موزه‌ای برای صرف سوپ در ژاپن +عکس : ژاپنی‌ها به تلاش‌ برای حفظ آداب و رسوم ...


ژاپنی‌ها به تلاش‌ برای حفظ آداب و رسوم و فرهنگشان مشهور هستند و آشپزی ژاپنی نیز از این موضوع مستثنی نیست. وبسایت باشگاه خبرنگاران: ژاپنی‌ها به تلاش‌ برای حفظ آداب و رسوم و فرهنگشان مشهور هستند و آشپزی ژاپنی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

اما نباید فراموش کرد که سوشی، ادون و تمپورا تنها غذاهای شناخته شده ژاپنی در دنیا نیستند بلکه غذاهای تهیه شده با نودل نیز از اهمیت بسیاری برای مردم ژاپن برخوردارند.

 با اینکه در سال ۲۰۰۲ باستان‌شناسان کاسه‌ای حاوی نودل را که قدمتی ۴۰۰۰ ساله داشت، در حوالی رودخانه زرد چین پیدا کردند و اصولا چینی‌ها مخترعین اولیه نودل به حساب می‌آیند اما آشپزی ژاپنی‌ها بسیار تحت تاثیر نودل بوده است.

مردم ژاپن انواع مختلفی از سوپ رشته‌ را با استفاده از نودل تهیه می‌کنند و حتی موزه‌ای با نام موزه «سوپ رشته دنیا» در یوکوهاما به ثبت رسیده است.

این موزه در ششم مارس سال ۱۹۹۴ میلادی به عنوان اولین پارک سرگرمی دنیا با موضوع غذا افتتاح شد.

تلاش شده است تا در این موزه بخشی از تاریخچه غذایی ژاپن و به طور ویژه سوپ ژاپنی از زمان اختراع نودل در سال ۱۹۵۸ میلادی تا کنون در معرض نمایش قرار داده شود.

«رامن» سوپ نودل مشهور ژاپنی است که در آن نودل‌های گندمی به سبک چینی در سوپ گوشت یا ماهی سرو شده و با سس سویا یا میسو (خمیر سویا، نمک و غلات تخمیر شده) مزه‌دار می‌شود. در انتها نیز بر روی نودل‌ها، جلبک‌دریایی، ذرت، گوشت مزه‌دار شده یا سبزیجات دیگر قرار می‌دهند.

با توجه به اینکه رامن یکی از غذاهای ملی کشور ژاپن به حساب می‌آید اما هر منطقه در این کشور دارای نوع مخصوصی از این سوپ است.

مسئولان موزه «سوپ» نیز هدف خود را ایجاد مکانی برای تجربه طعم‌های متنوع این غذای ملی، بدون سفر به نقاط مختلف ژاپن ذکر کرده‌اند.

فضای این موزه به سبک خیابان‌های سال ۱۹۵۸ ژاپن طراحی شده و شعباتی از رستوران‌های مطرح در آن حضور دارند.

یکی از نکات قابل توجه این موزه، امکان تهیه نودل توسط بازدیدکنندگان است. افراد علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از وسایل و ابزار موجود در موزه‌، نودل درست کرده و برای پخت با خود به خانه ببرند.

بخشی از موزه «سوپ» هم به فروش انواع رامن و اجناس و وسایل مرتبط با آن اختصاص دارد. در این فروشگاه انواع کاسه‌های مخصوص سرو رامن، لوازم آشپزی مورد نیاز برای تهیه رامن، انواع چوب‌های غذاخوری و دیگر لوازم به فروش می‌رسد.

موزه «سوپ» نخستین موزه با محوریت غذا، جزو عجیب‌ترین موزه‌های دنیاست.

اطلاعات پرواز قوانین کشور ژاپن برای توریست ها , قوانین کشور ژاپن برای توریست ها , سقف شکل دار موزه میاهاتا در ژاپن

فروختن مو در ژاپن برای پیشرفت , موزه ای برای نابینایان , خلاقیت روستایی در ژاپن برای جذب گردشگر

دانلود تلگرام برای کامپیوتر , دانلود اینستاگرام برای کامپیوتر , اینستاگرام برای ویندوز

دانلود تلگرام برای ویندوز , تلگرام برای کامپیوتر , اینستاگرام برای کامپیوتر


ویدیو : موزه‌ای برای صرف سوپ در ژاپن +عکس