موتور سنگین‌های فوق العاده عالی : در شش، هفت ماه گذشته شاهد حضور موتورهای سنگین ...


در شش، هفت ماه گذشته شاهد حضور موتورهای سنگین و خاص در کشور بوده‌ایم. تعداد انگشت‌شماری از این موتورها توانسته‌اند از مبادی قانونی وارد کشور شوند. خودرونگار: در دنیای پر هیجان موتور، همیشه شاهد حضور موتورهای جدید با بالاترین راندمان و تکنولوژی بوده‌ایم. موتورهایی که حتی در کشور نیز قابل رویت هستند. در شش، هفت ماه گذشته شاهد حضور موتورهای سنگین و خاص در کشور بوده‌ایم. تعداد انگشت‌شماری از این موتورها توانسته‌اند از مبادی قانونی وارد کشور شوند. از جمله این موتورها می‌توان به موتورسیکلت دوکاتی دیاول، دوکاتی پانی گال ۱۱۹۹، ب‌ام‌و s1000rr hp4، سوزوکی هایابوسا ۲۰۱۳-‌ هارلی دیویسون و کاواسازکی ZX10r اشاره کرد. دیدن هر کدام از موتور سنگین‌های اشاره شده به این سادگی و آسانی نخواهد بود. مالکین این موتورها در روزهای اعلام شده موتورهای خود را برای شرکت در همایش‌ها و تورهای برگزار شده توسط فدراسیون و هیأت استان در شهر بیرون می‌آورند. در این گزارش قصد داریم تنها به معرفی این موتورها که طرفداران خاص دارند، بپردازیم. قیمت این موتورها از ۸۰ میلیون تومان شروع می‌شود. ضمن آنکه دستیابی به موتورهای موردنظر چندان هم آسان نبوده و به همین خاطر برخی از تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی توسط خود مالکین منتشر شده است را برایتان منتشر کرده ایم.

لاک‌پشت نینجا

یکی از موتورهایی که طرفداران خاص خود را دارد کاواساکی ZX10-R-2013 است. کمپانی کاوازاکی با معرفی این موتورسیکلت بعد از سال‌ها دوباره جایگاه خود را در مسابقات سوپر بایک به دست آورد. این موتورسیکلت که در کلاس موتورهای ریس قرار دارد چند روزی در یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل سطح شهر برای فروش به نمایش گذاشته شده بود. کاواساکی ZX10-R دارای پیشرانه چهار سیلندر با چهار سوپاپ در هر سیلندر است. حجم این پیشرانه ۹۹۸ سی‌سی و حداکثر قدرت آن ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت در ۱۱۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۱۱۵ نیوتن‌متر در ۱۱۵۰۰ دور بر دقیقه است. شتاب صفر تا ۱۰۰ این موتور در مدت زمان ۲٫۸۳ ثانیه صورت می‌گیرد. یعنی سریع‌تر از لامبورگینی آونتادور. همچنین شتاب صفر تا ۱۶۱ کیلومتر در این مدل تنها در ۵٫۲ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۴۰ در ۱۰ ثانیه صورت می‌گیرد.

موتور سنگین , قیمت موتور سنگین , مجوز موتور سنگین

شما با یک موتور پرشتاب و سریع روبه‌رو هستید که برای رسیدن به سرعت ۲۹۰ کیلومتر تنها ۱۷٫۲ ثانیه زمان نیاز دارد. البته حداکثر سرعت ZX10-R 296.6 کیلومتر در ساعت به ثبت رسیده است. ZX10-R دارای وزن خالص ۲۰۱ کیلوگرم، جعبه‌دنده شش سرعته و باک سوخت ۱۷ لیتری است. دیسک‌های ترمز ۳۱۰ و ۲۲۰ میلی‌متری جلو و عقب دارای ترمزهای ضد قفل ABS است  به همین خاطر به خوبی می‌توان این موتور سنگین را کنترل کرد. از دیگر مشخصات ZX10-R مورد نظر بهره‌مندی از سیستم اگزوز Akrapovic است که بخش انتهای آن از فیبرکربن تهیه شده است. طول، عرض و ارتفاع در این موتور به ترتیب ۲۰۷۵،۷۱۵و۱۱۱۵ میلی‌متر است. همچنین فاصله بین محور جلو و عقب ۱۴۲۵ میلی‌متر است.

در این بین دو موتور سنگین خاص در تهران حضور دارند که به نوعی رقیب هم به حساب می‌آیند. بسیاری نشریات و سایت‌های تخصصی موتورسیکلت این دو مدل را با هم مقایسه کرده‌اند. در یک سو ب‌ام‌و HP4 و در سوی دیگر دوکاتی R1199 قرار دارد. البته نمونه دوکاتی موردنظر پانیگال نام دارد و رقیب چندان قدرتمندی در برابر HP4 به حساب نمی‌آید. نسخه R دوکاتی ۱۱۹۹ را می‌توان رقیب HP4 به حساب آورد.

