مهمان ناخوانده مزاحم در راه ایران : مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ...



موخوره مهمان ناخوانده مو , ویژگی های مهمان خوب در ایران , ایران خودرو

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از بروز پدیده مگس‌های سفید همزمان با گرم‌شدن هوا در ایران خبر داد.

 مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از بروز پدیده مگس‌های سفید همزمان با گرم‌شدن هوا در ایران خبر داد.

علیرضا نادری درخصوص بروز پدیده مگس سفید با گرم شدن هوا در کشور گفت: مسلماً این اتفاق دوباره خواهد افتاد و تا کنون در جنوب تهران نیز مشاهده شده است و احتمالاً پدیده مگس سفید با گرم شدن هوا افزایش یابد و طغیان این مگس‌ها را در کشور شاهد باشیم.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این مگس‌ها بیماری زا نیستند ولی باعث آزار و اذیت می‌شوند، افزود: باید دستگاه‌های مسئول جمع شوند و کمیسیونی برای مقابله با این پدیده تشکیل شود زیرا در سال گذشته در 4 استان البرز، قزوین، کرمان و تهران شاهد پدیده مگس سفید بودیم.

وی در تشریح نحوه زندگی این حشرات گفت: حشره مگس سفید که به آنها عسلک پنبه نیز گفته می‌شود حتی درگیاهان تزئینی هم زندگی می‌کنند و شیره فرآورده گیاه را می‌خورند و باعث خشکیدگی آن می‌شوند و باغدارها سم‌پاشی می‌کنند که این برای ما خطرناک است.

نادری با اشاره به اینکه هنوز منشاء حضور مگس های سفید را پیدا نکرده‌ایم گفت: در سال قبل شهرداری اقدام به نصب کارت‌های زرد چسبناکی بر روی درختان می‌کرد که یک کمک ناچیزی محسوب می‌شد و 700 تا 1000 مگس سفید به این کارت‌ها می‌چسبید اما هیچ سازمان و نهاد دیگری در این زمینه کمکی نکرد.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هنوز سازمان محیط زیست و سازمان‌های دیگر به ما ماموریت نداده‌اند که روی این پدیده تحقیق و کار کنیم گفت: مردم هیچ کاری در قبال بروز این پدیده و مقابله با آن نمی‌توانند انجام دهند و تنها کاری که از دستشان برمی‌آید این است که کارت‌های زرد چسبناک را از مراکز کشاورزی و شهرداری‌ها بگیرند و در حیاط خانه‌ها نصب کنند تا حداقل بتوانند 20 تا 30 درصد از این مگس‌ها را از بین ببرند.

 

 اخبار اجتماعی  -  فارس


ویدیو : مهمان ناخوانده مزاحم در راه ایران