مظلومی؛ امیدوار به تکرار تاریخ : بیست و یكم، هفته‌های خوشبختی استقلال؟ مظلومی؛ ...



اردوی یزیدان زمان کاخ سفید است بدانید که تاریخ به تکرار رسیده است , تاریخ دقیق پخش سریال همسایه ها از شبکه دو سیما زمان تکرار و خلاصه , تاریخ امروز

بیست و یكم، هفته‌های خوشبختی استقلال؟

مظلومی؛ امیدوار به تکرار تاریخ

استقلال به رغم همه مشکلاتی که با آن دست به گریبان است، یک مزیت بزرگ دارد و آن صدرنشینی در لیگ برتر است؛ اتفاق خوبی که باید رسیدن به فینال جام حذفی را هم به آن افزود.

 آبی‌پوشان كه دو فصل را با ناكامی‌ سپری كرده‌اند، حالا می‌خواهند حداقل یك جام به خانه ببرند و اگر بتوانند هر دو كاپ را به دست آورند، آنگاه پرویز مظلومی به یك مربی رؤیایی برای استقلال بدل شود. نكته حائز اهمیت اینكه استقلالی‌ها سابقه خوشی هم از صدرنشینی هفته‌های بیست و یكم در بعضی از ادوار لیگ برتر دارند و به تكرار آن دل بسته‌اند.

صدرنشینی در فصل رؤیایی
بدون شك رؤیایی‌ترین قهرمانی استقلال در فصل 88-87 رقم خورد؛ فصلی كه در آخرین هفته ذوب‌آهن مغلوب فولاد شد (همان دیداری كه عیسی اندوی 4 گل خورد) و استقلال با غلبه بر پیام در مشهد، فتح لیگ هشتم را جشن گرفت. استقلال در پایان هفته بیست و یكم آن فصل هم صدرنشین بود.

3 ناكامی پرویزخان
استقلال فصل 91-90 آنقدر ستاره داشت كه به تیم كهكشانی معروف شده بود اما همین كهكشانی‌ها در نهایت فقط جام حذفی را به خانه بردند و در لیگ برتر سوم شدند. كاپ قهرمانی جام حذفی هم برای حفظ پرویز مظلومی كفایت نكرد و در نهایت او جایش را به امیر قلعه‌نویی داد. نكته مهم اینكه استقلال در آن فصل هم هفته بیست و یكم را با صدرنشینی به انتها رسانده بود اما در نهایت راه برای قهرمانی‌اش هموار نگردید.

دوباره قهرمانی
داستان فصل 92-91 هم مشابه فصولی بود كه استقلال قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت. آبی‌پوشان آن فصل علاوه بر جدی گرفتن لیگ برتر و جام حذفی، در لیگ قهرمانان آسیا هم خوب جلو می‌رفتند و در نهایت به نیمه‌نهایی هم رسیدند. حاصل زحمات استقلال در آن فصل علاوه بر بُعد بین‌المللی، در فضای داخلی هم به بار نشست و آنها در بهار سال 92 با كاپ قهرمانی لیگ برتر در اهواز عكس یادگاری گرفتند. وقتی به آرشیو نگاه می‌كنیم، متوجه این واقعیت می‌شویم كه استقلال در آن فصل هم هفته بیست و یكم لیگ برتر را با صدرنشینی به اتمام رسانده بود.

فصل لرزان
حكایت فصل قبل اما متفاوت از گذشته بود. به جرأت می‌توان گفت غیر از 10 هفته آغازین مسابقات، استقلال در سایر اوقات لیگ برتر هیچ نشانی از یك مدعی جدی قهرمانی نداشت و ناكامی‌های متعددی را تجربه كرد. حاصل این شكست‌ها، قرار گرفتن در عنوان نازل ششمی و البته ناكامی در هر دو دربی رفت و برگشت بود كه نقش مؤثری در تمدید نشدن قرارداد امیر قلعه‌نویی ایفا كرد. استقلال فصل گذشته پس از هفته بیست و یكم عنوان سومی مسابقات را در اختیار داشت اما در پایان فصل سه پله دیگر از این پله هم نزول كرد.

روزهای شیرین
حالا هفته بیست و یكم تمام شده و استقلال صدرنشین این مسابقات قلمداد می‌شود. بالغ بر دو سوم از لیگ برتر سپری شده و آبی‌ها هر طور كه بوده، خودشان را آن بالا نگه داشته‌اند. حالا اگر بتوانند این روند را تداوم ببخشند، بدون شك فصلی رؤیایی را برای پرویز مظلومی و هواداران‌شان رقم زده و پس از دو فصل ناكامی متوالی، دوباره با كاپ قهرمانی عكس یادگاری می‌اندازند.

 

اخبار ورزشی - خبرورزشی


ویدیو : مظلومی؛ امیدوار به تکرار تاریخ