نماینده خاص از باواریا

یکی دیگر از موتورهایی که تنها یک دستگاه از آن وارد کشور شده ب‌ام‌و HP4-2013 است. چند ماهی از ورود این موتور به کشور می‌گذرد. HP4 به عنوان یکی از خاص‌ترین موتورهای BMW شناخته می‌شود. این مدل برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی و وارد بازار شد. تا قبل از این نیز بین سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ نسخه HP2 عرضه می‌شد. البته لازم به ذکر است که HP4 به نوعی نمونه ساخته شده از مدل S1000RR است که عملکرد و قابلیت‌های آن افزایش یافته. ب‌ام‌و برای موتورهای تولیدی خود که به نوعی متفاوت هستند و تیون شده‌اند از عبارت HP استفاده می‌کنند. HP مخفف High Performance است که معنای کلی آن عملکرد بالا است. اما چرا HP4 جلب توجه می‌کند؟ اصلی‌ترین موضوع در HP4 طراحی خاص و زیبای آن است که در عین خشن بودن کاملاً عجیب و غریب طراحی شده است.

فروش موتور سنگین , خرید موتور سنگین , موتور سنگین فروشی

از نمای روبه‌رو کاملاً می‌توان تقارن ناقص و خلاق این موتور را متوجه شد. چراغ سمت چپ دایره‌ای و چراغ سمت راست کشیده طراحی شده است. جدای از اینکه برچسب‌های تبلیغاتی و عبارات مختلفی در هر دو طرف فلاپ نمایان است، مهم‌ترین و شاید بهتر بگوییم متفاوت‌ترین فلاپ‌ها در HP4 نیز مورد استفاده قرار گرفته است. البته همان‌طور که اشاره شد این طراحی در S1000RR صورت گرفته است. از دیگر ویژگی‌های خاص Hp4 می‌توان به استفاده از سیستم تعلیق خودکار اشاره کرد که عملکرد آن بستگی به شرایط مسیر و نوع عکس‌العمل راکب دارد. سیستم تعلیق و سیستم کنترل دینامیکیDDC  نیز یک سواری نرم و مسابقه‌ای را برایتان به همراه خواهد داشت. سیستم تعلیق DDC در HP4 به صورت نیم خودکار عمل می‌کند. پیستون‌های این سیستم با توجه به میزان فشار بر روی پدال گاز و سرعت در حال پیمایش و زاویه موتور در جای خود جابه‌جا می‌شوند تا عملکرد روان‌تر و بهتری پیدا کنند.

پیشرانه چهار سیلندر خطی ۹۹۹ سی‌سی HP4 قادر به تولید ۱۹۳ اسب‌بخار قدرت در ۱۳۰۰۰ دور بر دقیقه است. همچنین حداکثر گشتاور این پیشرانه ۱۱۲ نیوتن‌متر در ۹۷۵۰  دور بر دقیقه به دست می‌آید. صدای خروجی نیز به لطف بهره‌مندی از سیستم اگزوز تیتانیومی بسیار لذت‌بخش و دلنشین است. صدایی که کاملاً نشان می‌دهد شما با یک موتور مسابقه‌ای روبه‌رو هستید. HP4 به لطف بهره‌مندی از جعبه‌دنده شش سرعته زنجیره‌ای، سیستم لانچ کنترل و وزن ۱۶۹ کیلوگرمی قادر است ظرف مدت زمان ۲٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. البته نکته تعجب‌برانگیز در HP4 میزان حداکثر سرعت آن است. این موتور تنها می‌تواند با حداکثر ۱۲۵ مایل معادل ۲۰۱ کیلومتر در ساعت حرکت کند. برای کنترل Hp4 نیز از ترمزهای ABS مسابقه IDM استفاده شده که به همراه دو دیسک ترمز ۳۲۰ میلی‌متری با چهار پیستون در جلو و تک دیسک ۲۲۰ میلی‌متری با یک پیستون در عقب به خوبی متوقف کردن موتور را برای راکب آسان ساخته است. تمام دیسک ترمزها از نوع مونوبلاک ساخت شرکت برمبو بوده است.

دوکاتی‌ها، کمیاب‌ترین در ایران

همان‌طور که اشاره شد رقیب ب‌ام‌و HP4 نیز در تهران حضور دارد. دوکاتی ۱۱۹۹panigale به عنوان یکی از زیباترین موتورهای تولیدی Ducati به حساب می‌آید. دوکاتی ۱۱۹۹ موردنظر زودتر از دیگر موتورهای ذکر شده وارد کشور شد. این موتور دارای پیشرانه دو سیلندر Lشکل با زاویه۹۰ درجه است. حجم دقیق دوکاتی موردنظر ۱۱۹۹ سی‌سی و حداکثر قدرت آن ۱۹۵ اسب‌بخار در ۱۰۷۵۰ دور بر دقیقه است. ۱۱۹۹ در ۹۰۰۰ دور بر دقیقه می‌تواند ۱۳۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در کنار این مشخصه‌ها، بهره‌مندی از جعبه‌دنده شش سرعته زنجیره‌ای و شاسی تمام مونوکوک آلومینومی باعث شده تا وزن خالص ۱۱۹۹ پانیگال به ۱۶۴ کیلوگرم برسد. سیستم ترمزهای منوبلاک رادیال ساخت برمبو با دیسک‌های ۳۳۰ میلی‌متری در جلو و تک دیسک ۲۴۵ میلی‌متری عقب به خوبی آن را مهار و متوقف می‌کند. تایرهای ۱۷ اینچ پیرلی Diablo Supercorsa چسبندگی فوق‌العاده‌ای را به همراه دارند. همچنین دوکاتی ۱۱۹۹ از نظر شتاب و سرعت در جایگاه بهتری نسبت به HP4 قرار دارد. ۱۱۹۹ دارای حداکثر سرعت ۱۷۸ مایل معادل ۲۸۷ کیلومتر در ساعت است. ارتفاع ۱۱۹۹ برابر است با ۱۱۱۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب ۱۴۳۷ میلی‌متر است. پهنای این موتور نیز ۸۱۰ میلی‌متر و طول کلی آن ۲۰۷۵ میلی‌متر است.

