معرفی آنتی ویروس‌ های رایگان و قابل اعتماد : آیا شما می‌خواهید به صورت رایگان ...


آیا شما می‌خواهید به صورت رایگان نرم‌افزاری دانلود کنید که بتوانید به‌طور کامل از سیستم خود محافظت کنید‌؟ آیا شما نرم‌افزاری می‌خواهید که بیشترین میزان امنیت را برای شما فراهم کند؟در این مقاله شما را با چند نرم‌افزار آزمایش شده و مورد اطمینان آشنا می‌کنیم. ماهنامه شبکه: آیا شما می‌خواهید به صورت رایگان نرم‌افزاری دانلود کنید که بتوانید به‌طور کامل از سیستم خود محافظت کنید‌؟ آیا شما نرم‌افزاری می‌خواهید که بیشترین میزان امنیت را برای شما فراهم کند؟در این مقاله شما را با چند نرم‌افزار آزمایش شده و مورد اطمینان آشنا می‌کنیم.

با استفاده از آنتی‌ویروس‌های مورد نظر ما که در ادامه معرفی می‌شوند می‌توانید به طور صد درصد با اطمینان و امنیت کامل از سیستم‌های خود در مقابل ویروس‌ها محافظت کنید.  اما سؤال این است که به چه نرم‌افزاری می‌توانیم اعتماد کنیم و چه آنتی ویروسی به صورت رایگان وجود دارد که نیاز ما را برطرف کند‌؟


با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته روی آنتی‌ویروس‌ها‌، چندین نرم‌افزار وجود دارد که در مورد نحوه عملکرد و ویروس‌یابی و تعقیب و از بین بردن ویروس‌ها عملکردی قابل تحسین دارند. اما برخی دیگر از نرم‌افزار‌های آزمایش شده واقعاْ دارای چنین قابلیتی نیستند. در آزمایش‌هایی که گروه پی‌سی ورلد با AV-Test انجام داده اند‌، حدود ۹ نرم‌افزار آنتی‌ویروس متفاوت از نظر مختلف در شرایط یکسان مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. در آزمایش‌هایی که برای این ۹ آنتی‌ویروس طراحی و اجرا کردند،

 آنتی‌ویروس‌ها را درباره مواردی مانند کشف ویروس و تروجان‌های جدید‌، گروه فایل‌ها و ویروس‌های مخرب‌، شناسایی برنامه‌های مخرب روی سیستم و غیر‌فعال‌سازی همچنین پاک‌سازی سیستم از عناصر مخرب و مدت زمان اسکن فایل و زمان دسترسی به فایل‌ها به بحث و تحقیق و آزمایش گذاشته‌اند. همچنین میزان سرعت عمل یافتن ویروس نیز در تمامی آنتی‌ویروس‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است‌.


کدام نرم‌افزار رایگان مورد اعتماد است‌؟

بسیاری از نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس وجود دارند که به طرز جالبی سیستم شما را اسکن می‌کنند و حتی به طور دائم در حال نظارت بر عملکرد سیستم شما هستند و به این طریق از سیستم شما مراقبت می‌کنند. با این وجود بسیاری از آن‌ها از ویژگی firewall و حتی سرویس‌های اضافی مانند parental controls (کنترل والدین) پشتیبانی نمی‌کنند. یکی از معایبی که نرم‌افزار‌های آنتی‌ویروس رایگان دارند این است که به صورت حرفه‌ای پشتیبانی نمی‌شوند یا اگر در برخی سایت‌ها به مذاکره و بحث قرار داده شوند مدیریتی بر این مباحث وجود ندارد و چندان قابل اعتماد نیستند‌.

کدام بسته از آنتی‌ویروس‌ها برای شما مناسب است‌؟

در مطالعات صورت گرفته آنتی‌ویروس AVG رتبه نخست را از آن خود کرد. AVG از نظر سرعت عملکرد ویروس‌یابی و بلاک‌کردن عناصر مخرب و همچنین پاک‌سازی آن‌ها از سیستم بهترین عملکرد را از خود نشان داد. در این آزمایش رتبه دوم از آن Avast شد و Panda نیز رتبه سوم را از آن خود کرد.

