ممنوعیت پیش‌ ثبت‌ نام در مدارس : سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام اینکه ...


سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام اینکه برخورد با مدارسی که اقدام به پیش‌ثبت‌نام و دریافت وجه می‌کنند شامل ممنوعیت یک‌ساله از ثبت‌نام دانش‌آموزان جدیدالورود است گفت: بدیهی است که تمام مدارس موظفند بعد از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام نسبت به تقاضای تمام داوطلبان اقدام و نتیجه را اعلام کنند. خبرگزاری ایسنا: سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام اینکه برخورد با مدارسی که اقدام به پیش‌ثبت‌نام و دریافت وجه می‌کنند شامل ممنوعیت یک‌ساله از ثبت‌نام دانش‌آموزان جدیدالورود است گفت: بدیهی است که تمام مدارس موظفند بعد از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام نسبت به تقاضای تمام داوطلبان اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

مسعود ثقفی با اشاره به موضوع پیش‌ثبت‌نام مدارس برای سال تحصیلی 95-94 اظهار کرد:‌ پیش‌ثبت‌نام در مدارس قبل از اعلام رسمی و عمومی باعث تضییع حق و عدم شفافیت در فرآیند پذیرش دانش‌آموز و تخلفات گسترده خواهد بود.

وی افزود: هیچ فرآیندی تحت عنوان پیش‌ثبت‌نام مشروعیت قانونی ندارد و هرگونه اقدام در این زمینه در صورت احراز، تخلف محسوب و با متخلفان در شورای نظارت بر مدارس غیردولتی شهر تهران پس از بررسی برخورد خواهد شد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن اعلام اینکه برخورد با مدارسی که اقدام به پیش‌ثبت‌نام و دریافت وجه می‌کنند شامل ممنوعیت یک‌ساله از ثبت‌نام دانش‌آموزان جدیدالورود است گفت: بدیهی است که تمام مدارس موظفند بعد از ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام نسبت به تقاضای تمام داوطلبان اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

ثقفی اضافه کرد: هرگونه عذر یا دلیلی مبنی بر تکمیل ظرفیت به‌ علت پیش‌ ثبت‌نام و خودداری از پذیرش تقاضای داوطلبان احراز تخلف تلقی شده و مسئولیت محرومیت فوق‌الذکر و پاسخگویی به اولیا بر عهده مؤسس است.

وی با بیان اینکه به خانواده‌ها اکیدا توصیه می‌کنم قبل از اعلام زمان رسمی شروع ثبت‌نام از انجام هرگونه اقدام تحت عنوان پیش‌ثبت‌نام بویژه پرداخت شهریه خودداری کنند عنوان کرد: در شهر تهران این فرآیند غیررسمی، غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اعتقاد داریم پیش‌ثبت‌نام زمینه‌ساز دریافت بدون موقع و مازاد شهریه است و شاید مهم‌ترین انگیزه برای پیش‌ثبت‌نام نیز همین باشد.

ثقفی با اشاره به اینکه وقتی شهریه مدارس غیرانتفاعی هنوز اعلام نشده است، مدارس اجازه ندارند که بابت پیش‌ثبت‌نام وجه دریافت کنند گفت: هرگونه اعتراض نسبت به شرایط ثبت‌نام که خارج از ضوابط تعیین شده باشد، از طریق واحد ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مورد بررسی و نظارت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: خانواده‌ها گزارش‌های خود از اقدام مدارس غیردولتی به پیش‌ثبت‌نام و دریافت وجه بابت این موضوع را به صندوق الکترونیک اداره آموزش و پرورش شهر تهران به‌شماره 09121540640 و شماره 09123804414 اعلام کنند. همچنین واحدهای ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات در مناطق آموزش‌ و پرورش آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این زمینه و رسیدگی به آن هستند.


ویدیو : ممنوعیت پیش‌ ثبت‌ نام در مدارس