فروشگاه موتور سنگین در تهران , فروشگاه موتور سنگین , فیلم موتور سنگین داراب

سامورایی‌های جنگجو

در میان موتورسواران نام آن بسیار شناخته شده است. همانند هوندا رپسول نام سوزوکی هایابوسا بر سر زبان موتورسواران می‌چرخد. سوزوکی هایابوسا ۲۰۱۳ یکی دیگر از موتورهای تازه‌وارد به کشور است. در این چند وقت اخیر تنها سه دستگاه سوزوکی هایابوسا ۲۰۱۳ از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند.

دو دستگاه با رنگ زرد و یک دستگاه با رنگ سفید. البته نمونه‌های دیگری از هایابوسا در این چند سال اخیر وارد کشور شده که سال گذشته گزارش کاملی از یک نمونه نارنجی رنگ در هفته‌نامه دنیای‌خودرو به چاپ رساندیم. سوزوکی هایابوسا دارای پیشرانه چهار سیلندر خطی مایع خنک با حجم دقیق ۱۳۴۰ سی‌سی است.

ترافیک فوق العاده العاده سنگین و توقف , توصیه عالی برای داشتن یک ارگاسم فوق‌العاده در زنان , سنگین ترین و بزرگترین موتور سیکلت جهان
این موتور در کلاس شهری یا همان Street جای دارد اما به نوعی می‌توان آن را رقیب جدی برای برخی از موتورهای ریس به حساب آورد. پیشرانه هایابوسا قادر است در ۹۸۰۰ دور بر دقیقه ۱۹۶ اسب‌بخار قدرت تولید کند. همچنین این پیشرانه در ۱۰۲۰۰ دور بر دقیقه نیز گشتاوری معادل ۱۵۵ نیوتن‌متر را به چرخ عقب منتقل می‌سازد.

طول ۲۱۹۰ میلی‌متری، پهنای ۷۳۵ میلی‌متری و ارتفاع ۱۱۶۵ میلی‌متر هایابوسا باعث شده تا در نگاه اول احساس کنید با یک موتور نسبتاً بزرگ سر و کار دارید. البته این ابعاد نسبت به نمونه‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ حدود پنج میلی‌متر کوتاه‌تر شده است.

همچنین ارتفاع زین از سطح زمین ۸۰۵ میلی‌متر در نظر گرفته شده که راکب تسلط خوبی بر روی موتور خواهد داشت. وزن خالص هایابوسا GSX1300R 266 کیلوگرم بوده که به لطف بهره‌مندی از ترمزهای Brembo Monobloc دو دیسک ۳۱۰ میلی‌متری با چهار پیستون در جلو و تک دیسک ۲۶۰ میلی‌متر با یک پیستون در عقب به راحتی قابل کنترل است.

نماینده یانکی‌ها!

به جرأت می‌توان گفت کمتر از انگشتان یک دست از این موتور وارد کشور شده است. نمونه مورد نظر برای سال ۲۰۱۳ بوده (در سند آن مدل ۲۰۱۴ ذکر شده است) و مجهز به پیشرانه دو سیلندر Vشکل است. موتور مورد نظر یک دستگاه هارلی دیویدسون V-rod Muscle است. البته نام کامل آن Harley Davidson VRSCF V-rod Muscle است که حجم پیشرانه آن ۱۲۵۴ سی‌سی و زاویه قرار گرفته دو پیستون به صورت ۶۰ درجه است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۲۲ اسب‌بخار قدرت در ۸۲۵۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه است. جعبه‌دنده پنج سرعته در کنار وزن ۳۰۵ کیلوگرمی V-rod Muscle باعث شده تا مسافت ۴۰۰ متر را در مدت زمان ۱۲ ثانیه طی کند. همچنین حداکثر سرعت این موتور ۲۲۴ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. حدود سه سال پیش نیز مدل ۲۰۰۸ این مدل وارد کشور شده بود که از نظر شباهت فرق چندانی با هم ندارند.

خرید و فروش موتور سنگین , موتور سنگین 1000 , عکس های موتور سنگین کاوازاکی


ویدیو : موتور سنگین‌های فوق العاده عالی