مهستی و هایده از کجا شروع کردند؟ : مهستی و هایده از کجا شروع کردند؟ بولتن نیوز ...



مهستی و هایده از کجا شروع کردند؟

بولتن نیوز نوشت:

نویسنده کتاب خاطرات من و فرح در این مورد می‌نویسد: «... دو نفر هم از داخل دربار پا به عالم هنر گذاشتند. دو خواهر آوازه خوان معروف به مهستی و هایده. این دو خواهر که نام اصلی آنها سکینه و خدیجه ده بالا بود از سنین جوانی در کاخ سعدآباد کلفتی می‌کردند. هر دو خواهر را احترام شیرازی (ندیمه تاج الملوک مادر شاه) به کاخ آورده بود.

کسانی که برای کنکور دیر شروع کردند , کارآفرینانی که کارپوشاک رادرخانه شروع کردند , استارت آپ های بزرگ چگونه شروع کردند

احترام شیرازی همه کاره کاخ مادر شاه بود و این دو دختر هم در کاخ خدمت می‌کردند. برخی شب‌ها ملکه مادر بزم خصوصی راه می‌انداخت و گروهی نوازنده و خواننده در آن محفل هنر نمایی می‌کردند. گاهی اوقات سکینه و خدیجه که بعدها با نام مهستی و هایده از آوازه خوانان معروف شدند در موقع خوانندگی و نوازندگی مطرب‌ها به تشویق احترام الملوک وارد گود شده و خودی نشان می‌دادند.

در یکی از شب‌ها صدای مهستی و هایده مورد توجه رهبر ارکستر گلها قرار می‌گیرد و از تاج الملوک تقاضا می‌کند اجازه دهد این دو دختر را به استودیوی ضبط رادیو برده و از آنها تست صدا بگیرد به این ترتیب کلفت‌های کاخ تاج الملوک سر از برنامه شعر و موسیقی رادیو ایران در آوردند و پس از اجرای یکی دو ترانه به آوازه خوان های طراز اول تبدیل شدند.

  کسانی که از صفر شروع کردند , کارآفرینانی که از صفر شروع کردند , شرکت های بزرگ دنیا چگونه شروع کردند

 این دو خواهر در مدت کوتاهی به ثروت هنگفتی رسیدند و علاوه بر اینکه شب‌ها از بابت چند ساعت خوانندگی در کاباره‌های درجه اول تهران دستمزد هنگفتی می‌گرفتند با ارتباطی که در محافل درباری و دولتی به هم زده بودند به کارچاق‌کنی و دریافت حق و حساب‌های کلان هم اقدام می‌کردند.

از جمله کسانی که با حمایت این دو آوازه خوان به پست و مقام رسید منوچهر آزمون رئیس سازمان اوقاف بود که پس از تصدی این پست نان و آب دار مقداری از زمین‌های مرغوب اوقافی را در اختیار این دو خواهر قرار داد. جالب این که این دو خواننده یکسال به پیروزی انقلاب مانده با شم قوی خود که در رجال سیاسی رژیم شاهنشاهی وجود نداشت جهت وزش باد را نامساعد تشخیص داده و با جمع آوری دارائی‌های خود روانه آمریکا شدند!».../بولتن نیوز


ویدیو : مهستی و هایده از کجا شروع کردند؟