معدوم کردن 2000 قلیان : صبح دیروز 2000 قلیان جمع آوری شده از مراکز عرضه دخانیات، ...


صبح دیروز 2000 قلیان جمع آوری شده از مراکز عرضه دخانیات، چایخانه‌ها، سفره‌خانه‌ها و باغ رستوران‌های استان همدان در مرکز بهداشت معدوم شد. ایسنا: صبح دیروز 2000 قلیان جمع آوری شده از مراکز عرضه دخانیات، چایخانه‌ها، سفره‌خانه‌ها و باغ رستوران‌های استان همدان در مرکز بهداشت معدوم شد.

کارشناس برنامه کنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشکی همدان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در 9 ماهه انتهایی سال 91 حدود 2000 قلیان در استان جمع‌آوری و 80 باب از مراکز عرضه این محصول ضد فرهنگی پلمپ شدند.

"مهدی خدابخشی" افزود: نیمی از قلیان‌های جمع‌آوری شده مربوط به شهرستان همدان و مابقی از شهرستان‌های بهار، تویسرکان، اسدآباد و رزن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات عرضه قلیان در اماکن عمومی و مسقف ممنوع است و بهداشت محیط استان با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری، دادگستری و مجمع امور صنفی اقدام به برخورد با این مراکز می‌کند.

خدابخشی ادامه داد: این مراکز پس از پلمپ یک هفته‌ای و با ارائه تعهد محضری مبنی بر عدم عرضه قلیان بازگشایی می‌شوند.

وی مشکل عمده شهرستان و استان را دستفروش‌های قلیان دانست و گفت: با دستفروشانی که در بوستان‌ها و اماکن عمومی سر باز اقدام به عرضه قلیان می‌کنند نمی‌توانیم مبارزه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز مجاز عرضه قلیان در استان نداریم اما متاسفانه مشاهده می‌شود اعضای خانواده در کنار یکدیگر در اماکن عمومی مانند پارک‌ها مبادرت به مصرف قلیان می‌کنند که باید قبح این کار برای خانواده‌ها تبیین شود.

رییس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان نیز گفت: همدان رتبه برتر کشور در مبارزه با دخانیات را دارد.

"مجید کیامنش" افزود: در مبارزه با قلیان تنها به جمع‌آوری این وسیله اکتفا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا برنامه‌ای کلی از نظر فرهنگی و قانون و اجرای آن برای مبارزه با مواد دخانی نباشد با عملکرد تک بعدی راه به جایی نمی‌بریم.


ویدیو : معدوم کردن 2000 قلیان