 رتبه چهارم نیز از آن Avira شد. اگر به دنبال سرویس‌های مکمل برای آنتی‌ویروس‌های خود هستید ما به شما ابزار‌های Threatfire را پیشنهاد می‌کنیم چرا که بهترین ابزار برای کنترل و متوقف کردن عملیات مخرب در آزمایش‌های صورت گرفته توسط ابزار‌های Threatfire صورت گرفته است. ابزار‌های Threatfire به صورتی متفاوت از سایر آنتی‌ویروس‌ها که به طور سنتی به ویروس‌یابی می‌پردازند‌، عمل ویروس‌یابی را انجام می‌دهد‌. روش کار Threatfire به این صورت است که با تجزیه و تحلیل برنامه‌ها به مخرب بودن آن‌ها پی برده و اجرای آنان را متوقف می‌کنند. بنابر این برای این‌که بتوانید از سرعت عمل این دسته از ابزار‌ها مطمئن باشید بهتر است آن‌ها را روی یک سیستم سالم و عاری از ویروس یا هرگونه نرم‌افزار مخرب نصب کنید.در ادامه به بررسی این نرم‌افزارها می‌پردازیم.

لاینسس های رایگان انتی ویروس قابل اعتماد است , بهترین آنتی ویروس رایگان , بهترین آنتی ویروس رایگان 2016
نسخه رایگان آنتی‌ویروس AVG

آنتی‌ویروس AVG تقریباً در تمام آزمایش‌های صورت گرفته حضور داشته است و در تمام آزمایش‌ها رتبه بر‌تر را از آن خود کرده است. آنتی‌ویروس AVG طی این آزمایش‌ها توانست ۷/۸۵ درصد از ویروس‌ها و تروجان‌های جدید را شناسایی و از بین ببرد. این رتبه عالی‌ترین رتبه در بین آزمایش‌های صورت گرفته بوده است. همچنین طی تحقیقات چهار ماهه این آنتی‌ویروس توانست ۷/۹۸ در‌صد از بین ۱۲۹۰۰۰ فایل مخرب را شناسایی کند. AVG توانست با سرعت بالا نرم‌افزار‌های مخرب را تشخیص دهد و در دو سوم زمان ممکن نرم افزار‌ها را غیر فعال کند و به بهترین شیوه آثار چنین برنامه‌هایی را از بین ببرد.

  اسکن تمام سیستم با استفاده از AVG نسبت به سایرین به سرعت بیشتری انجام می‌شود. در آزمایش صورت گرفته حجم ۵/۴ گیگابایت از داده‌ها در مدت زمان ۱دقیقه و ۳۵ ثانیه توسط AVG اسکن شد. هرچند AVG با دو حال اصلی و پیشرفته سرویس‌دهی می‌کند اما رابط اصلی آن مورد علاقه آزمایشگران بود. اگر به دنبال راهی برای حفاظت واقعی از سیستم خود هستید از این نرم‌افزاراستفاده کنید.


نسخه رایگان آنتی‌ویروس Avast

فراوانی دانلود نرم‌افزار AVAST توسط کاربران موجب شد AVAST در بین گزینه‌های مورد آزمایش توسط کارشناسان قرار بگیرد. در عین حال با توجه به آزمایش‌های صورت گرفته رتبه دوم از آن این آنتی‌ویروس شد‌.

میزان واکنش موفقیت‌آمیز AVAST به عناصر مخرب جدید به میزان 78,6 درصد محاسبه شد. در این آزمایش AVAST توانست 99,1درصد از ۱۲۹۰۰۰ موارد گروهی مخرب را شناسایی کند که نتیجه مورد قبولی به شمار آمد.

