مهمترین جشن کشورهای مسلمان +عکس : عید فطر مهمترین عید مسلمانان در کشورهای مختلف ...


عید فطر مهمترین عید مسلمانان در کشورهای مختلف به حساب می‌آید و به همین خاطر مردم‌ کشور‌های مختلف جشن‌های خاص خود را برای فرارسیدن این عید دارند. عید فطر آن‌قدر مهم است که در برخی کشورها مهمترین جشن سال است و هیچ مناسبتی مهمتر از آن برای مردم وجود ندارد. مجله مهر:  عید فطر مهمترین عید مسلمانان در کشورهای مختلف به حساب می‌آید و به همین خاطر مردم‌ کشور‌های مختلف جشن‌های خاص خود را برای فرارسیدن این عید دارند. عید فطر آن‌قدر مهم است که در برخی کشورها مهمترین جشن سال است و هیچ مناسبتی مهمتر از آن برای مردم وجود ندارد.

ترکیه


در این کشور با جمعیت اکثریت مسلمانان عید فطر از هر جشنی حتی آمدن سال جدید هم مهمتر است. برای عید فطر سه روز تعطیلی عمومی در نظر گرفته شده است. برای روزهای عید رسم است که مردم بهترین لباس‌های خود را می‌پوشند،به دیدن دوستان و آشنایان می‌روند و به اعضای خانواده خود شیرینی می‌دهند. روز عید از دو روز دیگر مهمتر است. همه اعضای خانواده در این روز صبح زود از خواب بیدار می‌شوند تا با بهترین لباس‌های خود برای نماز عید به مساجد بروند. رسم است که مسلمانان این کشور پس از بوسیدن دست راست اعضای سالخورده خانواده و گذاشتن آن روی پیشانی خود عید را به آنها تبریک می‌گویند.
 
آداب کشورهای مسلمان در ماه مبارک رمضان , محسن مسلمان , مسلمان  
مصر

در این کشور هم برای عید سه روز جشن و تعطیلی بر قرار است. بعد از نماز عید فطر مسلمانان یک خوراکی مخصوص می‌خورند و پس از آن اعضای خانواده،دوستان و همسایه‌ها شروع به تبریک عید به یکدیگر معمولاً با گفتن «عید مبارک» می‌کنند. دیدن دوستان و بستگان معمولاً در روز اول تمام می‌شود و در دو روز تعطیلی دیگر مصری‌ها به مسافرت،پارک،سینما و تفریحات دیگر همراه با خانواده می‌پردازند. شهر‌بازی‌ها و پارک‌ها معمولاً در این این سه روز تعطیلی پر از بچه‌هایی است که لباس‌های جدیدشان را پوشیده‌اند. بچه‌ها از بزرگترها پولی را به عنوان عیدی می‌گیرند که در روزهای عید برای خودشان خرج کنند.
 مصری‌ها غذاهای زیادی در روزهای عید درست می‌کنند اما مهمترین مورد آن شیرینی به ناک «کاک» است که در داخل آن مغزهای آجیل وجود دارد و رویش خاک قند پاشیده شده است. شیرینی‌ فروشی‌های مصر از چند روز قبل از عید برای خرید شیرینی غلغله است.

مهمترین اخبار , مهمترین اخبار روز , کشورهای اروپایی

مسلمان شیعه , تعداد کشورهای جهان , لیست کشورهای جهان

پاکستان

در این کشور روز عید با پوشیدن لباس‌های تازه و رفتن به نماز فطر شروع می‌شود. پرداخت فطریه برای رسیدگی به فقرا از کارهایی است که اکثر مردم آن را حتماً انجام می‌دهند. سه روز در پاکستان برای عید تعطیل است و جشن‌های مختلفی توسط نهادهای متفاوت در این کشور برگزار می‌شود. مردم تلاش می‌کنند تا با دستگیری از فقرا کاری کنند که کسی در روزهای عید ناراحت و افسرده نباشد. به همین خاطر پس از نماز عید فطر مردم به مراکز خیریه و یتیم‌خانه‌ها می‌روند تا کمک‌های خود را اهدا کنند. در مسیر بازگشت به خانه پدر و مادرها برای خوشحال کردن بچه‌ها برایشان شیرینی و بادکنک‌های رنگی می‌خرند. صبحانه عید در پاکستان ویژه و همراه با شیرینی‌های مختلف است اما شیر خرما برای پاکستانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
طلاق محسن مسلمان , شادترین کشورهای دنیا , کشورهای اروپا

