منصوریان: تا‌ آخرین نفس تلاش می‌کنیم : سرمربی تیم فوتبال نفت ایران گفت: چهارشنبه ...


سرمربی تیم فوتبال نفت ایران گفت: چهارشنبه تا آخرین نفس تلاش می‌کنیم تا بتوانیم الاهلی را در امارات شکست دهیم و از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم. خبرگزاری فارس: علیرضا منصوریان در آستانه سفر تیم فوتبال نفت ایران به امارات برای بازی مقابل الاهلی جهت صعود به جمع 4 تیم برتر قاره آسیا صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

با توجه به اینکه امروز راهی امارات هستید در شرایط تیم فوتبال نفت قبل از این سفر صحبت کنید.

باید بگویم که در این 20 روز تمرینات خیلی خوبی پشت سر گذاشتیم و از وضعیت تیم راضی هستم. مهم‌ترین مسئله برای ما این است که خوشبختانه تیم به لحاظ روحی و روانی به شرایط خوبی برگشته و همه تلاش ما این است که ضمن رسیدن به وحدت تاکتیکی به وحدت همدلی هم برسیم. البته ما 7 ملی‌پوش در تیم‌های امید و بزرگسالان داشتیم و می‌دانستیم که آنها آماده به تمرینات نفت برمی‌گردند و سعی کردیم سایر بازیکنان را به شرایط تاکتیکی خوبی برسانیم. به طور حتم همه نقد متفاوتی را در امارات خواهند دید و بازیکنان در این باره قول داده‌اند. از شرایط نفت راضی هستم و مهم‌ترین مسئله‌ای که در این روزها برای ما اتفاق افتاد این بود که مدیریت باشگاه و حمایت وزارت نفت را پشت خودمان دیدیم و همه دست به دست هم داده‌اند تا به شرایط ایده‌آل برسیم.

چقدر برای رسیدن به نتیجه دلخواه و صعود به جمع 4 تیم برتر قاره آسیا امیدوار هستید؟

اصلا و ابدا ناامید نیستم. تنها چیزی که اجازه ندادیم به اردوی ما بیاید و نقطه قوت تیم نفت باهوش همین امیدواری است. خود من که به این بازی و این تیم امیدوار هستم و بچه‌ها متوجه شده‌اند که به عنوان تنها نماینده ایران در آسیا به این بازی می‌روند البته فوتبال ایران در 20 سال گذشته بارها کار نشدنی را شدنی کرده و در روزهایی که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد فوتبال ایران کارهایی انجام داد که همه غافلگیر شدند. مثل برد مقابل آمریکا در جام جهانی و صعود به جام جهانی در خاک استرالیا.

چقدر به حمایت ایرانی‌های مقیم امارات در بازی نفت و الاهلی امیدوار هستید؟

قطعا آنجا ایرانی‌ها ما را تنها نمی‌گذارند و روز چهارشنبه در ساعت 9 شب از تیم جوان، سختکوش و قدرتمند نفت که تنها نماینده ایران در آسیا است دفاع خواهند کرد. خوشبختانه شنبه شب ضیافت شامی با حضور بازیکنان و خبرنگاران برگزار کردیم که یک محفل خودمانی بود و باعث شد دل‌ها به همدیگر نزدیک‌تر شوند. ما تا زمان بازی با الاهلی تمرینات را به گونه‌ای تنظیم می‌کنیم که بازیکنان به فرم ایده‌آلشان برسند. بعد از باخت به الاهلی می‌توانم به جرات بگویم روزی 10 ساعت بر روی نقاط ضعف و قوت الاهلی کار کردیم و با روش‌های مختلف به مصاف این تیم خواهیم رفت حتی تمرینات الاهلی را در امارات زیرنظر داشتیم و بازی‌هایش را هم رصد کردیم. این بار تمام نقاط ضعف و قوت الاهلی را درآورده‌ایم اما همه دیدند که در بازی رفت هم 65 درصد بازی دست ما بود و تنها روی یک کرنر گل خوردیم اما مطمئن باشید با زدن یک گل در امارات همه چیز به تساوی می‌رسد. زمین این تیم قطعا صاف و آماده انجام فوتبال تاکتیکی است اما مشکل ما وضعیت گرمای هواست که در شب بازی حدود 39 درجه بالای صفر می‌شود اما برای انجام یک امتحان بزرگ و عبور از آن آماده هستم.

