مهلت کاندیداها برای تغییر حوزه انتخابیه : فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان ...


فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی براساس قانون تا 21 بهمن ماه برای تغییر حوزه انتخابیه فرصت دارند. خبرگزاری ایسنا: فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی براساس قانون تا 21 بهمن ماه برای تغییر حوزه انتخابیه فرصت دارند.

حیدر عالیشوندی عصر یکشنبه 18 بهمن در جمع خبرنگاران گفت: براساس قانون هر کاندیدایی که قصد تغییر حوزه انتخابیه خود را دارد، باید تا 15 روز قبل از زمان اخذ رای، اقدام قانونی را انجام دهد.

عالیشوندی گفت: داوطلبان تایید صلاحیت شده تنها برای یک‌بار و در مرحله اول انتخابات می‌توانند حوزه انتخابیه خود را با مراجعه به ستاد انتخابات و ارائه درخواست کتبی، تغییر دهند.

فرماندار شیراز یادآور شد: تا کنون 2 نفر از داوطلبان درخواست‌های خود را برای انتقال به حوزه‌های انتخابیه شهرستان‌های مرودشت و کازرون به ستاد انتخابات شیراز ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به قوانین مصرح در این خصوص گفت: داوطلبان مشمول تبصره (3) ماده (52) قانون انتخابات مجلس شورای ‌اسلامی مصوب هفتم آذر 78 پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان مبنی بر تأیید‌ صلاحیت آنان می‌توانند ظرف بیست و چهار ساعت نسبت به تغییر حوزه انتخابیه خود ‌اقدام کنند.

عالیشوندی خاطرنشان کرد: در تبصره دوم نیز بیان شده است که داوطلبان موضوع این قانون نیاز به ثبت‌نام مجدد نداشته و به جز‌ درمواردی که مدارک جدیدی در حوزه انتخابیه جدید به دست آمده است نیاز به بررسی‌ مجدد صلاحیت آنها نیست.


ویدیو : مهلت کاندیداها برای تغییر حوزه انتخابیه