مهماندوست: دو طلای المپیك‌تان چه شد؟! : پس از نتایج ضعیف تیم ملی تكواندوی ایران ...


پس از نتایج ضعیف تیم ملی تكواندوی ایران در بازی‌های المپیك، سرمربی سابق تیم ملی گفت: پولادگر و ذوالقدری باید پاسخگو باشند.

پس از نتایج ضعیف تیم ملی تكواندوی ایران در بازی‌های المپیك، سرمربی سابق تیم ملی گفت: پولادگر و ذوالقدری باید پاسخگو باشند.

رضا مهماندوست در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: از پولادگر باید سوال كنید كه چرا تكواندوی ایران در بازی‌های المپیك این همه ضعیف عمل كرد. تكواندوی ما از اتفاقی كه برای كشتی در المپیك 2008 پكن رخ داد درس نگرفت. باید تكواندوی ایران به این شرایط بد می‌افتاد تا آنها به فكر بیفتند چرا آن زمان كه ما در مسابقات آسیایی دوم شدیم كسی به فكر نبود.

وی افزود: یوسف كرمی به كسی باخت كه در مسابقات كسب سهمیه در باكو هفت بر سه او را برده بود. این تكواندو كار اسپانیایی در این سال‌ها با هر ورزشكار ما كه بازی كرده بود باخته بود، حال چطور می‌شود كه كرمی را شكست می‌دهد!

سرمربی سابق تیم ملی تكواندو با اشاره به اینكه كرمی در این مبارزه هیچ تاكتیكی برای پیروز شدن نداشت، گفت: او تنها می‌خواست به نوعی مبارزه كند كه نگویند خوب مبارزه نكرد و قصد داشت برای رفع تكلیف پا بزند.

وی ادامه داد: با این نتایج آبروی ما در تكواندوی جهان رفت، آبرویی كه سال‌ها برای به دست آوردن آن زحمت كشیده بودیم. مسئولان فدراسیون همین را می‌خواستند، اگر هدفشان این بود، به آن رسیدند.

مهماندوست در مورد عملكرد محمد باقری معتمد و مدال نقره‌ای كه كسب كرد، به ایسنا گفت: به نظر من او هم در این المپیك باخت چرا كه مقابل حریف برزیلی و حتی آن حریف افغان با كمك داوران پیروز شد. او وقتی كه داوران در راند طلایی به عنوان فرد پیروز دستش را بالا بردند به هوا پرید و این نشان می‌دهد كه به همان مدال راضی بود، حتی معتقدم او به مدال برنز هم راضی بود.

وی با بیان این سوال از مسئولان فدراسیون تكواندو كه آن زمان كه اعلام می‌كردید دو طلای المپیك می‌گیرید، حال چه شد؟ گفت: از كسی ناراحت نیستم، از ذوالقدری و پولادگر ناراحتم كه این بلا را سر من آوردند، آنها با احساسات مردم و تكواندو كاران ایران بازی كردند و به آن لطمه زدند، در این دنیا و آن دنیا آنها را نمی‌بخشم.

سرمربی سابق تیم ملی با تاكید بر اینكه اكنون این فرصت از دست رفته و باید به فكر آینده بود، گفت: مسئولان فدراسیون می‌گفتند كه این تیم بهترین تیم تاریخ بود پس چه شد كه تنها یك نقره المپیك را گرفتند. این تیم یازده ماه پیش بهترین تیم تاریخ بود.

وی ادامه داد: بارها گوشزد كردم كه مراقب این تیم باشند، همان زمان كه یوسف كرمی در مسابقات آزمایشی المپیك به آرون كوك باخت، زنگ خطر به صدا درآمد اما كسی گوش نكرد.

مهماندوست با اشاره به این كه به تكواندو فكر نمی‌كند، به ایسنا گفت: خدا جای حق نشسته و این دوستانی كه به خاطر اندكی پول اجازه كار را از من و موفقیت تكواندو گرفتند، حالا باید پاسخگو باشند.


ویدیو : مهماندوست: دو طلای المپیك‌تان چه شد؟!