بهترین آنتی ویروس های رایگان , آنتی ویروس های رایگان , بهترین آنتی ویروس رایگان جهان


AVAST توانست به خوبی موارد مخرب را پاک کند. نرم‌افزار‌هایی که به صورت ایستا در سیستم تعبیه شده بودند نیز به خوبی توسط AVAST شناسایی شدند. در مدت ۹۳ درصد از زمان ممکن این نرم‌افزار موارد مخرب را غیر فعال کرد. این نتایج نتایجی واقعی و مورد قبول برای گروه کارشناسان بود. مدت زمان اندازه‌گیری شده برای اسکن یک بسته داده با حجم 4,5 گیگابایت به مدت ۱دقیقه، ۳۴ ثانیه توسط AVAST اندازه‌گیری شد. رابط کاربری AVAST طوری است که بیشتر کاربران پیشرفته قادر هستند از آن استفاده کنند. این پیچیدگی در عین حال برای کاربران مورد پسند واقع شده است و کاربران عادی‌تر را از خود دور کرده است. گزینه دوم پیشنهادی ما برای حفاظت از سیستم استفاده از آنتی‌ویروس AVAST است.

ابر آنتی‌ویروس Panda

اگر شما به دنبال یک نرم‌افزار با تنظیمات ساده و راحت هستید ابر آنتی‌ویروس PANDA برای شما بهترین گزینه است.  PANDA به بهترین شیوه و در کمترین زمان ممکن تروجان‌ها را متوقف می‌کند و برای افرادی که نمی‌خواهند به طور مکرر تنظیمات آنتی‌ویروس را تغییر دهند و نظم دهند گزینه مناسبی است.  پاندا توانست 85,7 در صد از میزان تروجان‌ها و موارد مخرب جدید را تشخیص دهد. همچنین در بین مقابله با گروهی متفاوت از فایل‌های مخرب 99,94 از فایل‌ها را با موفقیت شناسایی کرده است.

 panda توانست تمام عناصر مخرب در سیستم را تشخیص دهد و ۸۷ درصد از ‌آن‌ها را با موفقیت غیر فعال کند. اثرات آن‌ها را در مدت ۶۰ درصد زمان ممکن از بین ببرد.  Panda برای اسکن و کپی‌کردن و دسترسی فایل‌ها از سرعت خوبی برخوردار نیست. در آزمایش‌های صورت گرفته حجم مورد نظر ۶ دقیقه و ده ثانیه به طول انجامید و زمان دسترسی نیز ۷ دقیقه و ۲۵ ثانیه محاسبه شد.  اگر سادگی برای شما از اهمیت فراوانی برخورداراست و از کاربران خبره نیستید به شما پیشنهاد می‌کنیم به وسیله Panda از سیستم خود محافظت کنید.


مقایسه بهترین آنتی ویروس های رایگان , معرفی آنتی ویروس ها , برترین آنتی ویروس های رایگان برای ویندوز


آنتی‌ویروس رایگان Avira

آنتی‌ویروس Avira نرم‌افزار سریعی برای تشخیص و ازبین بردن ویروس‌ها است. با این حال هرگز شمارا برای فایل‌های امن و غیر ویروسی آگاه نمی‌کند اما در صورت دیدن و شناسایی فایل ویروسی در این زمینه سخت‌گیر است و به بدترین نحو پیگیری مسئله را دنبال می‌کند. رابط کاربری Avira بر‌خلاف Panda بسیار پیچیده است.

آنتی‌ویروس Avira توانست در ابتدای آزمایش حدود 70,4 درصد به وجود ویروس‌های جدید عکس‌العمل نشان دهد که این کمی از حد متوسط مد نظر گروه محققان کمتر بوده است.  نکته بعدی درباره فایل‌های مخرب بود. آن این که با وجود تمامی عناصر مخرب در سیستم مورد آزمایش Avira توانست به ۸۰ در‌صد آن‌ها پاسخ دهد و آن‌ها راشناسایی کند که این هم در جای خود از حد متوسط پایین‌تر بود.


بهترین آنتی ویروس های رایگان در ایران , بهترین آنتی ویروس های رایگان سال 2016 , بهترین آنتی ویروس رایگان سال 2016

 در مورد رابط کاربری Avira باید بگوییم که هر چند استفاده از آن پیچیده است اما در عین حال از نسخه‌های قبلی بهتر و راحت‌تر است. اما همچنان به صورت فنی باقی مانده است. از دیگر تغییراتی که Avira در رابط کاربری خود داشته استفاده از تبلیغات بوده است که می‌توان گفت در آنتی‌ویروس‌ها و حتی برنامه‌های دیگر این امر کاری نادر است.  با این حال Avira توانست 99,7 از نرم افزار‌های مخرب در این آزمایش را شناسایی کند.