شما از نسلی هستید که کارهای نشدنی را شدنی کرد. فکر می‌کنید این تیم نفت هم می‌تواند یک صعود خاطره‌انگیز در امارات را جشن بگیرد؟

فکر می کنم که این واقعیت در تیم ما هست. تنها خواسته من از بازیکنان این است که قابلیت خودشان را در بازی نشان دهند. امیدوارم آن چیزی که بازیکنان در توان دارند را نشان دهند التبه ما بازیکنان با تجربه‌ای مثل سید جلال حسینی و ... داریم که قابلیت کارهای بزرگ را دارند. نفت همان تیمی است که الاهلی عربستان را حذف کرد و عبور از الاهلی امارات هم برای ما دور از دسترس نیست.

نفت چهارشنبه شب هجومی به مصاف الاهلی می‌رود و یا تدافعی و یا اینکه چشم به ضدحملات خواهید دوخت؟

به طور حتم ترکیبی به زمین می‌فرستم که حریف را غافلگیر کند. البته الان نمی‌توانم بگویم که چطور تیم را به میدان می‌فرستم اما ساعت 9 شب به وقت امارات در روز چهارشنبه همه غافلگیر خواهند شد. قطعا ما آماده‌ترین‌ها را به زمین می‌فرستیم و به دروازه الاهلی حمله می‌کنیم اما زیرکانه.

در خبرها آمده که شما 3 نفر را به عنوان مامور مخفی در تمرینات الاهلی به کار گرفته‌اید. در خصوص این کار هوشمندانه هم توضیح دهید.

این تجربه کار کردن با کی‌روش است که در بازی با کره جنوبی خود من این کار را برای او انجام دادم. کی‌روش درس بزرگی به من داد و آن اینکه وقتی به نکات ریز اهمیت می‌دهیم نتیجه‌اش می‌شود صعود تیم ملی به جام جهانی. این یادگاری را من از کی‌روش دارم  و سه نفر را در تمرینات الاهلی و کنار این تیم به کار گرفتم و حتی از همه مصاحبه‌ها و تمریناتشان مطلع هستم حتی می‌دانم که رئیس باشگاه الاهلی چند روز پیش چه حرف‌هایی زده است. از این مسئله هم اطلاع دارم که آنها می‌خواهند به تماشاگران ایرانی سخت بگیرند و برای تماشاگران خودشان اتومبیل‌های مجلل هدیه دهند. البته خود سرمربی الاهلی هم نمی‌داند که این سه نفر کنار این تیم هستند و اگر عمری بود و موفق شدیم از سد الاهلی بگذریم کدوار می‌گویم که این سه نفر که ایرانی- اماراتی هستند چه کمکی به ما کردند. آنها خون ایرانی در رگ‌هایشان است و اینجا به کمک ما آمده‌اند.  از روزی که الاهلی از تهران رفت و ریکاوری را در دبی آغاز کرد این سه نفر کنار الاهلی بودند و از همه چیز آنها اطلاع دارند و به من هم گفته‌اند آنها چه کاری انجام می‌دهند.

در بازی رفت بازیکنان تیم نفت تنها یک اشتباه کردند که همان اشتباه منجر به گل‌خوردنشان شد. چه تضمینی هست که در بازی برگشت بازیکنان نفت اشتباهی نکنند؟

ما لحظه به لحظه بازی را به بازیکنان نشان دادیم و همه شرایط را به آنها گوشزد کردیم. بچه های ما باهوش هستند و نمی‌گذارند حریف حرفه‌ای‌‌گری کند. اگر هم آنها بخواهند ایجاد درگیری کنند بازیکنان ما حواسشان پرت نخواهد شد. هرچند که در بازی رفت هم دیدیم که بازیکنان الاهلی هنوز از نوع فوتبال عربی دست نکشیدند و حدود 18- 19 دقیقه از وقت بازی را وقت‌کشی کردند اما ما آماده هر اتفاقی هستیم.

