معاون اول رئیس‌جمهور: توانمندی شرکت‌های ایرانی برای کشور افتخار است : معاون ...



اسم های اصیل ایرانی برای شرکت , کدام کشور برای مهاجرت ایرانی ها بهتر است , شرکت ساپر برای کدام کشور است

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی در صدور کالا و خدمات فنی و مهندسی گفت: شرکت‌های ایرانی از توانمندی بالایی برخوردار هستند که قابل تقدیر و برای کشور افتخار است.

  اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه در نشستی با نمایندگان شرکت‌ها و بخش خصوصی ایرانی فعال در الجزایر اظهار کرد: ورود به بازارهای خارجی کار ساده‌ای نیست و در دنیای امروز صادرات خدمات فنی و مهندسی کار پیچیده‌ای است.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «باید برای توسعه مبادلات تجاری با کشورهای آفریقایی برنامه‌ریزی کنیم» افزود: الجزایر کشوری ثروتمند با جمعیتی بزرگ است که می‌تواند بازار خوبی برای صادرات ایران باشد.

جهانگیری ادامه داد: البته مشکلات و موانعی نیز بر سر راه صادرات وجود دارد و مسائلی همچون تنگناهای بانکی می‌تواند موانعی را بر سر راه صادرکنندگان و بخش خصوصی ایجاد کند.

معاون اول رئیس‌جمهور نظر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران را فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی توصیف کرد و افزود: کشورهای 1+5 که به بهانه‌های واهی، خود بانی تحریم ملت ایران بودند و ما را تحت فشار قرار دادند، خودشان به قطعنامه پیشنهادی به شورای حکام ارائه دادند و شورای حکام نیز اعلام کرد که ایران هیچ انحرافی در برنامه هسته‌ای نداشته است و به زودی تحریم‌ها لغو خواهد شد.

جهانگیری با تاکید بر این‌که «الجزایر باید به یک پایگاه مهم و بازاری مناسب برای صادرات ایران تبدیل شود» خاطرنشان کرد: ایران در بخش سیاسی و فرهنگی روابط مستحکم و صمیمانه‌ای با الجزایر دارد و دو ملت نیز از مشترکات فراوانی برخوردار هستند که همه این موضوعات می‌تواند به توسعه همکاری‌های اقتصادی فیمابین کمک کند.

در این نشست که وزرای دادگستری و نیرو، رئیس سازمان توسعه تجارت و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، رئیس کل بانک مرکزی نیز از مذاکرات خود با همتای الجزایریش خبر داد و گفت: تفاهمنامه‌ای درخصوص همکاری میان بانک مرکزی دو کشور امضا کرده‌ایم و مقرر شده است یک کمیته مشترک دائمی میان بانک مرکزی ایران و الجزایر فعال شود.

در این جلسه مدیران شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در الجزایر نیز هر کدام درسخنانی، گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های در دست اقدام در کشور الجزایر ارائه و موانع و دغدغه‌های خود را در خصوص تامین سرمایه در گردش و پشتوانه و ضمانت بانکی و صادراتی مطرح کردند.

این فعالان اقتصادی همچنین پس از تشریح مشکلات و دغدغه‌های خود، از معاون اول رئیس‌جمهور خواستند در مذاکرات خود با مقامات الجزایر، دغدغه‌های بخش خصوصی ایران برای فعالیت در این کشور را مطرح کند.


  اخبار  اقتصادی  -  ایسنا


ویدیو : معاون اول رئیس‌جمهور: توانمندی شرکت‌های ایرانی برای کشور افتخار است