معاون خانه مداحان: برای انتخابات هنوز به اجماع نرسیده‌ایم/برخی مداحان شخصیت کاریزماتیک دارند :



تصاویر چکهای منتشر شده برای مداحان , مداحان , چک مداحان

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی خانه مداحان معتقد است یک مداح نیز مانند سایر اقشار جامعه می‌تواند در حوزه‌های سیاسی ورود کند و برخی مداحان در حال حاضر دارای دایره نفوذ و شخصیت کاریزماتیک هستند.

مهدی فاطمی در گفت‌وگو با (ایسنا) گفت: یک مداح به عنوان عضوی از آحاد جامعه است و در چند سال اخیر فضای سیاسی بسیار باز شد و جامعه رو به پیشرفت حرکت کرد و اقشار مختلفی از مردم به سطح سواد بالایی رسیدند و به تبع درک بالاتری از مسائل سیاسی پیدا کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر می‌بینیم همه مردم به دلیل بسط و گستردگی مباحث سیاسی و بالارفتن دانش عمومی در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی دخیل هستند و حرفی برای گفتن دارند حال با توجه به این شرایط چطور می‌توان گفت یک مداح که دارای دایره نفوذ است و بعضا تحصیلات آکادمیک و عالیه دارد، نمی‌تواند در مسائل سیاسی ورود کرده و اظهارنظر کند.

فاطمی همچنین بیان کرد: مداحان نیز می‌توانند مانند روحانیون باشند که ادوار مختلف نماینده مجلس، وزیر و رئیس جمهور بوده‌اند. چطور روحانیون و ورزشکاران می‌توانند در مسائل سیاسی ورود کنند اما یک مداح نه؟

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی خانه مداحان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد نگران بوده و به معنای واقعی کلمه دلواپس اصلی آن‌ها هستند که از ورود مداحان به حوزه سیاست ترس دارند چرا که می‌دانند مداحان در جامعه صاحب تریبون و دایره نفوذ بوده و بعضا شخصیت‌های کاریزماتیک دارند و حرفشان در جامعه خریدار دارد به همین دلیل برخی می‌گویند اگر مداح وارد عرصه سیاست شود نوعی تقلب است.

وی افزود: در حال حاضر نیز هیچ مداحی تصمیم نگرفته در انتخابات به صورت مستقل شرکت کند و ما بر اساس دستورات مقام معظم رهبری سعی می‌کنیم به مسیر مطلوب انتخاباتی منطبق بر سیاست‌ها و مصالح نظام و شریعت برسیم.

فاطمی در پایان گفت:‌ ما هنوز در رابطه با انتخابات به اجماع مشخصی نرسیده‌ایم اما سعی می‌کنیم لیستی مرکب از جناح‌ها و افکار سیاسی مختلف چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ارائه کنیم که لزوما تاکید ما بر مداح بودن افراد نیست. در هر حال باید در رابطه با همه این مسائل به اجماع قطعی برسیم.


 اخبارانتخابات  -  ایسنا 


ویدیو : معاون خانه مداحان: برای انتخابات هنوز به اجماع نرسیده‌ایم/برخی مداحان شخصیت کاریزماتیک دارند