 جالب است بدانید که Avira یکی از دو نرم‌افزار مورد آزمایش ما بود که نرم‌افزار‌های مخرب را از تروجان‌ها تشخیص داده است. مدت زمان اسکن فایل برای حجم نمونه که 4,5 گیگابایت بود توسط Avira یک دقیقه و ۳۱ ثانیه محاسبه شد همچنین زمان دسترسی به فایل نیز ۴ دقیقه و ۵۴ ثانیه بود که خود اهمیت فراوانی دارد. Avira برای محافظت سیستم شما گزینه خوبی است اما با توجه به نحوه عملکرد AVG وPanda بهتر است این دو گزینه در اولویت‌های نخست شما باشند.


Microsoft Security Essentials 2.1

Microsoft Security Essentials 2.1 گزینه پنجم در بررسی کارشناسان بوده است که در واقع ترکیبی از ابزار‌های مختلف برای فراهم آوردن امنیت از طرف شرکت مایکروسافت است. این نرم‌افزار ابزاری مناسب و کاربر پسند است و رابط کاربری راحتی دارد.  رابط کاربری مناسب به جهت کار افرادی است که نمی‌خواهند وقت زیادی را صرف کار کردن با رابط کاربری نرم‌افزار کنند. به این طریق می‌توان در مدت زمان کم از آن استفاده کرد و از آن بهره‌مند شد.

بهترین آنتی ویروس های رایگان در سال 2016 , قویترین آنتی ویروس رایگان , معرفی بهترین آنتی ویروس ها

این برنامه که محصول مایکروسافت است به خوبی با فایل‌های مخرب برخورد کرده و اثرات آن‌ها را به طور کاملاً مؤثر ازبین می‌برد.  در آزمایش کارشناسان، این نرم‌افزار توانست قابل‌های مخرب را به خوبی شناسایی کند‌، میزان محاسبه شده برای یافتن این فایل‌های مخرب برای این نرم‌افزار ۹۳ درصد اعلام شد. این نرم‌افزار توانست تمام اثرات فایل‌های مخرب را جدا  کرده و از بین ببرد. در این زمینه ۸۰ درصد از فایل‌های مخرب راشناسایی و اثرات مورد نظر را از بین برده است که نتیجه خوبی در بین سایرین محسوب می‌شود. همچنین این نرم‌افزار یکی از دو نرم‌افزار‌ رایگانی بود که در‌مورد فایل‌های مخرب و نوع آن‌ها اشتباه نکرد.

ز آنجا که این نرم‌افزار به خوبی فایل‌های مخرب را تشخیص می‌دهد و این یکی از برتری‌های این نرم‌افزار به شمار می‌آید در عین حال نگه‌داری فایل‌های مخرب در یک قسمت از سیستم برای پاک‌کردن گروهی آن‌ها در وهله نخست از نکات منفی آن به شمار ‌می‌آید.  این نرم‌افزار توانست به طور کامل 71,4 در صد از فایل‌های مخرب جدید را غیر‌فعال کند که کمی بدتر از حد متوسط به شمار می‌آید. همچنین در‌مورد برخورد با ترکیبی از فایل‌های مخرب این نرم‌افزار توانست رتبه ۹۷درصد موفقیت را از آن خود کند که قابل مقایسه با نرم‌افزار آزمایش شده با نمره 99,9 درصد نیست.



سرعت نصب این نرم‌افزار و همچنین سرعت کپی فایل‌ها در این نرم‌افزار سرعت قابل قبولی به شمار نمی‌آید. در عین حال سرعت اسکن نمونه فایل آزمایشی نیز به صورت قابل قبولی برای این نرم‌افزار اعلام نشد.   


ویدیو : معرفی آنتی ویروس‌ های رایگان و قابل اعتماد