مصرف آب به مرز هشدار رسید : امین‌ زاده با بیان اینکه اگر بخواهیم قوانین بدون ...


امین‌ زاده با بیان اینکه اگر بخواهیم قوانین بدون اجرا اضافه کنیم مانند آب در هاون کوبیدن است و باید آب داشته باشیم تا برای آن قانون تصویب کنیم، گفت: بخش آب یک بخش مالکیتی است که با سلامت مردم سروکار دارد و باید به‌شدت تحت نظارت قرارگیرد. خبرگزاری مهر: معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سیاست کیفری موجود در حوزه آب برای حفاظت و صیانت از منابع آبی جوابگو نیست و باید اصلاح شود.

الهام امین زاده اظهارداشت: در برنامه ششم توسعه، با توجه به تغییر اقلیمی که در کشور رخ داده، تمامی مقررات مربوط به آب باید مورد بازبینی قرار گیرد و با ۲۰۰ هزار چاه عمیق غیرمجاز که در کشور در دست بهره‌برداری است، به‌ شدت برخورد شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر لزوم اصلاح سیاست کیفری در حوزه آب اظهار داشت: بازبینی قوانین و مقررات در برنامه ششم توسعه، شکل گیری گفتمان ملی برای مدیریت بحران آب، پیشنهاد فرابخشی آب و خاک، افزایش بهره‌وری در صنعت و کشاورزی با سیاست تعدیلی از مهم‌ترین اولویت های توجه به بخش آب است.

امین‌زاده تصریح کرد: در زمان بحران آب در کشور باید جزو اشخاصی باشیم که اجازه ندهیم کوچکترین خدشه‌ای به کشور و مردم وارد شود. ایران از نظر جغرافیایی در منطقه خشک و کم آب واقع شده، ولی همواره از قدیم‌ آب برای مردم ما مورد احترام بوده و از تقدس ویژه‌ای نیز برخوردار بوده است.

وی به شاخص‌های بین‌المللی مصارف آب اشاره کرد و افزود: شاخص کمیسیون توسعه پایدار سازمان توسعه بین‌الملل می‌گوید اگر در کشوری از ۲۰ الی ۴۰ درصد منابع آبی تجدیدپذیر استفاده شود وضعیت آن کشور خطرناک می‌شود؛ در کشور ما میزان مصرف آب تجدیدپذیر به ۸۵ درصد رسیده، در حالی‌ که این میزان در آمریکا ۲۱ درصد، در اسپانیا ۲۵ درصد و در هندوستان ۳۳ درصد است.

امین‌ زاده با بیان اینکه اگر بخواهیم قوانین بدون اجرا اضافه کنیم مانند آب در هاون کوبیدن است و باید آب داشته باشیم تا برای آن قانون تصویب کنیم، گفت: بخش آب یک بخش مالکیتی است که با سلامت مردم سروکار دارد و باید به‌شدت تحت نظارت قرارگیرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه ذخایر استراژیک کشور همچون آب در وضعیت بحرانی قرار دارد بیان داشت: آنچه مسلم است قوانین امروز برای تغییر اقلیم کشور فایده‌ای ندارد، اما در بخش آب باید به مدیریت یکپارچه برسیم و در صورت تجمیع کارها و جلوگیری از موازی کاری نتایج خوبی در این بخش به دست خواهد آمد.


ویدیو : مصرف آب به مرز هشدار رسید