال ایران بدل نشود.

ناظر فدراسیون جهانی والیبال که در بازی قبلی در ورزشگاه ازادی حضور داشته در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایسنا به عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرده و می‌گوید: « من امیدوارم شرایط موجود تغییر کند. ایرانی ها که 12 هزار تماشاگر دارند، حیف است که اجازه وجود خانم ها را ندهند. خانم ها در سالن کار منشی داوری را انجام می دهند اما جای آن ها بین تماشاگران خالی است.»

چندی پیش هم اعضای تیم ملی والیبال ایتالیا نسبت به عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها واکنش نشان داده بودند تا به این ترتیب ماجرای ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ابعاد جهانی به خود بگیرد. بنابراین اگر برای این مسئله هرچه زودتر تدبیری اندیشیده نشود ممکن است در روزهای آینده جریان رسانه‌ای بین‌المللی شکل بگیرد و به این ترتیب موفقیت‌های تیم ملی والیبال ایران تحت الشعاع قرار گیرد.

نکته دیگری که در خصوص عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود دارد این است که در حالی دیروز در مقابل ورزشگاه آزادی با حضور زنان در ورزشگاه‌ها مخالفت شده که کیلومترها ان‌سوتر در برزیل یک نهاد داخلی زنان هنرمند ایران را برای تماشای بازی‌های تیم ملی فوتبال به ورزشگاه‌‎های فرستاده است. بسیاری از کاربران فضای مجازی با مقایسه این دو ماجرا با هم در خصوص تناقضات ماجرای «حضور یا عدم حضور» بانوان در ورزشگاه‌ها پرداخته‌اند.
 
 اخبار  ورزشی - تابناک


ویدیو : موفقیت‌های ملی‌پوشان والیبال زیر سایه راه ندادن زنان به ورزشگاه