در بازی رفت بازیکنان الاهلی خطاهای زیادی روی پیام صادقیان انجام دادند تا او اخراج شود.

به بازیکنان تاکید کرده‌ایم که به هیچ عنوان وارد درگیری‌ها نشوند و ما فقط کار خودمان را می‌کنیم و می‌دانیم که می‌توانیم به الاهلی در امارات ضربه بزنیم.

پرداخت پول به بازیکنان که روز گذشته اتفاق افتاد به نظر می‌رسد یک شارژ روحی خوب بود.

باید بگویم که این پول از لحاظ روحی- روانی بسیار به موقع بود و وزیر نفت خودش به این مسئله ورود کرد که جا دارد از او تشکر کنم البته وزیر نفت قول داده که ما را تنها نگذارد. از طرف دیگر این پول بهترین موقع به بازیکنان داده شد و طلب فصل گذشته آنها را تسویه کرد که باید از مدیریت باشگاه هم تشکر کنم اما مطمئن باشید درباره کار وزیر نفت و تاثیری که او در روند حرکتی تیم نفت داشت بعد از بازی با الاهلی حرف می‌زنم.

نبود ایمان مبعلی در این بازی چقدر روی کیفیت تاکتیکی تیم نفت تاثیر می‌گذارد؟

ما می‌دانستیم که مبعلی به این بازی نمی‌رسد اما باید از تیم پزشکی تیم نفت و تیم پزشکی تیم استقلال و خانم محمدی و دکتر نوروزی کمال تشکر را کنم که شرایط خوبی برای این بازیکن فراهم کردند و بهترین خبر برای ما این است که مبعلی یک ماه دیگر آماده بازی می‌شود. باید از تیم پزشکی نفت و تیم پزشکی استقلال به خصوص خانم محمدی تشکر ویژه‌ای کنم که به صورت شبانه‌روز برای ایمان مبعلی وقت گذاشتند.

برخی رسانه‌ها عنوان می‌کنند که نفت 7 بازی است که نبرده خود شما در این باره چه صحبتی دارید؟

متاسفم برای کسانی که چنین حرف‌هایی می‌زنند. آخرین بازی ما در سال گذشته در جام حذفی بود که قبلش هم با تراکتورسازی مساوی کردیم اما بین بازی تراکتورسازی و ذوب‌آهن ما الاهلی عربستان را اوت کردیم که یک برد آسیایی برای ما بود اما اگر در فصل گذشته باخته‌ایم را نباید به این لیگ بدوزیم. به هر حال در شروع فصل طبیعی است که نتوانیم شرایط خوب فصل گذشته را داشته باشیم اما تیم ما دچار اشتباهات فردی و دوگانگی تاکتیکی شد که البته من به این تیم امیدوارم.

چقدر امیدوار هستید که نفت بتواند با گذر از الاهلی به جمع 4 تیم برتر آسیا برود؟

ما با همه وجود تلاش می‌کنیم و تا آخرین نفس در زمین می‌جنگیم اما امیدوار به اتفاقات عجیبی که بازیکنان رقم می‌زنند هم هستیم. شکست حریف اماراتی دور از دسترس نیست و امیدوارم دعای خیر مردم بدرقه ما باشد تا بتوانیم ساعت 11 شب چهارشنبه جشن صعود بگیریم. امیدوارم بتوانیم سورپرایز خوبی داشته باشیم و الاهلی را در امارات شکست دهیم.

در پایان اگر صحبت خاصی دارید بگویید.

از مردم می‌خواهم که دعای خیرشان بدرقه ما باشد تا بتوانیم چهارشنبه از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.


ویدیو : منصوریان: تا‌ آخرین نفس تلاش می‌کنیم