تعداد کشورهای دنیا , پرجمعیت ترین کشورهای جهان , قدیمی ترین کشورهای جهان

عربستان سعودی

در عربستان برای عید فطر جشنی طولانی و مفصل برپاست. آداب و رسوم عید در هر منطقه متفاوت است اما به طور معمول مردم این کشور خانه‌های خود را بر عید فطر تزئین می‌کنند. در روز عید و پس ازنماز بچه‌ها در مقابل اعضای بزرگ‌تر خانواده صف می‌کشند تا یکی یکی عیدی خود را بگیرند. بسیاری از فروشگاه‌ها در این کشور به مشتری‌های خود هدیه می‌دهند. مرد این کشور همچنین به عنوان یک رسم تبریک گفتن به افراد غریبه را انجام می‌دهند. در این کشور معمول است که در روز عید حتی در پشت چراغ قرمز افراد شروع تبریک گفتن عید کنند یا به بچه‌ها کادویی بدهند. در برخی مناطق هم خانواده‌های برنج و مایحتاج دیگر را می‌خرند و به صورت ناشناس پشت درهای خانه افراد کم‌توان قرار دهند. در برخی محله‌ها هم مردم فرش‌ها بزرگ را در خیابان‌های می‌اندازند و هر خانواده غدایی را با همسایه‌ها خود تقسیم می‌کند.
 
مهمترین , اسامی کشورهای جهان , لیست کشورهای توسعه یافته

افغانستان

«عید مبارک،نماز و روزه‌تان قبول» در روز عید فطر در افغانستان از همه شنیده می‌شود. بعد از نماز عید فطر بزرگترها به کوچکترها عیدی می‌دهند و بازارها در این کشور حسابی برای خرید عید شلوغ است. دید و بازدید از بستگان مرسوم است و بچه‌ها با دست پر از شیرینی و عیدی از خانه‌های اقوام باز می‌گردند.
 
چین

در این کشور حدود ۱۸ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند. با وجود شرایط سخت این اقلیت جشن عید فطر برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. در مناطق مسلمان نشین از جمله سینکیانگ این روز تعطیل است. پس از نماز عید رفتن به مزار افراد فوت شده خانواده مرسوم است. مسلمانان قبر بستگان خود را تمیز می‌کنند و برای آمرزش آنها قرآن می‌خوانند.

مالزی

در مالزی، عید فطر بیشتر به نام‌های هری رایا و یا عیدالفطری خوانده می‌شود. هری رایا در لغت به معنی « روز جشن» است؛ و برای اشاره به عیدهای اسلامی چون عید فطر و عید قربان به کار می‌رود.

مهمترین نشانه داشتن خانواده باحال چیست ؟ , کشورهای دنیا , ثروتمندترین کشورهای جهان

معمولاً در شب پیش از عید فطر، خانواده‌های مالایی، به ویژه زنان خانه دار به تهیه غذاها و شیرینی‌های سنتی مخصوص این عید می‌پردازند. از مهم‌ترین این غذاها، رندانگ است که از گوشت گاو و مرغ پخته شده در شیرنارگیل درست می‌شود. دیگر غذای سنتی مخصوص عید فطر، کتوفات است که از برنج پیچیده شده در برگ خرما تهیه می‌شود.در طول عید فطر، مرسوم است که مالایی‌ها لباس‌های سنتی و محلی را می پوشند؛ لباس سنتی مردان باجوملایو و لباس سنتی زنان باجوکورونگ یا باجوکبایا خوانده می‌شود. همچنین در بین مردان و زنان مسلمان مالزی مرسوم است که شال‌های سنتی موسوم به سونگت را در روزهای عید فطر بر شانه‌های خود بیندازند.


ویدیو : مهمترین جشن کشورهای مسلمان +عکس