مهم‌ترین بازیکن پرسپولیس در دربی 79 را بشناسید :   اخبار ورزشی - مهم‌ترین بازیکن ...



گلزن ترین بازیکن پرسپولیس , دربی استقلال و پرسپولیس , دربی استقلال پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - مهم‌ترین بازیکن پرسپولیس در دربی 79 را بشناسید

خیلی‌ها به ساق‌های پیام صادقیان چشم دارند و بعضی‌ها مدیریت محمد نوری را سلاح اول سرخ‌ها در دربی 79 تهران می‌انگارند.

در پرسپولیس در یکی از معمولی‌ترین ترکیب‌های این تیم در دو دهه اخیر شاید یک محسن بنگر دور از نظر مانده و «به اندازه کافی تحسین نشده» نقش مهمتری را در این دربی ایفا کند.

از وقتی سیدجلال حسینی به قطر رفت، سهم بنگر در گرداندن خط دفاعی قرمزها بیشتر و بیشتر شد. چند جلسه نیمکت‌نشینی علیرضا نورمحمدی و تبعات آن و قهرهای مسکوت او عامل ثبات و اطمینان را از بازی وی سلب کرد و هنوز کسی نمی‌داند سیاست‌های حمید درخشان در گسیل مایکل اومانیا مدافع وسط تخصصی کاستاریکایی به پست هافبک دفاعی وسط کار درست و عاقبت‌داری هست یا خیر ولی خیلی‌ها این را می‌پرسند که آیا پرسپولیسی‌ها این همه هزینه کردند تا مدافعی از آمریکای مرکزی را با سفری دور و سنگین به تهران بیاورند تا به جای ترمیم خط دفاعی‌شان (یعنی هدف اصلی از خریداری وی) در یک خط دیگر به بازی گرفته شود آن هم خطی که تخصص و به تبع آن مهارتی غیرمعمول در آن ندارد؟

او بی‌اشتباه نیست اما...
جواب سوال فوق هرچه باشد، فرآیندهای مذکور سبب عمده‌تر شدن سهم بنگر در دفاع وسط پرسپولیس شده و او در روز دربی جدید تهران نیز همین سهم و مسوولیت و دشواری‌های مرتبط با آن را بر دوش‌اش حمل خواهد کرد. بنگر تا به حال به اکثر امیدها و توقعات موجود از خود پاسخ داده و هر چند بی‌اشتباه هم نبوده و برخی کاستی‌های آشکار هم داشته اما در حد توانش دفاع پرسپولیس را سازماندهی کرده و سعی در برقراری ارتباطی موثر بین آن و خط میانی داشته و هر موقع فرصتی پییش آمده، به سمت جلو رفته و روی کرنرها و ضربات ایستگاهی با ضربات سر گلزنی هم کرده است.

بی‌گمان بنگر با شرح و وصفی که برایتان آوردیم، سهم فراوانی در ترسیم نتیجه دربی جدید تهران هم دارد و اگر او مظهر قدرت و کم اشتباه جلوه کند، پرسپولیس از دام گسترده رقیب بزرگش خواهد گریخت و در غیر این صورت سرخ‌ها شکست را در دربی بسیار نزدیک به خود خواهند دید و شاید اصولا قادر به رهایی از آن نباشند.

مسن ولی قدرتمند
همه این مسائل زمانی جالب‌تر و تاکید بر سهم وسیع بنگر در مسابقه سنتی روز 2 آذرماه هنگامی عجیب‌تر می‌شود که متذکر گردیم وی 35 سال سن دارد و نه یک جوان پرنشاط بلکه مردی میانسال است که قاعدتا باید کارآیی‌هایش کمرنگ شده باشد.


حقیقت امر این است که این بازیکن متولد شهرستان نور در استان مازندران که پیشینه بازی در باشگاه‌های نساجی قائمشهر، شموشک نوشهر و سپاهان اصفهان را هم دارد و 13 بار هم برای تیم ملی به میدان آمده، در این سن و سال هم قدرتمند و مسلط عمل می‌کند و نشانه‌ای از نزول در او دیده نمی‌شود. سابقه سه بار قهرمانی متوالی با سپاهان در لیگ برتر کلکسیون او را کامل کرده اما او که از دو سال و نیم پیش عضو پرسپولیس شد، شاید در این فصل چیزی فراتر از قهرمانی و یک هدف شخصی را تعقیب می‌کند و آن اثبات شایستگی‌اش پس از خالی ماندن دور و بر وی از مدافعانی همسطح با وی است.

پاسخ یک سوال
حالا حتی ماهینی و پولادی هم نیستند تا با متمایل شدن به وسط دفاع، به او در دفع حملات رقبا کمک کنند. بنگر بدون این عامل کمکی نیز امسال خدمات قابل توجهی را چه در دوره مربیگری دایی و چه وقتی درخشان آمد، به قرمزها ارزانی داشته است اما آیا او می‌تواند در دربی جدید تهران نیز همین کار را تکرار کند؟ پاسخ این سوال در ترسیم نتیجه این مسابقه هم سهم بسزایی خواهد داشت.
اخبار ورزشی - ایران ورزشی

 


ویدیو : مهم‌ترین بازیکن پرسپولیس در دربی 79 را بشناسید